Pro mě je Vol de Nuit edt chypre v mlze a šeru. Působí na mě tmavěmodře a šedě a taky jako jedna z nejlahodnějších a nejlíbeznějších vůní, kterou znám. A z třešní tam jsou pecky. Pecky rozemleté na prach. Souhlasím, že má povahu vonné spršky a ve vedrech patří mezi nejlepší "svěženky". Mám ji ráda.
Co jste dnes zkoušely(i) z mainstreamu?
Eau Parfumée au Thé Bleu (Bvlgari) - kosatcový pudr se sladkým senem, zelená sametová fialka s kosatcem a senem a pak - světe, div se - nefalšovaný Infusion d´Iris Absolue v plné parádě, jen s menším množstvím pudru, zato s prachem z kosatcového mýdla.
Eternity Summer 2016 (Calvin Klein) - vyleštěné nasládlé dřevo s jemným sametově mýdlovým nádechem v podobě duhových bublin, později ještě lehce syntetická ovocná žvýkačka. Po úplném rozvonění nakyslé mírně štiplavé dřevo.
Ten modrý čaj od Bvlgari jsem zkusila v Berlíně a vypadal hodně dobře, i když jen na papírku (jelikož už jinde nezbylo místo), kde ten kosatec vydržel až do druhého dne. Netušíš, prosím, jestli ho vede nějaká parfumérie i u nás?
V parfumerii jsem ho zatím nikde neviděla.
Hm, tušila jsem to. Tak to se budu muset opravdu snažit dorazit na červnový sraz a zároveň doufat, že RoSa dorazí taky a vezme znovu s sebou. Já jak jsem jí posledně zastihla jen na pár minut, než musela běžet na tu jejich schůzi, tak mě nenapadlo jí si o něj říct, i když jsem viděla, že ho tam měla. Koho ale taky mohlo napadnout, že se mi bude líbit.
...tak jsem stříkla na ruku ru rebarboru od Hermese.
Hm.
Prvních deset minut fakt plnotučná hutně křupavá šťavnatá rebarbora,
hustě nakyslá, opravdu zajímavá.
Pak sice zeslábla o šedesát procent,
ale na velmi příjemnou pižmovou květinovku,
jenže také velmi decentní.
No, a po půl hodině na kůži nebylo už nic.
Homme L'Ideal Cologne
Ovoněná voda.
Voní tak dlouho, než na kůži nastříknutá tekutina uschne. Pak už nic.
To voním víc po jakémkoliv obyč sprchovem gelu.
Když jsme tak u těch srazů... myslíš, že příští bude opět v Plachtě nebo už tam nebudeme smět? Vono teda v Praze je sice, jak známo, velmi málo hospod, takže tam musejí chodit úplně všichni...
Inu tady vidíš, že popularizujeme nejen vůně, ale i pražské restaurace. Zřejmě jsme prostě nezapomenutelným ideálem, hodným neustálého následování.
To jsi napsala krásně, Wendulko!!! A proč bychom tam, Báro , už nesměli? Je fakt, že je nás běžně přes 20, ale nikdy to obsluze ani nikomu jinému nevadilo. Pravdou je, že pokud je v Praze tak málo restaurací, mívají v Plachtě asi často takhle plno
Ale tak si představuju, až si bude někdo objednávat jídlo - a bude trvat na sýru formaggio...
Candy Kiss (Prada) - sladkým pudrem lehoučce poprášený a sametově hebký pomerančový květ, ke kterému se po několika hodinách přidalo malinko větrové pižmo. Prakticky soliflor - a nesmírně podobný pomerančovému květu v Mon Précieux Nectar.
DKNY Be Delicious Electric Citrus Pulse (Donna Karan) - sladce pomerančo-mandarinková "šumivá" pižmovka s trochou květin. Neurazí-nenadchne, ale práci odvede...
Tak jsem konečně zkusila Narciso Poudrée na ruku a ... nějak jsem asi na druhou neměla dávat Guerlain L´Homme Ideal Eau de Parfum, páč ta ji úplně převálcovala - i intenzitou i výdrží, a navíc se mi ideální muž fakt děsně líbí. Ne pro muže (i když tomu by šla jistě velmi pěkně), ale pro mě. Ještě že díky parfémové osvětě netrpím předsudky o tom, že ženy pánské vůně nenosí - už jsem spotřebovala dva Bvlgari Blacky, tak proč by ne ideálního muže. Navíc to očichaly děcka a že "dobrý mami, to si kup" (a po sdělení, že jde o pánskou vůni měly oči navrch hlavy ). Takže až budu plánovat další nákup, tak se asi po tomhle ideálním muži poohlídnu.
Ideální muž se hodí vždycky
I jinde než na poličce... ale na poličku se bude shánět jednodušeji, řekla bych.
Liquid Cashmere White (Donna Karan) - počáteční vcelku generická ovocně květinová svěží pižmovka nevěstila nic zvláštního, ale po rozvonění do podoby nasládlé tulivé pudrokrémové pižmovky ale dělá alespoň čest svému názvu.
Agua del Sol (Escada) - cukrová vata s multivitaminem, po rozvonění sladká, leč neulepená, ovocenka pižmová se svěží růžovou růží. Neurazí-nenadchne, ale vzhledem k současné produkci Escady patří spíš k lepšímu průměru.
Moschino: Moschino
Navnaděná nedávnou zmínkou od jerry jsem se rozhodla zkusit tuhle vůni znovu, ale v první chvíli jsem se lekla, že buď se mi po té dlouhé době změnil vkus nebo u Moschina reformulovali i toto nebo obojí, protože ta lehce řezavá frézie, která mě praštila do nosu ihned po nástřiku, se mi moc nelíbila. Galbanum se jen tak nesměle krčilo za ní. Nicméně hned po té se začala proměňovat k lepšímu a dokazovat že přece jen i u Moschina umí slušnou vůni.
Nejprve s pomocí zimolezově zkaramelizované a zároveň lehce připálené švestky, postupně se pak přidal hřebíčkový karafiát se suchou dřevitostí muškátového oříšku a kořenitá růže s mýdlovým ylangem. V téhle fázi mi evokovala dojem starodávného prádelníku s květinovým mýdlem, což v základu ještě umocnila pryskyřičnatá ambra s kořenitým santalem a vanilkou. Typově mi připomíná Obsession od Calvina Kleina v trochu lehčí verzi.
Eclat d´Arpege je prostě legenda
Today Tomorrow Always Together (Avon) - po trochu rozpačitém začátku se rozvoněla do příjemné ovocně květinové pižmovky s jemnými květinami (zpočátku průsvitná magnolie, později ještě bílý šeřík) a s nesladkou broskvovou šťávou. Po rozvonění víc než zřetelně připomíná Éclat d´Arpege. Sympatická, nekonfliktní, solidně udělaná...zkrátka u Avonu patří mezi ty povedené.
Little Pink Dress (Avon) - růžová ojíněná pivoňka s bílým šeříkem, zprvu výrazně citrusová, po rozvonění sladkou citronovou šťávou podbarvená. Vůni samotnou znám víc než důvěrně...taky aby ne, když je téměř identická s vůní mé nejoblíbenější davovky Ěclat d´Arpege.
S tou Today Tomorrow Always Together máš úplnou pravdu. Sousedka ji dostala k narozeninám, tak se mi s ní chlubila a ten Eclat opravdu nezapře.
Perfume Calligraphy Saffron (Aramis) - dřevo, jemná ambrová kůže, sušené meruňky smíchané se sušenými švestkami a posypané lehounkým šafránovým pudrem, navrch ještě dobře vyzrálé portské...prostě parfémové nebe pro dámy i pány.
Eau de Néroli Doré (Hermès) - svěže nasládle zelená s lehce strouhnutou citronovou kůrou a se sušenými bylinkami (výrazná je rozmarýna). Vyniká u ní velmi zvláštní "plechový" tón, znatelný hlavně po rozvonění do podoby kovově zelené uhlazené variace na klasickou 4711. Naprosto přesně zapadá do řady hermesovkých kolínských - z větší části nesladkých, neovocných (citrusy všeho druhu nepočítám), nekvětinových a s dobrou výdrží.
Koukám, že s tou Calligraphy Saffron máš větší štěstí než já. Na mně z ní dost vylézala ostrá levandule, čímž mi šla už trochu víc do pánska, než mi bylo milé. Ale taky to mohlo být blbým počasím.
Jinak souhlasím, Eau de Néroli Doré se taky povedla stejně jako ta rebarbora.
Nejnovější komentáře k vůním
Nejnovější články