Tak to jsem tu Poudrée potkala v Debenhams asi... Já zkoušela jen na papírek, musím někdy příště zkusit na kůži taky. Vývoj vůně jsem ani nečekala, takže za mě žádné zklamání. Jestli bude na kůži vonět stejně jako na papírku, tak bych o ní na někdy do budoucna uvažovala. Jsou dny, kdy člověk nemá náladu na nic sofistikovaného.
Co jste dnes zkoušely(i) z mainstreamu?
Ale ono je to sofistikované! Jenom ve výsledku nepříliš proměnlivé, takže po několika hodinách vůně může začít nudit. A neumím si představit, že bych takovou vůni nosila v jednom kuse třeba celý týden.
Já teď používám Narciso EdT, kde zaznamenávám alespoň výrazný posun od svěže zeleného začátku k pudrovému pokračování. A ačkoliv sillage nic moc, tak jakmile otevřu skříň, mám pocit, že jsem rozevřela obří pudřenku. Zítra to budu muset něčím prostřídat .
Stars Edition 2015 (Jimmy Choo) - ovocné bonbóny schované pod sametově hladkými okvětními plátky, po rozvonění navíc pralinky s velejemným karamelem. Mám neodbytný pocit, že J. Ch. začal vykrádat sám sebe...
Daisy Dream Blush (Marc Jacobs) - začátek v podobě generické neurčitě květinové pižmovky zázrak opravdu nebyl, ale rozvoněla se do příjemné zelené fialky se sladkokyselým jablkem. Ovšem pak zazvonil zvonec, fialce byl konec a rozpadla se do syntetické pižmovodní nakyslé cedrovky.
Ano, vím, že naskládat tam ty ingredience tak, aby to bylo k něčemu, je věda. A z té letmé papírkové zkoušky mi přišlo, že práce je odvedená dobře. Slovo sofistikované jsem použila jako protiklad k jednoduchému - což mi přijde, že tahle vůně tak může působit... jednoduše. Nebo, jak píšeš, nudně. Stále stejně, jak píšou holky, bez vývoje. To ale nemusí znamenat, že jednoduchá je - taková baletka v divadle taky působí tak, že je to všecko vlastně děsně jednoduché, ale když to člověk zkusí, zjistí, že je to sakra složité. Snad jsem to už vyjádřila lépe.
Ano, v tomto smyslu s tebou určitě souhlasím!
Alexander McQueen - McQueen Parfum
Vůni kraluje jasmín, čistý a laskavý, v hermelínovém plášti s pár kuličkami pepře, s tuberózovým žezlem a jablkem z ylang ylangu. Dokonalé souznění tří výrazných květin s jemnou vetiverovou dřevitostí, spojení elegance s jemnou vyzývavostí. Květinovka decentní a přitom nepřehlédnutelná, nostalgická, ale ne staromódní.
DKNY Be Delicious Electric Loving Glow (Donna Karan) - sladce ovocná jemná pačuliovka s jemným vanilko-karamelovým obláčkem - nic úderného, vcelku příjemná vůně typu "neurazí-nenadchne".
Sun di Gioia (Armani) - nasládlá krémovka s hedvábným jasmínem a vanilkou podbarveným sladkým pylem. K mé pramalé radosti se ale postupně se rozvoněla do uhlazeného vyběleného dřeva s kokosovým olejem a výrazně sladce syntetickým odérem.
Lancôme: Magie Noire
Velmi zjednodušeně řečeno by se dalo říct, že čím je Poison pro Dior, tím je Magie Noire pro Lancome. Ale s vintage verzí je to trochu složitější, není to totiž zdaleka jen medová tuberózovka, ale jedna z nejpropracovnějších květinových orientálek s nádherným chypre základem, jaké jsem kdy měla možnost zkusit. V úvodní fázi jde zásluhou rozmačkaných listů rybízu, hyacintu (kromě AA Rosa Magnifica jediná další vůně, kde na mně tahle kytka nehnije) a natrpkle svěžího bergamotu do zelena.
V té další už však rozehraje úchvatný květinový opus medová tuberóza s kapkou malin, tropickým ylangem, slámově žlutá narciska s kořenitými a zemitými podtóny, zemitý kosatec a hlavně orientální růže s kořenitě-medovým nádechem. Všechny květiny se pak usadí na plnokrevný, sametově zelený mechový podklad s příjemnými živočišnými podtóny se špetkou bílého pižma. Tady už k dokonalosti víc netřeba.
To v Magie Noire, prodávané v současnosti v parfumériích, byste tuhle krásku hledali jen těžko. Bylo ubráno na bergamotu, přidáno na svěžesti rybízového listu, nejzásadnější proměnou však prošel hyacint, který už tady na mně vesele a naplno. Horší je ovšem to, že z původní květinové symfonie nezůstal kámen na kameni. Osobně rozeznávám jen medovou tuberózu s kořenitou narciskou, ale ty nemají s vintage verzí vůbec co dělat a připomínají mi spíš likérovou/koňakovou náplň do pralinek.
O tom nádherném chyprovém základu si taky už jen nechte zdát. Větvičník je fuč, stejně tak cibetka s kastoreem a samotné pačuli s vetiverem nejsou schopní to celé utáhnout. Navíc je to podobný typ pačuli, jaký se hojně využívá v dnešním mainstreamu, čímž současná Magie Noire vyzní i v kombinaci s větším množstvím použitého bílého pižma jako sladší. Ona to ve své podstatě není špatná vůně, rozhodně se mi líbí víc než Diorův reformulovaný Poison, ale tohle už prostě není Magie Noire.
Včera jsem si vyzkoušela 2 vůně a zažila dva pocity:
radost = Narciso Poudrée (Narciso Rodriguez)
Křehká, ale svým způsobem hutná pudrová vůně se zastřenými květy, tušenými někde v dálce. Ten výsledný a dlouhotrvající akord se mi moc líbí a zdá se mi, že by mě nemusel nudit ani při delším nošení. Taková druhá kůže. BB parfém pro dny, kdy chci něco nenápadného, jemného. Odpouštím fázi, kdy se vetiverová slanost začne přibližovat deodorantovým tónům. Trvalo to jen chvíli a možná, že při normálním navonění se (a netisknutí nosu k ruce) bych to nezaznamenala. Tvar a odstín flakónu miluji a dokonale ladí s vůní a pocitem z ní.
otrávení = Rose de Grasse (AERIN)
Ostrá a trochu štiplavá, šťavnatě nahořklá a nesmírně podobná Stelle (Stella Mc Cartney). Výdrž menší než Narciso Poudrée a celé představení skončilo dřív, než se dostavila hebkost a ambra, které jsem očekávala. Byla by to i hezká růžová vůně, ale to by musela stát nenejvýš třetinu a já bych nesměla znát Stellu. Takže jediné plus za flakón.
...tak to mě těší, že se Ti Narciso Poudrée líbí.!
Ano, křehká a hutná, přesně tak...
Tušila jsem, že by se mi mohla líbít. A není to poprvé, kdy mě tahle značka potěšila.
...já to takhle měla už s "bilym" Narcisem - no a Tvoje recenze mě v rozhodování/jistotě zkusit "dorazila"...
Obě jsou moc pěkné.
Díky! Hlavně ty vůně jsou pěkné.
Daisy Eau So Fresh Blush (Marc Jacobs) - koktejl z tropického ovoce. Z čeho u Escady udělají obvykle sladké lepidlo na vosy, zde je vzdušně lehké, hladké, beze stopy syntetičnosti.
Extraordinary Pétale (Oscar de la Renta) - pomerančový květ - zpočátku svěží, zelený a jemně nakyslý, po rozvonění svěží, leč zároveň teple nasládlý a sametově "ojíněný". Původní Extraordinary se mi nelíbí vůbec, zato tato odnož je víc než povedená.
...a Ty v Blush merunky necitiš.?
Ja mam v podstate na kůzi jen mlecné merunky, velmi pekné, dobré
Meruňky zrovna ne, ale každopádně je povedená.
...a Ty v Blush merunky necitiš.?
Ja mam v podstate na kůzi jen mlecné merunky, velmi pekné, dobré
Opravila jsem parfumera i složení, bylo to všude blbě (parfumo, fragrantica, obchody...atd.) Asi si to vycucali z prstu :) nebo jen hádali... ale na stránkách výrobce je meruňka, přesně jak píšeš.
Včera jsem zkoušela AA Rosa Pop a tady jsou moje dojmy:
Mám ráda pudry a interiérovou vůni Météorites a připadá mi, že Rosa Pop má v sobě právě to "fialkovo-kosatcové" pudrové srdce. Čekala jsem nepříliš nápaditou letištní růžovku a tou teda podle mého nosu není. Je jemná a příjemná. Pokud by nevyzněla po pořádném navonění z flakónu odlišně než při ťupkání z miniaturky, tak dávám rozhodně palec nahoru a nevadí mi ani ovocný start. Akord otevírá zajímavá směs černého rybízu a trpkých brusinek. Výdrž je slabší, ale to u těchto typů vůní je obvyklé. Obě letošní Allegorie jsou povedené, každá úplně jinak.
...děkuji!
Já byla naprosto unešená - tak realistické hebké merunky v hustém mlece, jemně nasládlé, bez trpkosti, jsem snad jeste necitila,
konzistence vůně je jako smetanový krém vyšlehaný do max hladka.
Ano, uvádějí meruňkový nektar...
...pod slovem nektar si člověk vetšinou představí teměř stoprocentní meruňkový dzus, cili pravě i ona jistá svíravost, byť sladkých plodů,
jenže zde, u této vůně, vnímám slovo nektar jako synonymum pro lahodný nápoj...
Matsu Mi (Masakï Matsushïma) - naškrobené prádlo položené na rozkvetlé louce, po rozvonění jemná nasládlá pudrovka s lehkým sladkým kadidlem. Připomíná Farmacia SS. Annunziata 450 v jemnějším provedení.
Cool Water Woman Exotic Summer (Davidoff) - sladce "vodní" cedrovka, která se rozvoněla do třeskutě svěží sladké konvalinky. Na letní limitku hodně velká síla...a zvláště pak do tepla bych se jí vysloveně obávala.
Nejnovější komentáře k vůním
Nejnovější články