Histoires de Parfums

15. zaří 2014 23:51
Offline andry
Avatar
1864 příspěvků moje polička 15. zaří 2014 23:51

Značku založil v roce 2000 Gerald Ghislain. Jeho vůně jsou rozděleny do několika kolekcí..

Prvních 13 vůní vytvořených krátce po vzniku značky tvoří následující:

Personnages féminins/Feminine characters - inspirace významnými ženskými osobnostmi z historie, které ovlivnily celou generaci. Název vůně tvoří datum narození a jméno osobnosti.

1804 George Sand, 1826 Eugenie de Montijo, 1873 Colette, 1876 Mata Hari

Personnages masculins/Masculine characters - totéž, ale jde o muže.

1725 Casanova, 1740 Marquis de Sade, 1828 Jules Verne, 1899 Ernest Hemingway

Eaux de couleurs et émotions/The irreverents - příběhy květin a rostlin ve velmi osobním podání.

Blanc Violette, Vert Pivoine, Noir Patchouli

Livres cultes/Cult books - jedinečné, kultovní parfémy doplňující "knihovnu".

Ambre 114, 1969 Parfum de Revolte

Zde si dovolím vsuvku: proč knihovna? Pokud se podíváte na jednotlivé krabičky, jsou jednoduché, jednobarevné, mají plastický nápis a na jednom boku barevnou nálepku s názvem a složením a když je poskládáte vedle sebe těmito nálepkami směrem k vám, vypadají jako knihy v knihovně. (poznámka: vzhledem k "červené knihovně" F. Malleho ze stejného roku přemýšlím nad tím, čí to byl nápad...)

Později následovaly další:

Trilogie des Tubereuses/Tuberose trilogy - tři tváře tuberózy: vrtošivá, panenská a živočišná.

Tubereuse 1 Capricieuse, Tubereuse 2 Virginale, Tubereuse 3 Animale

1889 Moulin Rouge - vůně částečně navazuje na kolekce osobností, ale tentokrát jde o inspiraci místem.

Edition Rare - rostlinné, minerální a živočišné, vše propojené společným prvkem, oudem.

Rosam, Petroleum, Ambrarem

L'Olympia Music Hall - opět vůně stojící tak nějak samostatně, inspirovaná významným místem.

Edition Rare Gold - inspirace antickou etikou, prý má dát pocit vládce římského impéria :)

Veni, Vidi, Vici

Make Perfume, Not War - limitovaná edice 1000 flakonů, přičemž část výtěžku z každé poputuje na dobročinné účely.

Opera Collection - inspirace slavnými operami.

1831 Norma Bellini, 1875 Carmen Bizet, 1890 La Dame de Pique Tchaikovsky, 1905 Madame Butterfly Puccini, 1926 Turandot Puccini

(zdroje: ausliebezumduft.de, fragrantica.com, histoiresdeparfums.com; obrázky: etoday.ru, histoiresdeparfums.com, basenotes.net)

Offline andry
Avatar
1864 příspěvků moje polička 16. zaří 2014 00:32

Tubereuse 1 Capricieuse

Údajně pudrová. No já cítím kůži, broušenou, ale nepříliš jemnou, poprášenou hodně lehkým kosatcovým pudrem (variace ala Cuir Ottoman? oproti té nemá šanci! a zdá se mi podobnější spíš Citizen Queen, která je ovšem víc dámsky laděná). Vyloženě nesladká (což se mi na ní líbí), autenticky semišová, s trochou krému na boty. Rozmarného z názvu na ní není absolutně nic a tuberózového, ostatně jako v ani jedné z tria, taktéž. Čistě dámská ne, spíš unisex.

Tubereuse 2 Virginale

Sladká, holčičí, ovocně žvýkačková. Tuberózového v ní není, ostatně jako ani v jedné z tria, v podstatě nic. Zespodu prostupuje zvláštní suchost, to se mi docela líbí (a určitě se to i nějak jmenuje, já bych to možná tipla i na ten indický papyrus/cypri­ol/nagarmotha – viz Dueto City Love nebo Lancome Magnifique). Vlastně je hodně podobná jiné vůni od Dueta: Lady Cool. Podle názvu jsem čekala spíš panenskou tuberózu než dítě světem nedotčené – ale myslím, že dospívá; jen potkat toho správného (nebo špatného?) :)

Tubereuse 3 Animale

Konečně, konečně cítím v něčem slavné „vonné tyčinky“ :D no vážně. tabák (hooodně a rozhodně ne tak slaďoučký jako ve Fordově Tobacco Vanille nebo Kiliánově Back to Black), orientálně sladce zakouřeno, santalově dřevito a obstojně hutná atmosféra, co by se dala krájet. Slušná orientálka. Tuberózového v ní není, ostatně jako v ani jedné z tria, v podstatě nic. Nabízí se mi asociace poměrně solidní konkurence Fumerie Turque (tematicky). Unisex s nejčistším svědomím, na mně dost do pánska. Lípněte si nikotinovou náplast a večer začíná…!

Offline andry
Avatar
1864 příspěvků moje polička 16. zaří 2014 00:32

1873 Colette

Výrazné, čerstvě rozkrojené citrusy, kyselé až trne na jazyku; vedle limety vyniká docela povedený grepfruit, ostatní nejsou tak zřetelné. Když je špatný den, věřím, že tato kombinace by byla schopná zdatně sekundvat leckterému WC osvěžovači. Naštěstí vůně není umělá ani příliš řvavá a zespodu mírně probleskují sladké tóny základu. Květiny v srdci jsou hodně zapracované, že nejdou rozeznat, maximálně tak tušit, občas se objeví náznak konvalinky tuhle a levandule támhle. Hodnotím jako zajímavou, ale nemůžu se rozhodnout, jestli se mi líbí, protože to pod citrusy a jak je to ukryté je dobré, ale ony citrusy tam zavazí výrazněji, než by mi vyhovovalo.

Offline andry
Avatar
1864 příspěvků moje polička 16. zaří 2014 00:33

Ambre 114

Prachová sladkost, špetka suchého kakaa, pryskyřice, hutná vanilka. Ambrově dřevitý (jo, santal! konečně ne cedr!) základ, lehce pikantní. Bože, a to pižmo! Hebké jako kašmír. A potom je tu růže, spolu s jedním kvítečkem muškátu se tím prolíná jenom jako tenká nitka. Nádherná. Něco mezi Amber Ylang Ylang a L'Eau d'Ambre Exreme – ta vanilka je tu skoro stejná, možná víc guerlainovská, s benzoinem a tonkou. Ovšem na rozdíl od L'Artisana jde Ambre 114 hodně do prostoru a drží! Později se přidá trocha pačuli a vůně je místo hutně krémové malinko sušší.

Offline andry
Avatar
1864 příspěvků moje polička 16. zaří 2014 00:35

1969 Parfum de Revolte

Cítím něco sušeného, seno, suchou trávu, suchou kytici? Slaměnku! Nějaké gurmánské tóny, snad čokoládu, lehce pikantní.. Celé je to poměrně sladké, gurmánské a strašně mi to něco připomíná.. (Ha! Benghal! Akorát místo zázvoru je na sušených meruňkách kardamom a hřebíček a není to tak strašně uřvané.) Mám z té vůně dojem jako ticho před letní bouří, chybí to dusivé vlhko, ale je tam ta tíha zatažené oblohy, kdy se každou minutou blýskne a spustí déšť, je v ní nějaké napětí. 

Offline wendulka spravce
Avatar
14298 příspěvků moje polička 18. zaří 2014 14:19

Ambre 114

V téhle vůni je víc z orientálního soudku než z toho gurmánského (to spíš až ke konci). V kořenitém nástupu je pro mě nejzřetelnější strouhaný muškátový oříšek, tymián jen minimálně. Přestože květy muškátů zde na mně nevystupují tak ostře jako v jiných vůních, převahu nad růžemi si vzít nenechají.

Květinami pak začínají zvolna prostupovat lehce zemité tóny pačuli spolu se zakouřeným santalem. Než se ovšem stačí výrazně rozdovádět, přidává se hutná vanilka s prachovou ambrou (zde bych souhlasila s přirovnáním k Amber Ylang-Ylang, i když ta je ještě víc zahuštěná). Pačuli se postupně začíná rozemílat a její zemité tóny se mění v kakaové. Do toho sem tam probleskne jemné svěží pižmo, připomínající vůni čerstvě vypraného prádla. Základ je příjemně balzamický a vůni zdobí i skvělá výdrž.

Blanc Violette

Až dosud jsem si naivně myslela, že nemůže existovat fialková vůně, která by se mi vyloženě nelíbila, ale ouha, Gérard Ghislain mi to dal pěkně sežrat. Zpočátku se tam sice rýsuje hezká fialka se šťavnatým bergamotem, jenže ta je vzápětí zpacifikovaná prašnou zemitostí a podivnou vodnatostí.

A pozor, nekončíme! Z fialky zůstala už jen nepatrná stopa ve formě pudru, zcela udusaná zatuchlou mléčnou dřevitostí. Teprve na závěr se odněkud vylouply sametově zelené fialkové lístky v obilném poli, prohřáté sluníčkem. Ale to mi ani zdaleka nemůže vynahradit to martyrium předtím.

Offline wendulka spravce
Avatar
14298 příspěvků moje polička 19. zaří 2014 12:24

1873 Colette

Jméno Sidonie-Gabrielle Colette vám toho asi moc neřekne, ale zmíním-li filmy Chéri s Michelle Pfeifferovou http://www.csfd.cz/film/238929-cheri/ nebo ještě slavnější muzikál Gigi s Leslie Caronovou http://www.csfd.cz/film/6759-gigi/ , už asi budete doma. Ano, právě literární díla této spisovatelky poskytly předlohu k oběma filmům.

Samotná Colette pak prožila poměrně bouřlivý život. Poprvé se provdala velice mladá, ovšem kvůli manželovým nevěrám se po deseti letech jejich svazku nechala rozvést. Poté prožila řadu bouřlivých vztahů s muži i ženami. Jednou z žen byla i Mathilde (Missy), s níž vystupovala ve slavném Moulin Rouge. Obě ženy se během pantomimického vystoupení roku 1907 dokonce veřejně políbily:

(www.babelio.com)

Byl z toho velký skandál, k němuž byla dokonce přivolána policie a vztah potom musely už jen držet v tajnosti, než se jejich cesty definitivně rozešly.

Roku 1912 se Colette provdala za barona Henryho de Jouvenel des Ursins, byl již také rozvedený. S jeho synem z prvního manželství Bertrandem prožila během této doby milostnou aféru a byl to tento vztah, který dal vzniknout právě jejímu románu Chéri. Ani toto manželství však nevydrželo a Colette se roku 1935 (potřetí a naposled) provdala za obchodníka s perlami.

Sidonie-Gabrielle Colette byla všestranná dáma. Kromě své bohaté spisovatelské a umělecké kariéry byla během 1. světové války činná i jako reportérka, vstoupila i do armády jako zdravotní sestra, dokonce jí byl i udělen Řád čestné legie (nejprve rytíř a později dokonce velkodůstojník).

Při takovém pozoruhodném životě by člověk očekával nějakou extravagantní vůni a bohužel jsem se dočkala podobně jako andry "jen" veselé letní citrusovky ve stylu těch od Annick Goutal: citron, hořký grep a limeta. Tu a tam o sobě dává vědět konvalinka a čerstvě utržená levandule, jenže ty citrusy se vás ne a ne pustit. Vanilka, která se do toho zapracuje v základu, potom bohužel způsobí to, že vůně na mně nabere podobu citronového lipa :roll: .

Co se mi na vůni opravdu líbí, je gurmánský náznak fialkových bonbónů a nepříliš sladkým čokoládovým dortem v závěru. Sama Colette prý ráda mlsala čokoládové bonbóny. Takže tady bych měla jediné spojení. Faktem ovšem zůstává, že žena s tak bohatým a skandálním životem jako Sidonie-Gabrielle Colette by si zasloužila spíš vůni ve stylu Noir de Noir.

Offline wendulka spravce
Avatar
14298 příspěvků moje polička 19. zaří 2014 19:06

1876 Mata-Hari

Jméno slavné orientální tanečnice, kurtizány a špiónky Mata Hari asi netřeba blíže přibližovat. Co však tentokrát mohu s potěšením říct hned na začátek, že tentokrát se Géraldu Ghislainovi povedlo držet se konceptu kolem dané osoby.

První tóny jsou ve znamení hořké pomerančové kůry a svěžího liči. Vzápětí už však naše tanečnice (růže v tenounké marcipánové krustě) začíná projevovat i svůj orientální charakter a to tentokrát příjemně, lehce živočišným kmínem a teplou nasládlou "prachovou" skořicí.

Je zlehka poprášená fialkovým pudrem a v ruce drží zemitý kosatec, jímž máváním opíše ve vzduchu několik osmiček. Ale co je to nejpodstatnější, naše tanečnice se ihned po svém vystoupení uchýlí do společnosti svého mléčně nasládlého santalového obdivovatele v "sametově" chyprovém kabátě, kolem něhož se vznáší kouřový obláček lehce drhnoucího vetiveru. Ti dva si spolu dokonce vymění i několik letmých vanilkových polibků.

Brian to na svém blogu I Smell Therefore I Am vystihl naprosto přesně: tahle vůně je květinová, ale kořenitá, přidrzlá, ale jemná a zároveň sexy, prostě všechno, co by si tak člověk ve spojení Mata Hari představil. No a přičtěte si k tomu jak nadprůměrnou intenzitu tak i výdrž.

Offline Miru
Avatar
8768 příspěvků moje polička 19. zaří 2014 21:05

TUBEREUSE 1 CAPRICIEUSE Histoires de Parfums
Tuberóza?
Pche!
Kde?
KOSATEC.
No to je krásné…
Hrubý drhnoucí nekompromisní kosatec. Jenže v momentě jakoby se zalekl sám sebe, své neohroženosti při nástupu…,
a začíná povolovat…
Máslovatět.
Jenže ne plná pusa přeslazeného těžkého máslového krému, který vám leze i ušima,
ale nadýchaná máslová pěna, sytá, leč ne těžká. S probleskujícím vysokoprocentním kakaem.
Většina složek v této vůni – to je drhnoucí equipa = semiš, ylang, kosatec, kakao, i bergamot umí někdy pěkně pozlobit…
A kam se šafránem?

Šafrán je v podstatě nepostradatelný v každém kvalitním dortu z tmavě hnědé luxusní čokolády…
Chvilku jsem přemýšlela, proč je tohle tuberózová vůně, když květ tuberózy v podstatě vůbec necítím.?.
Ale je to rafinované…
To máslo.

Ten vyšlehaný hedvábný krém. Sice velice skromně proslazený, ale díky své plné hebkosti zaobalí ostatní složky jak do kašmírového světříku…
Do tuberózově máslového svetříku…
Tuberóza je v té smetanové pěně jak při premiéře ředitel divadla za oponou…

Opravdu nutno vyzkoušet pro milovnice kosatců.!

TUBEREUSE 2 VIRGINALE Histoires de Parfums 

…po usazení krásná tuberóza.!
(záměrně píši „po usazení“, protože začátek – to je tuberóza s pačuli vyráchaném v benzínu.

Naštěstí fakt jen chvilku.).
Křehká díky třešňovým květům, hladká a jemně plná díky plumerii, díky tiaré hebce opojná…
S lehoulinkým jahodovým nádechem. Hladivá jak vánkem chvějící se jasmínové kvítky.

Svěží jak jarní vzduch prohřátý prvním sluncem…
Velmi příjemně, nenásilně a přitom zajímavě zpracovaná tuberóza.

…nechávala jsem si ji jako poslední, myslela jsem(i dle jiných komentářů), že to bude fakt SÍLA.!?!
 Jenže

- nemohu říci, že to nejlepší nakonec, protože každá ze zkoušených tuberóz je jiná, jinak pěkná –

ona je také velmi krásná a neobvykle zpracovaná…:

TUBEREUSE 3 ANIMALE Histoires de Parfums

Opulentní.!

Vyhlazená opulentnost.

Flambované švestky v alkoholu.

Z a k á p n u t é stopičkou luxusně jemného bylinného likéru pro dámy…

Prostě vám to na kůži hoří.!

Delikátně a požitkářsky.

Cítíte i snad tavený vosk ze svící.!

Ale celá vůně, i když je sytá, tak je jemná a křehká. Právě tak křehká jako sušené květy slaměnek…

A tady je tuberóza kde?

Tavená nad plamenem té hořící svíčky…

…je to síla.!
V tom nejlepším slova smyslu!

28/02/11

Offline Miru
Avatar
8768 příspěvků moje polička 19. zaří 2014 21:08

COLETTE Histoires de Parfums 

…musím začít jinak.!:
milovnice vůní Mandragore Annick Goutal, Fleur de Citronnier Serge Lutens a jim podobných vůní

- určitě vyzkoušejte!

V TÉHLE vůni je pravý citron.! 

– resp. přesně ta vůně, když si právě přivoníte ke žlutozelenému lehce hrbolatému plodu.

Je tam nesladká a kyselá šťavnatost ukrytá pod tlustou kůrou, jež je hořká,

ale protože k tomu jenom čicháte, je ta vůně hladká, čistá a plná, průzračná/ničím nerušená…

…prostě citronová.
Po chvíli jakoby citrusové tóny zesílí, není to jen citron, ale není to i nic blíže citrusově specifikovatelného, je to jen více citrusové –

více a tak nesladké, že to přechází do tónů čerstvých tuhých zelených kopřiv v letním ránu…
Pak se přece jen objeví nějaké stopy sladkosti z
pomerančů – ale

protože ve složení píší pomerančový květ, dělá to na mě dojem jakési teplé(pižmo) mýdlovosti,
vanilky a karamelu – leda ve smyslu, že pokud vám z úst vypadne rozpouštějící se karamela do trávy a vy, protože nejste cimprlich, se pro ni sehnete…,

tak se vám na moment v nose spojí zelená vůně u země a sladké teplo z bonbonu…
Colette je zelená vůně s citrusovými poznámkami,
vůně anglické zahrady probouzejícího se dne…

03/05/11

Offline Miru
Avatar
8768 příspěvků moje polička 19. zaří 2014 21:17

1804 GEORGE SAND Histoires de Parfums 

…vůně nadýchaného moučníku s kousky ananasu a broskví zalitých žlutavooranžovým želé…
Vanilka, piškotová sladkost v prachovém provedení, tlumená vůně žlutého tropického ovoce a mikroskopicky chlupaťoučkých pastelově oranžových polokoulí sladkých plodů, jež vyvolávají různé představy…,

zkrocené a uvězněné pod želatinovou chvějící se hmotou.
Začátek vůně je spíše gurmánský,
ale po chvíli se vůně zahustí, relativně ztěžkne
(no, asi zrovna tak, jak právě onen zvlhlý piškot, když se totiž nesní hned, tak se vlhkost ozdoby nahoře vsákne do kanárkově žlutého korpusu a je z toho téměř až obyčejná buchta…),

přidají se totiž santal a pačuli -

a posune se trochu jinam…

…ovocně květinová jemně kořeněná vůně.
Sytá a lehká.
Jako nedělní moučník.

03/05/11

(Evil Cake Lady)

Offline Miru
Avatar
8768 příspěvků moje polička 19. zaří 2014 21:27

…ona se mazlí, škemrá, l í s á se jak proradná mrcha a
zkoooouší, co vydržíte…

AMBRÉ 114 Histoires de Parfums
Úplně první, co mě napadlo/prvotní dojmy – Marconi 3 Profumi del Forte a hebká gurmánština.
Jenže „tohle“ JE přece jen trošku jiné…
Nasládle balzamické, orientální.
Jemné a přesto intenzivní.
Vůně vás teple a měkce objímá, konejší a líně provokuje, dráždí…
Napřed zlehka hrstka zeleného tymiánu, poté hned k němu nasládlá pelargonie s růží, špetka orientu z muškátovému oříšku, a k tomu pak
husté hebké pačuli a koření s ostatními složkami odměřované na lékarenských vahách.
Ale to hlavní – co celou vůni dotvoří je čarování benzoinu.!
Ten totiž s ostatními ingrediencemi vytváří konečnou podobu vůně
- mléčné pačuli v teplé ambře a z právě benzoinu se přidává, nejen ona samotná pryskyřice, ale i –

velmi tmavé heboučké hutné
leč nadýchaně krémové kakao přislazené pouze přírodní vanilkou(= téměř bez cukru).
Ambré 114 je vonný balzám.
Pokud pouze do voňavé spršky před sebou vstoupíte – působí vůně velmi eroticky a smyslně, ale
pokud vůní nešetříte – vejde pak Persona.
…můžete se rozhodnout, co právě potřebujete…
Ale někdy je rozhodování docela složité/těžké.
Třeba,
třeba – napadlo mě:
…určitě znáte film
První rytíř.
Dobrodružství, drama, romantika…
Sean Connery
Richard Gere
Julia Ormond.
Dva muži.
Jedna žena.
Musíte sledovat celý film od samého začátku, aby –
aby,
až přijde ta jediná, a jedna z nejkrásnějších, scéna s polibkem
(téměř veškerá erotika filmu),
jste si uvědomili,
pochopili, že je v těch záběrech, několika pár minutách tolik.!.
Volbu mezi mezi dvěma muži(volbu mezi moudrostí, laskavostí, hlubokou láskou
a
volbou mezi vášní, touhou, energií, silnými emocemi…),
Lady Guinevere usnadní osud…
Hrdinná smrt Krále Artuše v boji ji zbaví břímě/rozhodování, zda ranit milujícího a milovaného muže nebo odolat silné vášni a citům…
Hmm, v současnosti už rytířské boje na život a na smrt nejsou,
a jistá Lady se musí rozhodnout sama…

10/09/12

Offline wendulka spravce
Avatar
14298 příspěvků moje polička 20. zaří 2014 22:11

Édition Rare: Veni

Název je jen čistě marketingový tah, jenž tentokrát místo slavné osobnosti rozděluje do tří vůní slavný citát Julia Ceasara a ve spojení se samotnou vůní tak za ním tentokrát nemůžete hledat zhola nic. A to je možná dobře, neboť i Geraldovi Ghislainovi se v tom množství vůní, které chrlí v relativně krátké době, občas povede vytvořit něco zajímavějšího a to je právě případ Veni.

Jediný odkaz na Caesarovy dobyvatelské schopnosti nových zemí můžeme čistě teoreticky najít v prašné zemitosti, táhnoucí se celou vůní. Nejprve ji způsobuje mix štiplavého kardamomu s hořkou zelení a pár zrníčky téměř nesladké skořice, aby ji následně odlehčily bylinné tóny levandule a šafránu – už Encens et Lavende mi ukázala, že levandule mi vyhovuje a nezdá se mi pánská pouze ve spojení s prašnými/kou­řovými tóny, takže kvituji, že se do toho pustil i někdo jiný. Po rozvonění se zemitost vrací, nejprve ve formě suché a potom mírně navlhlé, přesto pořád krotké pačuli.

No ale protože si Gérald na přiliš drsné záležitosti nepotrpí, přidal k fougerovým a orientálním tónům i gurmánský karamel s jeho typickou vanilko-ambrovou kombinaci z Ambre 114. A tohle spojení se povedlo velmi dobře vyvážit, protože vůně nepůsobí ani ulepeně a ani pánsky.

Offline wendulka spravce
Avatar
14298 příspěvků moje polička 24. zaří 2014 15:30

1969 Parfum de Révolte

1969 má prý být vůní reprezentující dobu hippies a jejich sexuální revoluci v podobě "volné lásky". No tak dramaticky bych to zrovna neviděla, protože sladké (čokoláda) na mě osobně jako afrodiziakum nepůsobí, spíš mi byla naservírována optimistická vůně, víc gurmánská než orientální (viz oficiální stránky HdP).

Má představa: slunečné odpoledne v zahradě, cpete se ovocem (něco málo citrusů), mlsáte dobroty plněné našlehaným broskvovým krémem, ležíte u toho na polštáři vycpaném sušenými květy (nepatrné závany). K dobrotám se přidává i čokoláda, pačuli v pozadí se stará, aby té sladkosti nebylo přespříliš.

V tom k vám čerstvý větřík přivane vůni aviváže z čerstvě vypraného prádla, které někdo právě věší na vedlejší zahradě (pižmo). Jak říkám, v mém případě je 1969 víc pohodovou než revoluční vůní s tím, že ta broskev s aviváží mivá za určitých okolností tendenci působit možná malinko vlezle.

Offline wendulka spravce
Avatar
14298 příspěvků moje polička 26. zaří 2014 21:04

Édition Rare: Ambrarem

Pochází z kolekce vůní, které mají točit kolem oudu. Já bych to viděla trochu jinak. Tohle je o několika podobách kosatce. Pro začátek je to kosatec svěže pepřový a štiplavě pryskyřičnatý. Posléze se promění v kosatec zemitý, lehce mrkvový a semišový. A nebýt doprovodných chladných kovových podtónů a toho, že ho posypeme nahořklým drceným šafránem, vlastně by mi v téhle fázi typově připomínal Iris Nazarena.

Oud se projeví až po rozvonění se vší tou jeho zakouřeností a kožeností a teplou živočišností. Nezdá se mi však, že by byl nějak drsně medicinální. Přináší s sebou totiž další dva druhy kosatce: máslový a jemně pudrový, mmm. A teprve v drydownu se konečně projeví i ta trocha hřejivé začouzené ambry. Až budu jednou velká holka a Iris Nazarena mě přestane bavit, troufnu si na Ambrarem.

Offline wendulka spravce
Avatar
14298 příspěvků moje polička 14. října 2014 12:11

Édition Rare: Rosam

Taky si určitě někdy říkáte, jestli těch oudových růží nebylo dost? No Gérard Ghislain mě přesvědčil, že v případě jeho ódy na růži nebylo. Ta jeho začíná jako zářivá citrusová růžička, jejíž svěžest během chvilky zlumí nahořklý šafránový pyl. Následuje její dvouhodinová exkurze do autodílny, kde se nejprve vylouhuje v terpentýnu a nechá se ožehnout plamenem autogenu.

Odtud si to růže namíří rovnou do koupele, napuštěné teplým kadidlem, kde si na hodinku schrupne. Místo ručníku se další hodinu suší oudem, aby s vámi strávila zbytek dne jako růže ambrově hřejivá, sametově nazelenalá od pačuli a drobátko nasládlá od krémového santalu. Tímto jí uděluju stříbrnou medaili hned za Mata-Hari.

Offline kinoma
Avatar
303 příspěvků moje polička 07. listopadu 2014 09:51

Petroleum (Édition Rare)

Dnes jsem již poněkolikáté zkoušela Petroleum, abych se opět nedokázala rozhodnout, jestli si ho (někdy) pořídím nebo ne. Asi bych ho chtěla...

Téměř okamžitě po úvodní explozi svěžího bergamotu se zjeví kůže napuštěná petrolejem (já vím, ale je to tak) a následovaná ambrou a pačuli. Je to zvláštní vůně, která opravdu vyvolává dojem petroleje. První půl hodiny je zemitá, nesladká a jen sem tam probleskne bergamotový závan, který přináší trošku jiskrnosti. Je možná i malinko ostrá. Potom se ale uhlazuje a křehne jako růže, která je uvedena ve složení. Sice ji zde necítím, ale přesně takový pocit ve mně vyvolává. Výdrž má slušnou, ještě po cca 8 hodinách jsem ji z ruky cítila. To mi nejvíce evokovala vůni petroleje, přestože končila spíše suše až mírně dusivě.

Petroleum si troufám svým vývojem přirovnat k Patchouly Boheme. Nejprve je to vůně více méně pánská, ale po rozvonění získává spíše "dámské" rysy a umí být až něžná. S jistým nadhledem samozřejmě...

(http://www.marlen.cz)

Offline Fleur blogger
Avatar
3896 příspěvků moje polička 22. února 2015 16:38

1826

Při prvním zkoušení se mi moc líbila; při druhém jsem nechápala, proč; při třetím jsem byla nadšená a sehnala si ještě větší vzorek; při čtvrtém jsem cítila něco, co mi překáželo; teď zkouším popáté: líbí se mi, ale jakmile ji začnu příliš analyzovat, objevím vady na její kráse.

Začátek je pro mě čistě květinový a téměř jarně svěží, i když květiny jsou záhy ztlumeny vlhkým pudrem. Chvílemi cítím i lehkou anýzovou stopu (trošku podobnou L´Heure Bleue). Je to jako procházka zámeckým parkem, napudrovaná dáma hrdě nese vlasy vyčesané do složitého účesu, vše na ní je úzkostlivě čisté a naškrobené, ale když se jí dostaneme k tělu, je cítit i něco živočišného. Dominantní jsou bílé květiny, gardénie se podobá té v Narcisso. Pak prorazí základ vůně, kde se mísí ambra s vanilkou a pačuli. Zdálky je to trošku jako mléčná čokoláda, ale když si přivoním těsně k zápěstí, odhaluji nasládlý plastelínovo-igelitový tón.

Kdyby se mi tak nelíbil ten její začátek, tak už dávno pošlu vzorek o dům dál. Takhle budu muset zkoušet dál...

Offline Chantal
Avatar
258 příspěvků moje polička 14. května 2015 13:03

Ambre 114

Kráska Ambre 114 je jedinečná vůně, od prvních do posledních tónů. Začátek je dřevitý, za krátko krásně zjemní a vystoupí příjemně hebké souznění ambry, vanilky a santalu. Je úžasně osobní, ale zároveň o sobě dává vědět okolí. A drží jako přibitá! Nalézám v ní silnou podobnost s mou velmi oblíbenou Bois d'Arménie. Je to láska na první přičichnutí. Některé vůně si Vás omotávají kolem prstu postupně, o některých víte hned, že je musíte mít. Ambre 114 je z té druhé kategorie.

Édition Rare: Rosam

Rosam je vůně, která je celá o oudu a krásné suché růži. Tyto dvě hlavní vonné složky jen občas dají prostor jiným vykouknout a od začátku až do konce hrají prim. V první chvíli mě praštila přes nos právě svým výrazným oudem, který mě ochromil, ale po čase se krásně rozležela. Nicméně pro mě asi příliš silný šálek kávy...

Offline Chantal
Avatar
258 příspěvků moje polička 14. května 2015 13:06

Vůně této značky mě neuvěřitelně oslovují, pomalu zkouším a jsem čím dál více okouzlena.

Zatím nemůžu než doufat, že následující se jednou objeví na mé poličce:

Ambre 114 

1969 Parfum de Révolte

1976 Mata-Hari

1804 George Sand