N° 10 White Oud (Agonist)
|
N°1 de Chanel L'Eau Rouge (Chanel)
je to body mist, takže málo alkoholu a malá výdrž, květinově pižmová vůně, lehounká jako vánek |
N°1 Iris (Prada)
Kosatec se šťávou z červeného pomeranče a pomerančovým květem pomalu, ale jistě začíná připomínat Infusion d'Iris. Jen tady se k němu přidá ještě vůně posečené trávy a nakonec myrha. |
N°10 Myrrhe (Prada)
Sladká balzamická myrha, u ní levandulové mýdlo a nastrouhaná citronová kůra, doplněná jemným pačuli a trochou dřeva. |
N°12 / N°5 Narciso (Prada)
Jarní louka plná rozkvetlých žlutých narcisek. Vůně květů i jejich zelených lístků se sladkým pomerančovým květem a výrazným voskovým tónem. K nim už jen kapka pižma. |
N°2 Oeillet (Prada)
Oeillet začíná poněkud netypicky - máslovým kosatcem a vanilkově mandlovým otočníkem, do kterých se prolíná kořenitý hřebíček a karafiát. U samotného karafiátu ale nezůstane, doplní ho růže s trochou suchého dřevitého vetiveru a krémový santal s čistým pižmem. Krása. |
N°22 (2007) (Eau de Toilette) (Chanel)
přísná aldehydovka s něžným srdcem |
N°3 Cuir Ambre (Prada)
Cuir ambre je nejdříve spíše o kůži než o ambře. Kůže je přítomná hned od začátku, jemná, nasládlá a květinová s pikantním karafiátem, takže by člověk nabyl dojmu, že půjde o semišovou kůži a těší se na ambru. Ale ono ne. Kdepak semišová. Tohle bude bunda z masivní vepřovice. Ten obrat má na svědomí pačuli, větvičník a koriandr. Takže tu máme vlastně plnokrevnou chypre. Té ambry se taky nakonec dočkáme, té pryskyřičné s vanilkou. Ale taky kosatce, který se tam znenadání objevil jako bonus. Krása. |
N°4 Fleur d'Oranger (Prada)
Pomerančový květ je v kytici s jasmínem, malou konvalinkou, tuberózou a růží. Opulentní vůně květin a zeleně pomalu vyprchává, vůně je hladší a krémovější a usadí se na polštářku ze santalového dřeva a kapky zemitého pačuli. |
N°5 Eau Première (Chanel)
lehčí verze No.5, vzdušná, mýdlová, pudrová |
N°7 Violette (Prada)
Fialka je krásná a podobnou neznám. Není ani bonbónková, ani příliš pudrová. Má u sebe kosatec a její zelené lístky byly stvořeny ze zeleného galbana. Mihne se kolem pár rybízových lístků s ovocně kořenitým podtónem, ale nejkrásnější je na ní ten semiš, na který se fialky nakonec uložily. |
N°8 Opoponax (Prada)
Kolekce různobarevných amber, sladkých s nádechem sušeného ovoce, pryskyřičně hladkých, suše pudrových a jemně zakouřených a krásně podmalovaných santalem. Dokonalé. |
N°9 Benjoin (Prada)
Hořký pomeranč s zelená kůra z nezralého pomeranče s čerstvou hladkou tekutou pryskyřicí. Pomeranč se ale brzy rozloučí a místo sebe nám pošle skoro nesladkou balzamickou vanilku. Originální a dobré. |
Nacre Blanche (Antonio Alessandria)
Krásně vybalancovaná vůně tuberózy s kůží. Pomeranč, bergamot a pižmo jako čistě povlečené bílé ložní prádlo. Sladká tuberóza s jasmínem a slunečním tónem ylang ylangu, pačuli dodávající trochu zeleně a jemná teplá kůže. Hodně povedená. |
Nahema (Eau de Parfum) (Guerlain)
|
Nanban (Arquiste)
Nanban má vyprávět o diplomatické misi japonských samurajů, kteří se v roce 1618 vrací domů lodí přes Pacifik a vezou náklad voňavého koření, tropického dřeva, kadidla a španělských kůží. Pěkně si ten příběh vymysleli. Nebo spíš našli v nějakých historických knihách. Ještě že nehledali v našich končinách, rok 1618 v Praze by jim nabídl vzdušnou vůni o vyhazování císařových místodržících z oken Hradu na hnojiště. A ani to, co následovalo, moc dobrý materiál na vůni neposkytuje. Odkud se vzalo slovo Nanban, nám Arquiste taky nevysvětluje. Znamená jižní barbar. A vzhledem k tomu, že prvními mořeplavci zahajujícími obchodní cesty do Japonska byli Portugalci, byli barbary míněni zřejmě právě oni. Vždyž ani neuměli přečíst japonské písmo, místo hůlkami jedli rukama a dokonce ani nedovedli kontrolovat svoje emoce. Vůně Nanban ale v žádném případě barbarská není. Je tu ta loď, a ano, je plná koření a myrhy. Taky veze kávu a rozhodně je tu cítit i ovoce. V podpalubí jsou naskládány opracované kůže a čaj v bednách, které ještě voní pryskyřicí. Všechny tyto vůně se prolínají, až vznikne zakouřeně kadidlová směs, kterou zjemňuje ovocný vonokvětkový tón a uzemňuje jemný kožený tón. Kloubouk dolů za to, jak se jim zdánlivě různorodé podařilo sladit. |
Narciso (Eau de Parfum Ambrée) (Narciso Rodriguez)
květinovo pudrová syntetika, škoda; navíc bez výdrže |
Narciso (Eau de Parfum Poudrée) (Narciso Rodriguez)
pudrové květiny s pižmem |
Narciso (Eau de Parfum Rouge) (Narciso Rodriguez)
zkouška na papírku - krémová s růží a kosatcem, sametově pudrová, hodně povedená; nutné zkusit na kůži |
Narciso (Eau de Toilette) (Narciso Rodriguez)
ani ta EdT není špatná, je to sice jenom kombinace růže s pivoňkou na krémovém pižmu, ale nelze tomu upřít kvalitu; jenom jedna rychlá zkouška |
Narcotic Bohemic (Anomalia)
Narcotic Bohemic má v hlavní roli kůži. Jemnou a hladkou. Nejdřív okořeněnou kardamomem a hřebíčkem a podkreslenou zeleně bylinkovou šalvějí. Pak krásně doplněnou kosatcem a zdrsněnou vetiverem a suchými tabákovými listy. Nakonec je takřka gurmánská, vanilkově sladká a tonkově krémová. |
Nassak (Thameen)
růže + oud + dřevo + kůže |
Natura Fabularis: 2 Violaceum (L'Artisan Parfumeur)
Fialka ve svých různých podobách. Nejdříve zelené lístky fialek a fialčin bratr kosatec s mrkvovým podtónem a s kapkou sladké fialkové marmelády. Potom její květinová podoba se sladkými pudrovými fialkovými kvítky. A nakonec zemitý tón v podobě kůže. Rozloučí se s námi krásnou napudrovanou semišovou kůží. |
Natura Fabularis: 25 Obscuratio (L'Artisan Parfumeur)
zajímavá vůně, dřevité pačuli ovoněné ylang ylangem |
Natura Fabularis: 63 Crepusculum Mirabile (L'Artisan Parfumeur)
santalovka podkreslená jasmínem, dobrá kombinace |
Severský oud (bez oudu). Bílé pižmo chladné jako sníh, vytvářející mapy na tmavé zemi. Na nezasněžených plochách konvalinky a vůně dřeva. Sever ale není tak nehostinný jak by se na první pohled mohlo zdát. Je tu vůně růže, fialka, zemitá zeleň ořechové trávy, která voní opravdu trochu oříškově, pačuli a krémová sladkost tonky. Všechno je tak nějak abstraktní, jako moderní obraz s velkou bílou plochou a pár tmavými stíny.