EDT!
Hermès
Eau de Gentiane Blanche
Na rovinu přiznávám, že absolutně netuším, jak voní hořec, ale jestli jsou to ty pozvolna se sušící fíky, které zde cítím, potom se to v kombinaci s vlahým ellenovským kosatcem povedlo mnohem víc než taková Aqua Allegoria Figue Iris. V další fázi už jen obojí zlehka prohřeje trocha kadidla a zároveň se přidá i hrst bílého pižma, aby vůně neztratila svou svěžest. Jediným problémem je, že při její slabší koncentraci je do hodiny pryč.
Un Jardin Sur Le Toit
V téhle zahradě najdeme plně obsypanou jabloň Granny Smith. Do jednoho z jablek se hned na začátku zakousneme, až nám šťáva z něj teče po bradě. Pěstujeme tu i čerstvou bazalku, vodní zeleň, citrusově svěží magnólie a lehoučké růžičky. No jo, jenže problém je, že to celé dohromady na mně velmi rychle začne vonět jako takový lepší čistič koupelen.
Naozaj sa odobá na horec, bohužiaľ ovšem musím potvrdiť tú nijakú výdrž...
Epicé Marine
Tady se musím přiklonit k recenzi andry, svěží bergamotový úvod společně s kardamomem, najemno namletou nesladkou skořicí, živočišným kmínem a naplaveným dřevem vážně evokuje deštivý den na zaprášeném dřevěném člunu na otevřeném moři. Díky mořským řasám je cítit i ta rybina a i ta kovová placatka s whiskey, i když v té mojí zbývá na dně už jen posledních pár kapek, asi proto si to můj námořník vynahradil oříšky (vetiver). A teď ovšem to nejdůležitější, mně se tahle Ellenova svěženka na rozdíl od andry kupodivu líbí a to jak na mně, tak na mužském figurantovi.
Cuir d´Ange
Tuhle vůni považuju za osobní Ellenovu mstu vůči mojí osobě. Po úvodní jiskřivě aldehydové fázi v ní mám podobně jako Fleur nejprve staré zpocené kožené boty s gumovou podrážkou, které jsou zamazané od dehtu a od omítky. To nejhorší ovšem je, že mně se v nich prohání i myši. Kéž by se mi někdy uráčila docestovat alespoň do toho fialkového semiše nebo sladkého pudru. Brr, dnes to bylo naposled a už nikdy více.
Jé, to jsem ráda, už jsem si zoufala, že jsem jediná, kdo tu andělskou kůži nedocenil .
Jediná tedy opravdu nejsi - pro mě je to jediná z řady Hermessence, kterou nemůžu nosit.
Není to úplně čistokrevná konvalinka, jen jemně orámovaná dalšími květinovými tóny tak, jak jsme zvyklí v případě té od Guerlainu nebo legendárního Diorissima. Je to konvalinka, která vyrostla na trávníku společně s rebarborou a napadalo mezi ně i několik šťavnatých jablek (cítím je zřetelně, i když je složení nepřiznává). Nevím, jak to Ellena udělal, ale tohle je první vůně, kde na mně jablka nevoní jako jar na nádobí.
Co se týče té porcelánovosti nebo že by měla být křehká jako porcelán, i tady Ellena překvapil. Muguet Porcellaine nepracuje s klasickým bílým pižmem, místo toho je po celou dobu příjemně chladivá. Navíc na konvalinkovou vůni nejenže jde hezky do prostoru, ona na mně dokonce drží skoro pět hodin! Jak mě tradičně baví k vůním tohoto typu jen čichat, tahle porcelánová konvalinka je první, u níž vážně uvažuju o tom 15 ml balení.
Souhlasím. Krásná zelená chladivá konvalinka, pokud můžu posoudit z jedné rychlé zkoušky. Vzorky jim došly, takže ji nemůžu vyzkoušet v klidu, ale taky už uvažuju o tom 15 ml balení. Moje první konvalinková vůně.
Minulý týždeň som spotrebovala Envy- moju konvalinku, žeby som uvažovala o tejto? Môžem sa opýtať, koľko stojí to 15 ml balenie?
Prodává se v balení po čtyřech a stojí 128 euro. Chce to se s někým dát dohromady.
Aha, ďakujem. Skúsim si to odsledovať ....
Doteď si vzpomínám, jak jsem kdysi tuhle vůni zkusila poprvé, protože jsem se podle složení těšila na mléčně santalovou vůni. No a po čtyřech letech to dopadlo úplně stejně jako tenkrát. Houbeles santal, ale ostré aldehydy s trpkými zelenými fíky a vůní navlhlého sena. Tak jsem si řekla, vydrž, třeba se ještě objeví. No neobjevil. Místo toho začal fík po rozvonění moučnatět a dřevnatět.
Mléčné tóny se objevily až po delším rozvonění, nenechte se však mýlit, žádný santal, to jen Ellena fíky zlehka pokapal kondenzovaným mlékem. Bohužel to moc nepomohlo, protože fíky i dřevo ho na mojí kůži vsáklo asi tak rychle, jako když Usain Bolt uběhne stovku a zůstala zase jen hořce fíková, sušše dřevitá vůně, jemně poprášená bílým pižmem. Jako dřevitá fíkovka dobrý, ale za ten velký santalový podvod ten palec nahoru neotočím a nechávám pěst zavřenou.
Hermèssence Vétiver Tonka
Je po Lutensově Vetiveru Oriental mojí druhou nejoblíbenější vetiverovkou, která na mně nemá tendenci jít do pánska, jak to u vůní s touto dominantní složkou bývá pro mne obvyklé. Místo lesa se Ellena vydává v úvodu cestou grepové a nasládlé jalovcové svěžesti k lískooříškovému a hodně zelenému vetiveru se špetkou tabáku a ječmenným sladem.
V další fázi vetiver přejde do polohy suché doutnající trávy, aniž by přitom ztratil svoji oříškovost, nyní už s typickým slaným podtónem. Zde už přichází do hry tonka v podobě pražených fazolek s lehce připáleným karamel, které vetiveru dodávají nepatrný gurmánský nádech podobně jako je tomu v případě čokolády u již zmiňovaného Lutense, ovšem ve srovnání s ním z toho vychází lépe s intenzitou a výdrží.
Galop d'Hermès
Myslím, že Galop se Christine Nagel opravdu moc povedl, je to krásná vůně, ale je jasné, že zůstává úplně na linii Elleny a celkově domu Hermès. Mohl ji klidně ještě dělat Jean Claude, je to lehká, minimalistická až průzračná vůně. Christine si vybrala ke zpodobnění semišovou kůži Doblis, jednu z luxusních kůží používaných na kožených výrobcích firmy.
Všechno se odehrává kolem růže a kůže. Růžové okvětní plátky se objeví hned a s nimi sladkokyselý ovocný tón, kysele citrusový a zároveň sladký, může to být i ta kdoule, i když ta by měla vonět spíše po jablku. Ale mohlo by to být ovocné sladkokyselé želé, které se často z kdoulí dělá.
Brzy se objeví jemná kůže, semišová, ale úplně bez pudrového tónu, měkounká a luxusní, a s ní náznak orientálna v podobě šafránu. Ovocný tón se pomalu ztrácí, ale růže s kůží si spolu hrají, až nakonec kožený tón zvítězí.
Jedná se o extrait s dlouhou výdrží, i když do prostoru moc nejde.
Wau, to zní úžasně! (jinak kdoule mi voní po pepři)
Aha, no tak pepř tam nemám. Ale ten ovocný tón je hodně zajímavý a to co přijde, je ještě lepší. Voní to hodně luxusně a luxusní je i cena (225,- e za 50 ml).
hmmm... tak na intimní vůni, která nejde do prostoru, trochu moc... pro mě teda
24 Faubourg (Eau de Parfum)
Jde opravdu o krásné zpracování pomerančového květu. Kromě něj jsem si všimla letmého úvodního závanu zeleného hyacintu, gardénie a medově nasládlého jasmínu. Jinak je ale pro mě koncentrace EdP hlavně o nesladkém pomerančovém květu a černém bezu na nazelenalém pačuliovém základu.
24 Faubourg (Parfum)
To je zase jiná úroveň. U něj v úvodu cítím i pomerančovou kůru a výraznější hyacint než v EdP, který ale na mně nemá tendenci uhnívat jako mi to dělá Lutensova Bas de Soie. A když tak zmiňuju toho Lutense, v čistém parfému vnímám i ten kosatec. S EdP se sejde až po rozvonění, kdy začne být dominantní nesladký pomerančový květ s černým bezem, ovšem ve srovnání s ní je plnější a kulatější. A konečně se odlišují základem, kdy se čistý parfém může pochlubit kromě pačuli i moc pěkným santalem.
Už Galop někde mají?
Jenom v butiku H., v parfumérkách nebude stejně jako třeba řada Hermessence, asi taky jakoby exkluzivka.
Nejnovější komentáře k vůním
Nejnovější články