Bergamot v poněkud nepříjemné podobě, santal a ylang-ylang - to je pro mě naprosto zabijácká kombinace. Po hodině už jen santal. Naštěstí pro mě výdrž nic moc.
Dřevo, pudr a sladké já …
Tak to mám ráda. Když je teplo, času habaděj a nic nemusím. Můžu se třeba courat starým městem, koukat do výkladů všemožných obchůdků, usmívat se do slunce nad hlavou, dát si kafe támhle na rohu … cokoliv. A vnímat. Všechno od barev, zvuků až po vůně. To poslední úplně ze všeho nejraději. Každá voňavá molekula teď sálá horkem a je vláčná, táhlá, podobná medové niti. Žádné ostré kontury jako v zimě. Citrusy rychle zesládnou, rozplynou se pod tíhou krémového ylangu a ten? Ten taje na žhnoucím santalu tak dlouho, dokud se nepromění v heboučký pudrový povlak. Odlepím nos od zápěstí, ale stejně za chvíli neodolám, abych se zase neočichávala jako pes. Snažím se nenápadně, občas se to však nepodaří … co koukáte, pane? Nikdy jste k sobě nečichal?
I mně tato vůně připomíná Samsaru, protože santal zde je stejně živoucí jako v ní. Krásná a horkokrevná, ale přesto pro Chanel typicky elegantní.
…a zase na chanelade
(ve velejemném provedení, spíš podprahové opět)
postavili delikátní orientální vůni,
něco jako zastřeně mandarinkově velice jemně pikantě dřevitější Samsara bez jasmínu,
a opět – s kadidlovou stopou…
23/02/14
Častokrát jsem četla o přirovnávání této vůně k Samsaře, na kterou nedám dopustit zejména v létě, což byl i důvod, proč jsem se jí pokoušela dávat opakovaně šanci, ale ne, není to tam. Začátek je chanelovský: jiskřivě aldehydy s hořkým neroli, k nimž se přidávají nazelenalé sušené bylinky. Potom tedy nastupuje jasmín, santal a mýdlový ylang, přičemž jim předchází kapka jiskrně opojného šeříku, jenže pro mě tomu chybí ta guerlainovská uhlazenost.
Jasmín je bohužel v mém případě zelený a indolický, santal vyloženě čmoudí, než že by měl podobu vonných tyčinek a přimíchal se nám k němu spálený kokos. Teprve v základu se dostavuje to, o čem psala moudjahidine, kdy se santal uklidní a pravděpodobně v kombinaci s "vanilkovým" benzoinem, "pudrově" pryskyřičnatým oppopanaxem a hřejivou ambrou vytvoří věrnou iluzi sluncem rozpáleného písku, na němž leží na troud vysušené dřevo.
Bergamot v poněkud nepříjemné podobě, santal a ylang-ylang - to je pro mě naprosto zabijácká kombinace. Po hodině už jen santal. Naštěstí pro mě výdrž nic moc.
Dřevo, pudr a sladké já …
Tak to mám ráda. Když je teplo, času habaděj a nic nemusím. Můžu se třeba courat starým městem, koukat do výkladů všemožných obchůdků, usmívat se do slunce nad hlavou, dát si kafe támhle na rohu … cokoliv. A vnímat. Všechno od barev, zvuků až po vůně. To poslední úplně ze všeho nejraději. Každá voňavá molekula teď sálá horkem a je vláčná, táhlá, podobná medové niti. Žádné ostré kontury jako v zimě. Citrusy rychle zesládnou, rozplynou se pod tíhou krémového ylangu a ten? Ten taje na žhnoucím santalu tak dlouho, dokud se nepromění v heboučký pudrový povlak. Odlepím nos od zápěstí, ale stejně za chvíli neodolám, abych se zase neočichávala jako pes. Snažím se nenápadně, občas se to však nepodaří … co koukáte, pane? Nikdy jste k sobě nečichal?
I mně tato vůně připomíná Samsaru, protože santal zde je stejně živoucí jako v ní. Krásná a horkokrevná, ale přesto pro Chanel typicky elegantní.
…a zase na chanelade
(ve velejemném provedení, spíš podprahové opět)
postavili delikátní orientální vůni,
něco jako zastřeně mandarinkově velice jemně pikantě dřevitější Samsara bez jasmínu,
a opět – s kadidlovou stopou…
23/02/14
Častokrát jsem četla o přirovnávání této vůně k Samsaře, na kterou nedám dopustit zejména v létě, což byl i důvod, proč jsem se jí pokoušela dávat opakovaně šanci, ale ne, není to tam. Začátek je chanelovský: jiskřivě aldehydy s hořkým neroli, k nimž se přidávají nazelenalé sušené bylinky. Potom tedy nastupuje jasmín, santal a mýdlový ylang, přičemž jim předchází kapka jiskrně opojného šeříku, jenže pro mě tomu chybí ta guerlainovská uhlazenost.
Jasmín je bohužel v mém případě zelený a indolický, santal vyloženě čmoudí, než že by měl podobu vonných tyčinek a přimíchal se nám k němu spálený kokos. Teprve v základu se dostavuje to, o čem psala moudjahidine, kdy se santal uklidní a pravděpodobně v kombinaci s "vanilkovým" benzoinem, "pudrově" pryskyřičnatým oppopanaxem a hřejivou ambrou vytvoří věrnou iluzi sluncem rozpáleného písku, na němž leží na troud vysušené dřevo.