Konec jedné legendy
Annick Goutal
Symbolická je změna názvu i flakónu, který navrhovala sama Annick Goutal. Nyní se od ní definitivně odstřihují, značka bez křestního jména zakladatelky se stává jakýmsi obecným pojmenováním, v němž se vazba na samotnou Annick Goutal a její koncept vytrácí.
Chtěla jsem teď napsat, že přesto zůstanu značce věrná, poněvadž se nikdy nevzdám své signature Mandragore, ovšem vyřešili to za mě - Mandragore už není v nabídce , zůstala jen Mandragore Pourpre, která se mi zdaleka tak nelíbí. Takže tímto se značkou patrně končím, ještě příležitostně vyzkouším Bois d´Hadrien, ale už od toho nic nečekám, poslední kreace mě vůbec neoslovily.
Tak to mě mrzí hodně, od AG jsem spotřebovala asi 5 vůní. Naštěstí mám prázdné flakony jako dekoraci v chodbě. Věcná škoda. Na tohle léto mám ještě připravený plný (zelený) flakon Ninfeo Mio a tu Mandragore si asi koupím do foroty.
Ambre Fétiche
Po štiplavém pryskyřičném úvodu se vůně ustálí na krásném medovém benzoinu doplněném vanilkou, který vzdáleně připomíná včelí vosk. Na kůži se udrží kolem 6 hodin a na oblečení i druhý den příjemně hřejivě voní. Krásná vůně. Moje nejoblíbenější ambrová. Takový Orient si nechám líbit. Mám EdP v hranatém čirém flakónu.
Myrrhe Ardente
Po pár kouscích karamelu se objevila zakouřená výrazně hřebíčková myrha, která postupně přešla na hřebíčkový prach. Tudíž ve výsledku jediné, co jsem cítil po celou dobu od aplikace, byl hřebíček. Přišlo mi to zvláštní, když v pyramidě není zmíněn, podle etikety však parfém obsahuje isoeugenol, který je součástí mimo jiné i hřebíčkové silice. Tím se to vysvětluje. Mám EdP v hranatém čirém flakónu.
Mandragore
Pánsky vyznívající nesladká toaletní voda, které by spíše slušelo zařazení mezi kolínské. Úvod složený z nahořklého bergamotu, aromatického badyánu a vzdušné máty je nádherný, vůni však rychle dochází dech a přes hladký bylinný akord po 3 hodinách odplyne. Stále váhám, zda ji koupit, dokud je k mání.
Mandragore Pourpre
Úvodní půlhodina je věnována původní Mandragoře: bergamotu, badyánu a mátě. Bergamot je zde hořčejší a hrubější, badyán naopak uhlazenější a měně výrazný, což je škoda, protože především kvůli němu jsem si Mandragoru zamiloval. Větrová máta, která je poslední složkou převzatou z Mandragory, se již mísí s novými složkami: s nehřebíčkovou myrhou a vlhce omítkovým pačuli. Postupně jak vhlký akord odeznívá, zaujímá jeho místo pryskyřičné kadidlo. Výdrž přesahuje 6 hodin. Ve výsledku je Mandragore Pourpre výrazně odlišná od původní Mandragory – je méně svěží a méně kořeněná a klade vyšší nároky na nos nositele. K dokonalosti jí chybí více badyánu a přebývá trocha zemitosti. Mám baňatý čirý flakón.
Ambre Fétiche
Po štiplavém pryskyřičném úvodu se vůně ustálí na krásném medovém benzoinu doplněném vanilkou, který vzdáleně připomíná včelí vosk. Na kůži se udrží kolem 6 hodin a na oblečení i druhý den příjemně hřejivě voní. Krásná vůně. Moje nejoblíbenější ambrová. Takový Orient si nechám líbit. Mám EdP v hranatém čirém flakónu.
V hranatém flakonu jsem si ji také pořídila po té, co jsem všude četla, že by mělo jít pouze pro typ flakonu pro pány, když jsem ji ale srovnala na své kůži se zbytkem v původním dámském neprůhledném tmavohnědém flakonu, tak ta mi přišla víc kosatcová, hebká. V tom hranatém byla koženější a malinko víc pryskyřičnatě drhla.
wendulka To je zajímavě, myslel jsem, že flakóny s různým tvarem mají stejný obsah.
ModestMourek To já právě taky. Jako kdyby to byl ten hranatý flakon už s tím novým redesignem po převzetí značky Korejci, tak bych se tak nedivila, protože ti reformulovali taky.
Ale byl to normálně ještě tento původní hranatý, prodávaný současně s tím dámským neprůhledným typem flakonu. Jiné vůně od Annick Goutal jsem bohužel neměla příležitost takto přímo srovnat.
Spíš bych to tipovala na odchylku mezi šaržemi
Měla jsem podobnou zkušenost u Eau ď Hadrien ještě pred převzetím Korejci.
jerry Jako u obou typů flakónu nebo u dvou dámských flakonu po sobě ?
Prave že u obou typů flakonů.
wendulka Přesně tenhle hranatý mám, s ornametny a nápisem Paris.
jerry No kdyby to bylo u jednoho, tak by mě ta rozdílná šarže taky hned napadla, ale ta v hranatém flakónu mi ausgerechnet přišla víc pánská, no.
Jasně, může to být tak i tak
Já jsem pořizovala Mandragore střídavě v hranatém a v dámském flakónu (ještě za francouzského držení značky) a vždycky šlo o identickou vůni, totéž platilo pro Eau d´Hadrien. Rozdíly, ale velmi mírné, byly jen mezi koncentracemi EdT a EdP.
Fleur Hm, takže to vypadá jen na rozdílnou šarži, ale jen u určitých vůní z doby před převzetí Korejci.
wendulka Asi tak... Ostatně rozdíly, byť nepatrné, shledávám i v různých šaržích vůní od jiných značek (kolika různými L´Heure Bleue jsem již voněla a lišily se i barvou...).
Pro mě je ovšem cesta, kterou se Goutal Paris po své další proměně ubírá, už neschůdná. Vůně k dostání na letištích s nulovou kulturou prodeje, nahrazení manufakturně vyráběných flakónů tovární výrobou, barevné odlišení flakónů zastoupeno levnými ozdobami, zrušení mé oblíbené Mandragore a Mon parfum chéri...
Fleur Tak ten prodej na letištích by mi zase až tak nevadil, kdyby ho nedoprovázely reformulace a zrušení jednotlivých vůní a ty další faktory, které jsi už uvedla.
Niméně musím souhlasit, že je to smutný pohled. Těch vůní si nevšímá nikdo nejen v Printemps, kde si v roce 2013 ještě s původním designem pamatuji několik zkoušejících zákazníků, ale ani na tom letišti. Pořád mi není jasné, co si od toho Korejci slibují.
To je strašnej pohled
wendulka jerry , hlavně na tom letišti není ani dostatečně proškolený personál, jak tomu bylo v buticích AG. Neznají původní sortiment, případného zájemce kormidlují vždycky jen k aktuální novince, zkouší se na ty letištní papírky (když si vzpomenu na testovací papírky s ražbou loga a tištěný katalog s portfoliem vůní, který byl v každém butiku...).
To všechno je pryč. Jsem ráda, že mám doma zasadní (pro mě) parfémy z doby před.
Nejnovější komentáře k vůním
Nejnovější články