Armani - Privé Oranger Alhambra: Šupa! V oboch zmysloch! Aj rana nahorklou citrusovou šťavou aj ich kôra! Úžasne sľubný úvod!!!
Potom nadchádza ľahko osviežovačoidná fáza. Po nejakom čase sa vynorí drsný tón, ktorý to posúva celé k citrusovému Cifu. Cif drží ako pribitý ešte niekoľko hodín a potom sa potíšku odporúča.
Zárez do pažby...zas som jednu vôňu kompletne zabila...
Co jste dnes zkoušeli/y za nikovky/exkluzivky?
tom ford orchid soleil.
nepsala jsem to už? první vůně, o které můžu říct, že je hebká. fakt jak bořit nos do hedvábí. mám pocit, že mi pod ní zjemněla kůže na ruce
Jiná Realita a nezkoušelas i soleil blanc? ještě o level lepší... a dvakrát dražší, pochopitelně já se jí sestříkala důkladně minulý týden v douglasu ve vaňkovce a pak jsem se v tom oblečení válela celý večer na pohovce - furt když si opřu hlavu ho cítím... ach!
viktorka_od splavu Jiná Realita a já zas budu muset hledat a zkoušet. Co mi to děláte? Jediné co mě těší, že jsem ještě nenarazila na Forda, co bych musela mít, i když se mi všeobecně líbí.
Renusatko když tady ta dražší řada TF voní přesně tak, jak bych si představovala že by voněly amouažky, kdyby mi voněly. tak třeba ti právě nesedne já si ho určitě nekoupím, protože mi sice voní tak moc, že bych ho chtěla, ale asi bych ho nenosila moc často a to je mi za ty peníze líto. ovšem myslím, že budu aspoň častěji chodit do vaňkovky
viktorka_od splavu vůbec nevím, že by tam byl byla jsem v sephoře v olympii.
jako mně voní asi i ta fialová orchid, teď nevím, jak se jmenuje, ale není to vůně, kterou bych si chtěla koupit, že je úžasně dokonalá. ale když jsem měla na sobě vzorek, okolí (ženy) ji chválilo.
Jiná Realita jo, black orchid mám, to menší balení, ale právě ho moc nenosím. v sephoře nevím, v douglasu jsem až nedávno zjistila že se na fordovky specializují, tak by jich měli mít trochu větší výběr i v té olympii, tam douglas myslím je taky. já se svým orientačním nesmyslem se tam moc nepouštím, netrefím pak dobře k autu
Jiná Realita já myslím, že v té Olympii v sephore byl, někde ve výšce očí mezi dámskými fordovkami
viktorka_od splavu vůbec nevím, že by tam byl byla jsem v sephoře v olympii.
jako mně voní asi i ta fialová orchid, teď nevím, jak se jmenuje, ale není to vůně, kterou bych si chtěla koupit, že je úžasně dokonalá. ale když jsem měla na sobě vzorek, okolí (ženy) ji chválilo.
Není to Velvet Orchid?
Orchid Soleil jsem ještě nezkusila, ale nalákala jsi mě.
Dalia řekla bych taková stupnice letnosti, nebo jak to nazvat: velvet orchid (večerní vůně)->orchid soleil (letní večer)->soleil blanc (slunný letní den)
viktorka_od splavu Velvet si chci pořídit na podzim. Soleil se pokusím někde vyzkoušet.
viktorka_od splavu oukej, v tom případě ho musím sehnat, neb sháním letní vůni!
Les Années 25 (Tauer Perfumes) - rychlo postřehy ze zkoušení na kůži.
vrstevnatá, komplexní, jiná teplota=jiné vyznění.
smíchané vůně L´Eau, L´Air du Desert Marocain a asi další, které neznám.
citrusy z L´Eau, kosatec dřevitý, ambra zemitá, pudr prašný, i ten závan z pekárny z Marocain
p.s. teď jsem objevila i trochu dehtu :)
Po dlouhém čekání na vzorek z ALZD od včerejška konečně zkouším:
Sabbia Bianca - Profumum Roma
Hustý mléčný krém z tiaré a tuberózy s trochou vanilky, poprášený fialkovým pudrem.
Začátek mi výrazně připomněl Peche Cardinal od MDCI, cítím i broskev, která není uvedena ve složení. Postupně převládne opulentní tuberóza + tiaré a přidá se k nim fialkový pudr, který mě štípe v nose a v kombinaci s těmi velkými bílými květinami mi houpe žaludkem.
Po usazení na pokožce se vůně opět vrací do podoby Peche Cardinal, do které někdo přidal více kokosu a ubral broskve.
Výdrž je skvělá, kvalita složení rozhodně taky a věřím, že mnohé milovnice tiaré a tuberózy zajásají. Já nostalgicky oprašuji svůj flakonek Peche Cardinal s porcelánovou hlavičkou a říkám si, že mi ji Sabbia Bianca nenahradí :-)
Tak vyzkoušeno včera a víceméně můžu jen zopakovat to, co jsi napsala pouze s tím rozdílem, že mě ten fialkový pudr překvapivě v nose neštípe, ani mi nehoupe žaludkem. Nicméně jak jsem předpokládala už předem, není to vůně pro mě. Ještě se k ní ale vrátím (snad za příznivějších okolností).
Grandflora: Queen of the Night
Vrcholným zpracováním květů kaktusu "Královna noci" je pro mě Wasserův původní Addict. Nicméně mě zajímalo, jak si s tímhle zadáním poradil Bertrand Duchaufour. Úplně jinak. V jeho podání se od svěže zelených citrusových tónů se špetkou hřebíčku propracuje k zářivě žlutému jasminu s pomerančovým květem, jemně mýdlovou vistárií a čerstvě rozkvetlé mimóze. Teprve její sladce pudrová vůně s podtóny sena a najemno nasekaných mandlí společně s načechranou vanilkou, hebkým bílým pižmem a santalem typově připomene její tradiční zpracování. Nesměl by to ale být Bertrand Duchaufour, aby nepřidal trochu pačuli a tradici aspoň trochu narušil.
Ormonde Jayne: Zizan (Eau de Parfum)
I Zizan je podobně jako Isfarkand v úvodu vystavěná na osvěžujícím principu citrusové kolínské. V tomto případě však byly zkombinované s mátově svěží šalvějí muškátovou, sušeným bobkovým listem a několika fialkovými lístky, vetiverem a cedrem, čímž celkově vyzní dřevitěji. Zajímat by podle mě mohla pánské přiznivce Dans Tes Bras (Frederic Malle).
BIGARADE CONCETREÉ: POMERANČ NA VEČER
Byl pozdní večer, "oranč" ráj!
Večerní pomeranč byl citrusu čas,
jemné růže zval ku harmonii hlas,
kde suché seno, ale žádná stáj!
Bigarade concentreé, tedy koncentrovaný hořký pomenranč, je vskutku koncentrát! Se vším všudy, v dobrém i zlém.
J.C. Ellena při výrobě použil svou vlastní metodu, tzv. molekulární destilaci. Nejdříve takto vznikl Cologne Bigarade,
rovněž pod značkou Frederic Malle, poté ještě více "destilere" a vznikla Bigarade concentreé. Rozdíl mezi oběma vůněmi je v intenzitě a výdrži. Cenový rozdíl je malý, v případě této značky zanedbatelný. Podobným způsobem později vznikly i koncentrované verze citrusových kolínských pro Hermés (z Eau Concentreeé de Orage Verte, resp. Conc. de Pamplemousse rosé).
Pokud chcete krásný autentický hořký pomeranč, zkuste Cologne Bigarade. Na rozdíl od zmíněných kolínských pro Hermes obsahuje vysoké množství (50%!!!) esenciálního oleje z hořkých pomerančů (blood orange, Blutorange, bigarade). Těch pomeranču s červenou dužinou, které lehkou nahořklostí připomínají růžový grep, jen méně hořký, zato sladší a šťavnatý. Onen vysoký podíl esenciálních olejů je dalším typickým znakem Ellenovy tvorby, tedy alespoň té "svobodné". To platí pro značku The Different Company, kterou založil a vlastní spolu s Thierry de Baschmakoffem. Takto jsou koncipovány například Divine Bergamote (70%) nebo Osmanthus. To vůně samozřejmě extrémně prodražuje. Frederic Malle parfumérům dává volnou ruku: tedy tvůrčí svobodu a použití nejkvalitnějších surovin. Tedy alespoň tomu tak donedávna bylo.
Ale zpět. Co se stane s Colonge Bigarade, když "destilere, destilere, destilere" a ještě "destilere"?
To, co u alkoholu. Podobně jako u ginu nebo vodky, když jsou vícekrát destilovány, má vůně jakýsi koncentrovaný odér. Osobně tomu říkám přepálená guma, či esence "přepáleného" alkoholu. Úvod je tak úderný. Po odeznění pálících se gum (po pár minutách) vystoupí krásný hutný pomeranč, ne překrojený, ale roztržený napůl. Guma postupně mizí a pomeračová vůně se ustálí. Do půl hodiny zmizí štiplavá kůra a zůstává jen věrný, jemný (nepřeslazený) pomeranč. Navíc podkreslený růží. Okvětními plátky. A zde se opět dostáváme k Ellenovu stylu a oběma citrusovým kolínským. Nalezneme tu Ellenovu "svatou" trojici: věrný citrus podkreslený jemnou růží a na slucnci prohřáté voňavé seno. Tuto trojici najdeme i u dalších Ellenových vůní. Na závěr růži pojící se s vůní suchého sena prolne lehce drhnoucí, ale příjemně uhlazený cedr. Ve vůni naštestí nejsou postřehnutelní Ellenovi oblíbení pomocníci: fixátor rhubofix a takový ten "glutamát světa vůní" cumarin (dovoňovadlo). Jeho proslulý minimalismus se tak omezuje na vysokou koncentraci vonné složky a minimum igrediencí. A to si líbít dáme.
Luxusní vůně s výdrží přes 5 hodin. Pomeranč vhodný i na večer, ke smokingu, na společenenskou událost.
Vzhledem k úvodu spíše pánská vůně, po rozvonění však již unisex, tedy pod obojí. Vždyť je to bi-garade :-)
svěženkář boží !
Nashi Blossom Limited Edition (Jo Malone) - vodní květiny v jezírku s teplou vodou, po rozvonění až štiplavá vůně. Skončila neslavně...jako syntetická cedrovka.
Cierge de Lune (Aedes de Venustas) - zpočátku hodně jemné dřevo se semišem, na můj vkus jemné až moc - navíc se během hodiny začalo zcela vytrácet. nečekaně ale přišel návrat ve velkém stylu v podobě ambry, sladce kouřové pryskyřice a sladkého pepřového prachu.
Army of Lovers (LM Parfums)
Na startu lásky …
Medová stopa na horkých rtech, po které jdeš a nechceš ji ztratit. Voníš senem a tvá kůže je rozpálená sluncem stejně jako moje, stejně jako země a vzduch kolem nás. Je to jen okamžik opilého štěstí, v němž se omamnost růží vznáší vzhůru k blankytu nad námi? Chvíle, která neustojí ten žár a rozpadne se v prach zapomnění … nebo? Nebo se nestálost okouzlení přetaví v potřebu věčné blízkosti? Kdoví …
Mechově nadýchaná a jemnňounce kořeněná růže se špetkou suše vyznívajícího pačuli a nasládlou ambrou. Křehká, sálající vůně prožitku.
Dalia Zrovna jsem si říkala, že ji příště v Ingr. vyzkouším...a ty napíšeš recenzi
Nejnovější komentáře k vůním
Nejnovější články