Keiko Mecheri

19. srpna 2014 08:17
Offline moudjahidine
Avatar
328 příspěvků moje polička 19. srpna 2014 08:17

Relativně mladou americkou značku sídlící v Beverly Hills založila v roce 1997 Keiko Mecheri, původem Japonka z Atami (jižní Honšú). Její původ se v kompozicích často odráží, Atami na severu poloostrova Izu je totiž známou rekreační oblastí, která se přezdívá také "japonské Côte d´Azur". Přírodními krásami Japonska se inspirovala např. u Nuits d´Izu, Camellie, Hanae nebo Johany. Keičiny dojmy z domovské Ameriky zachycují Canyon Dreams a MulhollandDalší vůně jako např. Mihime nebo Ume zase čerpají inspiraci z umění, především art-deca. Neopomenutelné jsou také její orientální sladkosti jako dnes už legendární trio Loukhoum. 

Keičiny poměrně minimalistické kompozice se vyznačují velmi kvalitními ingrediencemi, vynikající výdrží a nezaměnitelným pudrově-vanilkovým drydownem.

Offline moudjahidine
Avatar
328 příspěvků moje polička 19. srpna 2014 08:27

 Peau de Pêche 

Tohle je úplně jiná tělovka, než na který jsem zvyklá. Netočí se kolem pižma ani ambry, vlastně bych ji zařadila mezi ovocenky. Teda spíš mezi „broskvenky“ (pokud se takovej paskvil ještě počítá mezi slova). A jak to, že ještě nefrflam a neohrnuju nos? Protože Peau de Pêche není vůně šťavnatý broskve, ze který teče štáva proudem, je to vůně (jak sám název říká) broskvový slupky. Ano, po nástřiku nejspíš ucítíte zelenou, ještě nedozrálou, kyselou a lehce natrpklou broskev, ale ta velmi rychle zavelí ústup. Z plodu nezůstane pomalu nic a přidají se opojný medový květy broskvoně. Aby tý sladkosti nebylo zas moc, zasypeme je pudrem (ale jen trošku!) a přidáme lehký dřívko. Výsledek je nesmírně křehká iluze sametový broskvový slupky, která zašimrá na rtech těsně předtím, než se do ní s požitkem zakousnete. Siláž zcela zodpovídá tělovce, ale vonět vydrží dlouho. Vy už o ní nejspíš ani nebudete vědět, ale v místnosti po vás zůstane znatelná, nevtíravá voňavá stopa.

Musc

Můžu to zestručnit: Urban Musc x White Suede. Ale nemusim to zestručnit. Mezi nikovejma whitemuskovkama absolutní favorit. V podstatě je poměrně lineární, po nástřiku pěkně vyčuhuje musk, ale ničemu nepřekáží. Především ne jemný ambře a – nikoli překvapivě – krémovýmu santalu, jakej znám ze Santal Blush. Kromě jemnýho semiše jsem nic dalšího nevyčichala a ani se nepokouším, takhle je to dokonalý. Když tak nad tím přemejšlím, tahle vůně je vlastně fordovka jak vyšitá…nemůžu si pomoct, pořád nad tím pozvedám obočí. Kdybych měla mít jedinou whitemuskovku (s přidanou hodnotou!) a nechtěla se patlat olejem, byla by to tahle.

Crystal d´Ambre

Ano. Ano, ano! V tomhle případě můžete složení stoprocentně věřit. Vysokoúrovňovej semiš oslazenej benzoinem, okouřenej labdanem, santal a vanilka. Tohle je ambrovka asi tak jako Monegalova Ambra di Luna, jen santal v hlavní roli střídá kůže. Ambrovej efekt se dostaví, ale ještě předtím si chtě nechtě budete muset užít semišový soirée. Takhle hladkej semiš jako Keiko snad neumí udělat nikdo na světě. Žádný že se rozvoní a usadí, je tady hned, bez čekání. Ambra jako taková v týhle vůni podle mě není, ale když odezní koženej tón, zůstane labdanum se santalem a vanilkou – a tohle spojení supluje ambru víc než uvěřitelně. Navíc je to jedna z prostorově nejvýraznějších vůní od Keiko, dokáže zaplnit místnost. Kdo má rád kůži a ambru, rozhodně by si ji neměl nechat ujít…

Genie des Bois

Když už má něco tak poetickej název jako Genie des Bois (prosím žádný asociace s Evil Dead, i když by to mohlo bejt taky zajímavý), očekávám neméně poetickou vůni. Zopakuje se mi představa Andrejčiny studánkový víly nebo ne? Srovnání Genie des Bois a Bois de Violette se samozřejmě nabízí, už kvůli fialce a cedru. Už teď ale můžu s klidným svědomím prohlásit, že Keiko od Serge neopisovala. V Genie des Bois cedr a santal obrostly fialkama. Víc než kvítky cítím fialkový lístky a poměrně hutnej fialkovej pudr. Je zvláštní, nakolik se vůně pudru může propojit s představou lesa, když je dodržena určitá rovnováha mezi dřevitejma a prachovejma tónama. Genie des Bois se mojí představě fialkovýho dřeva blíží o něco víc než Bois de Violette. A pokud můžu soudit, lesní duch by snad sám dal přednost klidný síle týhle úchvatný kreace. Ne, tohle není studánková víla, tohle je opravdovej les cedrů a fialek… a jedna z nejkrásnějších vůní Keiko Mecheri.

Datura Blanche

Dokážete si představit Hypnotic, zpod kterého probleskuje Blanche? Dokážete si představit Hypnotic ve spojení s vůní čistoty až vypranosti? Pokud ano, dokážete si představit podstatou část Datury Blanche. Pořád čekám na tuberózu a ona prostě nepřijde. Je to čistokrevná hořkomandlovka (a pozor, tady Louve nehledejte ani náhodou, Datura Blanche není žádné cyankáli) se vším, co k patří – s vanilkou, tonkou a heliotropem (zde mimořádná spolupráce s mandlemi!). Líbí se mi na ní pár věcí: nemá keikovský začátek, je naprosto oblá, nic mě v ní neruší, nehrozí u ní na rozdíl od Hypnoticu nebezpečí, že se rozleží divně nebo smradlavě, není tu nic konfliktního (snad krom tuberózy, která se ale neprojevuje). Je to zajímavá vůně, i když naprosto jednoduchá – v trojici hořkosladkých mandlovek Loukhom Eau Poudrée a Louve je Datura Blanche rozhodně jednička.

Isles Lointaines

Keičiny daleký ostrovy jsou podle všech indicií někde v Polynésii, protože holky tam nosí květinový věnce, mažou po sobě monoi (kokosovej olej s macerovanejma květama gardénie) a po večerech pálej benzoin, aby v chatrči navodily tu správnou atmosféru. Isles Lointaines otevírá čistá tuberóza s trochou zeleně. Doplňuje ji jenom lehkej mydlinkovej opar, takže mám dojem, že jsem se cestou na daleký ostrovy zapomněla ve svý koupelně. Nezdržím se tam ale dlouho, protože gardénie dotírá, a s ní i mandlovej krém a malinko kokosu. Odbočka do Mahory potěší a klidně bych se i zdržela, kdyby mě nečekaly další vábničky v podobě neindolickýho jasmínu (jako v Enlévement au Sérail!), a nakonec i tý zapálený kadidelnice s benzoinem. Popráším se vanilkovym pudrem, ulehnu do hamaku a tyhle prázdniny na Tahiti si pořádně užiju.

Bespoke: Soussanne

Soussanne je extrémní. Extrémně přemotivovaná datura se santalem, etalon pudrovosti a vlastně celkově takový souhrn všech vůní Keiko Mecheri. Abych někoho neuvedla v omyl: není to omamná bílokytková šílenost ve stylu 80´s, datura je kultivovaná, jen mírně nasládle máslová a opravdu mimořádně pudrová. Santal jí jen prospívá, hraje sice na podobnou notu jako v Bois de Santal, ale neprosazuje se tak okatě, spíš jako by se na pozadí rozpouštěl v daturovém pudru. Soussanne je celou dobu víceméně lineární, žádné květinové exploze ani obraty a sto osmdesát stupňů. Prostě si v klidu počkejte na tu krásnou vanilku, vychutnejte si ji se pudrem vypulírovaným santalem a nechte ji pokojně spočinout na bílých květech.

Jóhana

Džóhana je více než 500 let starý buddhistický chrám sekty Čisté země v Tojamě na západním pobřeží ostrova Honšú. Architektonicky není ničím výjimečný, zato v interiéru jsou vystaveny lakované paravány z období Edo (1600–1868). Na těchto paravánech jsou vyobrazeny květiny a ptáci v různých ročních dobách. Nejhojněji jsou zastoupeny dvě květiny: chryzantéma, symbol císařského rodu a vistárie, symbol mocného a umělecky nadaného šlechtického rodu Fudžiwara.

Chryzantéma a vistárie. Tyhle dvě vznešený kytky vytváří bohatou květinovou vůni evokující japonskou vnímavost k přírodě, jak je vyjádřena v básních, který po sobě zanechali Fudžiwarové. Džóhana těží hlavně z mejdlový vistárie. Po prvotním úderu chryzantém s galbanem to vypadá na pokus o věrnou chryzantému, ale když nastoupí vistárie, žádná další kytka si v její přítomnosti neškrtne. Takhle autentickou a zároveň rozpínavou vistárii jsem v žádný vůni zatím nezažila. Je tak mocná, že skutečnou živou vistárii vedle ní ani neucítíte. Žádný hrušky, žádnej šeřík, prostě vůně pergoly obrostlý kvetoucí vistárií v obrovský koncentraci. Ale v žádnym případě tu nemluvím o omamnosti nebo bolehlavu, o tohle se postarala ta její mejdlovost. Asi po dvou hodinách začne Džóhana sládnout a začínam rozeznávat kosatec a hladkou růži v mírný vanilce. To už je jen taková malá květinová dohra, vzápětí nastoupí dřeva s pačuli a mejdlu i zarostlejm pergolám je konec. Nechci ji srovnávat s lutenskou, ono se to vlastně ani nedá, zatímco v De Profundis jsou hlavní téma chryzantémy, Džóhana stojí a padá na vistárii.

Oliban

Oliban je vykuřovadlo v parfémovym podání. Napůl orientální kadidlovka. A ještě líp! Napůl noblesní dřevitá vůně, jaká mi tu chyběla. Složení uvádí oliban, atlaský cedr, tabák, palisandr a tonku. Já kromě olibanu vycítila ještě tonku a cedr… a neodmyslitelnou špetičku ambry. A klidně věřím tomu, že atlaskej. Na jakýho boha se ti, Keiko, povedlo udělat tak neskutečnej cedr? A to jsem myslela, že mě žádný dřevo nedokáže překvapit. Tonka jen pečetí jeho přirozenou nasládlost. Esenciální olejíček odhazuji v dál, neboť zde je Cedr. Působí skvostně a – jako všechny Keičiny vůně, co znám – čistě, kvalitně a překvapivě.

Fleur de Peau

Ježišikriste fuj! Co to sakra…?! Tak takhle to vypadá těsně po nástřiku. Děsivej chemickej smrad zaplňuje místnost už je mi jasný, že ylang ve Fleur de Peau skutečně je. Tohle už nemá s pouhou prezencí co dělat, tohle je utonutí v moři syntetickejch žlutejch kytek. Nechce se mi věřit, že by mě Keiko chtěla poškádlit až tak brutálním způsobem, ale výsledek je zcela výmluvnej. I tak čekám, co se z toho vyvrbí. A vyvrbí. Vrbí se surová kůže a smečka cibetek. Jestli z tohohle někdy bude tělovka… Kosatečku, kosatečku, kde tě mám? Ani ťuk. Zato ty micky si rozporcujou kýbl nezralejch pomerančů. Nechutný orgie živočišnejch tónů a kyselejch citrusů mě naplňujou odporem a bezmocným vztekem. Nejenže ti tohle nikdy nezapomenu, milá Keiko, já tenhle štvavej canc dokonce zveřejním!

Iris Pourpre

Tak jako mají svůj rukopis chanelky nebo lutensky, jako mají typické ocásky guerlainky, vůně Keiko Mecheri mají velice podobné začátky a pokaždé se mi stane, že podle složení čekám úplně něco jiného než to, co nakonec cítím. Iris Pourpre začíná hodně podobně, ne-li stejně jako Cuir Cordoba. Tahle vůně se má skládat z kosatců, neroli, „chyprového akordu“ a podle Perfumed Courtu i ylangu. Snad kromě náznaku ylangu nedokážu identifikovat ani jedno z toho. Tohle přesně je důvod, proč jsem byla rozladěná z Cordoby a zde se to opakuje. Nic proti tomu, že Keiko interpretuje květiny takto originálním způsobem, který nesnese srovnání s něčím jiným. Dokážu si však představit, jak by taková kompozice vypadala od Chanelu, jak od Guerlaina nebo od Lutense, u Keiko si však můžu být jista jen typickým začátkem, který nedokážu popsat jinak než slovem „růžová“. Doopravdy cítím intenzivní růžovou! A tak čekám a čekám na kosatce, neroli a „chyprový akord“ a nic z toho nepřichází. Další věc je to, že keikovkám strašně dlouho trvá rozvonění. Tak dlouho, že s tím pokaždé chci seknout, umýt to a navonět se něčím, co mě nebude tak nesmyslně napínat. Dost možná mi její vůně prostě nesednou a s mou kůží si nerozumí. To, co se line z mého zápěstí, není nepříjemné nebo divné, ale pořád stejné stejné stejné. Když se hodně snažím, ucítím špetku pudru. Růžového. To je vše.

Loukhoum Eau Poudrée

Keiko, odkdy se kamarádíš se Sergem? Nebo je to náhoda, že zrovna když byl v tvůrčím zápalu při komponování Louve, strčilas mu pod ruku baňku s Loukhomem?
Je to Louve a není to Louve. Je to sladký, přesladký pudřík s naprosto louvskými mandlemi. Já bych tam, Keiko, fakt nestrkala vanilku, když už ty mandle musíš oválet v cukru. Ale je to zábavný! Pudr vyslazený téměř na hranici snesitelnosti s těmi mandlemi prostě má říz.
I tak…sorry, Keiko, na tenhle koktajl budu dál chodit vedle k Sergovi.

Bois de Santal

Skromná a čistá kompozice santalu a osmanthu. Samozřejmě, že provedení je to nejnepředstavi­telnější možný, přece jen mám pořád co dočinění s Keiko Mecheri. Ale tentokrát dostála svýmu slibu a opravdu mi naservírovala mysorskej santal. Jak se pozná (krom toho vypatlaně blaženýho výrazu v mym obličeji)? Inu, pozná. Prase rejpe v zemi, dokud nenajde lanýž, protože ví, jaká vůně ho k němu dovede. V Bois de Santal se nemusím rejpat, abych ho ucejtila, jeho přítomnost je evidentní od první chvíle, kdy mě zachvátí mejdlovej osmanthus. Jak kdybyste celej keř protáhli pračkou. Zhodnotí situaci a upejpavě překročí hranici broskvolandu, kde kytky zpomínaj, že nejsou ovoce. A zapomínaj sladce. Santal nechá osmanthus, ať si to užije, ale jen chvíli, pak jde totiž sám do plný parády. Velký parády. Tu sladkej, tu suchej, tu pudrovej… předvede všechno, co umí, a elán mu vydrží setsakramentsky dlouho. Bois de Santal je překrásná a vysoce strategicky namíchaná kreace.

Offline barbucha blogger
Avatar
30518 příspěvků moje polička 19. srpna 2014 09:33
Reakce na moudjahidine:

Vybrala bych si už jen podle tvýho popisu!

Offline moudjahidine
Avatar
328 příspěvků moje polička 19. srpna 2014 18:08

Bois Satin

Nemůžu si pomoct, na začátku je oud. Prostě tam je. Nahořklý černý dřevo, do kterýho pomalu prosakuje šafránovej kouř. Ten dřevo zcela zachvátí - a máme tu téměř šafránovej soliflor. Kdo zná Keičiny orientálky, dobře ví, že dřív nebo později musí přijít ona - její typická sladce pudrová vanilka, která se tak skvěle hodí k vůni pokožky. Šafrán jde tímto do ústupu, takže po plnym rozvonění máte co dělat s elegantní kořeněnou vanilkou. Tahle vůně určitě není tak dřevitá, jak byste čekaly, ale milovnice vanilky a především šafránu by se jí rozhodně neměly vyhnout. 

Offline andry
Avatar
2697 příspěvků moje polička 21. srpna 2014 21:04

Datura Blanche

Už byla výborně popsána jinými. Hypnoticová vanilka, ovšem zdaleka ne tolik syntetická, s přimíchanou plnotučnou smetanou z Cuir Belugy, s nastouhanými hořkými mandlemi, které se drží na hladině husté tekutiny. Plus prazáhadná kombinace s práškem na praní. Čistá a zároveň vysokokalorická. Zajímavá, ale strašně sladká :-/ Možná taková měla být Sergeova Datura, tato verze mi přijde podstatně hustější než jeho. Použití výhradně v zimě pod hrozbou rozhoupaného žaludku!

Wild Berries

Mýdlové lesní plody, zejm. borůvky, a lehký základ ze světlého dřeva. Za tu cenu moc nechápu...

Offline andry
Avatar
2697 příspěvků moje polička 21. srpna 2014 21:05

Genie des Bois

Tohle není Lutens a není to ani podobné Lutensovi, takže k tomu musím okamžitě přestat přistupovat jako k okopírovanému Lutensovi, k čemuž se přiznávám a zároveň se kaju.
Na téhle vůni je zábavné, že je to nenápadná prostorovka. Vy o ní nevíte, ale ostatní o ní ví naprosto spolehlivě, a to i přesto, že na sobě máte x (zatím jednociferné číslo :) ) jiných vzorků.
Na mě jako první houkne koření, hlavně hřebíček, s tou jeho trochu protivnou pikantní měkkostí, ještě podpořenou nesladkou skořicí, která s hřebíčkem tentokrát ladí zcela, nepřekřikují se, a zostřenou špetkou koriandru, nenápadnou, ale je tam. Takže máme kořenitý začátek. Postupně se přidává cedrové dřevo, pěkné a hladké, nepříliš suché, nepříliš předimenzované (ne, fakt to není Lutens), a srovnává koření do latě. Hned vzápětí se objevuje pižmo. Žádné živočišné, ani tělesné, ale ani čisté, je to spíš v podobě mošusového semínka, což se mi jeví prakticky jako takové (opět mírně protivné) nasládlo-pižmovo-kořenito-dřevito… No, ono ty složky rovnou zapadají do sebe, bez ostrých přechodů, těžko je vypíchnout zvlášť. Už dvakrát jsem tady zmínila, že mi nějaká složka vadí, ale to sama o sobě, než ji začnu vnímat v kontextu, kam pasuje a je spíš provokativně zajímavá. A na Godota nečekáme, ona nám i ta fialka vykvete, nejprve jeden kvítek a jeden lísteček, potom dva, potom deset a potom pomalu les fialek na pižmovokořenitém cedru, kterému na rozdíl od Lutense chybí ten hluboký les (tentokrát myslím stromový, ne fialkový) a taková ta „vlahost“ a nádech živočišna. Fialka nám to mírně zapudruje a ještě víc uhladí, je to něžné, je to křehké a je to naprosto svébytné. Myslím, že nositelnost této vůně je perfektní, je mírná a uhlazená, ale dává o sobě vědět, působí „neškodně“, ale přitom nenudí, provokuje tím, že vybočuje z toho, co by(ch) si (já) vysnila jako ideální skladbu takové vůně, co bych od ní čekala. Tak prý je to Keiko i Genie jedno, co čekám. A to je dobře. To ji totiž dělá vážně zajímavou. A bonus pro můj aktuální parfémový vkus: sladkost nebo ukřičenost mezi její charakteristiky rozhodně nepatří.

P.S.: a když hledám, najdu tam i santal, ten z Dries van Noten.

Offline wendulka admin
Avatar
16579 příspěvků moje polička 22. srpna 2014 12:03

Bois de Santal

BdS má ostřejší akorát začátek, kdy se dopředu tlačí „broskvový“ osmanthus a pak už je tu krásný sametový santal, suchý, příjemně mě šimrá v nose. V tom se z jeho povrchu vzedme jemný prachový obláček, který odkrývá a dává chvilkový prostor „karamelovému“ intermezzu. V závěru se pak santal slije dohromady s lehce hřejivou sladkou ambrou, která umocňuje celkovou hebkost, která na mě z vůně dýchá.

Attar de Roses

Pokud jste vysazené na růže, tohle je orosená šťavnatá růže se zelenými lístečky s dřevitým stonkem, kterou jste právě v kožených rukavicích utrhly ze záhonu. Přivoníte a nasajete tu jemně opojnou vůni. Růži vezmete a vykoupete ji v hřejivě sladké ambře a pak ji dáte na sluníčko, aby na ní ambra mohla patřičně vykrystalizovat. Žádný další vývoj už ovšem bohužel nezaznamenáte, neb Attar de Roses je v tomhle směru hodně lineární.

(www.sniffapaloozamagazine.com)

Offline wendulka admin
Avatar
16579 příspěvků moje polička 24. srpna 2014 00:30

Genie des Bois

Ani pro mě nemá tato vůně nic společného nejen s Bois de Violette a dokonce ani s shiseidovskou Feminité du Bois, které má tato vůně údajně vzdávat poctu ... No dobře, možná ten suchý štiplavý cedr, ovšem i tak mi přijde, že tady je ještě o chlup suší. Navíc tady je ta kořenitá špička postavená zejména na hřebíčku s jeho typickou pikantní nasládlostí, skořice je zde ještě méně a prakticky ihned se ztrácí v záplavě zelených bylinek.

Skrze ně si zanedlouho klestí cestu suchý pikantní cedr. A pak už tu máme i fialkové kvítky s několika zelenými lístečky, které ho pokryjí a spolu s téměř nesladkým vanilkovo-kakaovým popraškem uhladí onu cedrovou ostrost. Vůně se tak stává něžnou, tělovou, přestože jistá stopa zelené nasládlosti v ní zůstává až do samého konce.

Ovšem pokud se mě ptáte, které z fialek bych dala přednost, u mě by to nejspíš vyhrály Lutensovy lesní fialky, protože Keiko na mně přece jen v první polovině jistý ukřičený podtón vyluzuje. Já jsem holt ten lutensomil, no :) .

Offline blackviolet
Avatar
3312 příspěvků moje polička 06. zaří 2014 18:26

Cuir Cordoba

Kosatcový květ a pudrová fialka a dokonce mám pocit, že tam mám i růži, připomnělo mi to rtěnkový akord. Vůně je květinová  a sladce ovocná se zelenými lístečky, což má asi na svědomí hloh, a když se k ní přidá pačuli, konečně je tu i slibovaná kůže. Čistá nová semišová rukavička, posypaná fialkovým pudrem, položená na stole z bílého dřeva. Lehká, příjemná, držící se u těla, připomínající vůni čistoty a krému, byla by to moc hezká parfemace kosmetických produktů.

(www.wand-und-beet.de)

Offline MirkaU
Avatar
271 příspěvků moje polička 23. zaří 2014 14:01

Nová vůně Embruns představená na Fashion week v Miláně

Měla by to být orientální chypré pro podzim s tóny podzimního lesa a zároveň slanou mlhou pobřeží.

Složení:

Svrchní tóny: yuzu, Sansho pepř, kardamom, slané tóny 
Srdce: kosatec, semiš
Základ: tonka, cedr, santal, kadidlo,větvičník, vanilka, ambra

Offline MirkaU
Avatar
271 příspěvků moje polička 23. zaří 2014 14:09

Také se (zase) mění vzhled 75ml flakonů na "sofistikovanější"

(zdroj:facebook)

Když tak projíždím obrázky na google, musím říct, že se mi asi líbí ze všech dosavadních variant nejvíc.

Offline Bobo
Avatar
25 příspěvků moje polička 23. zaří 2014 14:39

to  složení  zní  krásně  .

Offline wendulka admin
Avatar
16579 příspěvků moje polička 23. zaří 2014 15:06
Reakce na MirkaU:

Tak semišový kosatec s tóny podzimního lesa bych moc ráda, pokud ho tam bude víc než v Cuir Cordoba, ale z té kombinace s mořskou slaností mám trochu obavy. Sice je to zajímavé např. u Tanoke (Odin), jen na nošení to pro mě není úplně ono. No každopádně bych zkusila, třeba Keiko překvapí.

Ovšem tedy ten redesign flakonů vítám, tohle už nevypadá jako vyložený urnový háj.

Offline MirkaU
Avatar
271 příspěvků moje polička 23. zaří 2014 15:24
Reakce na wendulka:

Kosatce není nikdy dost :)

Ale jinak taky nevím, co si o kombinaci podzimního lesa se slanými tóny myslet. Jsem zvědavá.

Offline wendulka admin
Avatar
16579 příspěvků moje polička 26. zaří 2014 00:17

Loukhoum

S touhle laskominou si tak ještě úplně nevím rady. Totiž ohromně se mi líbí její první polovina, která se nese v duchu svěží květinové natrpklosti a pražených mandlí, obalených v cukru. A originální je i ta sklenice teplého mléka se lžičkou medu, v níž plavou okvětní plátky růže, obalené v marcipánu (zde by byla spojitost s oběma Lutensy).

Jenže jsem se pořád nezbavila fáze s drhnoucím "škrobovým" pižmem a sušenými datlemi, tentokrát namočených do tak vydatné dávky medu, až se vám lepí prsty. Teprve v závěru před vás na dřevitý poklad vyskládají ty měkké růžové kostky, posypané jemným práškovým cukrem. A takhle už vůně drží jako přibitá.

Offline MirkaU
Avatar
271 příspěvků moje polička 03. října 2014 10:42

Má Keiko nějaký svůj web? Bo www.keikomecheri.com nějak nejede 

Cervanek
Avatar
03. října 2014 12:41
Reakce na MirkaU:

je to asi zde http://minnewyork.com/manufacturer/bespoke-keiko-mecheri

Offline MirkaU
Avatar
271 příspěvků moje polička 03. října 2014 12:54
Reakce na Cervanek:

To asi ne. To je jen eshop prodávající různou kosmetiku, ne?

Cervanek
Avatar
03. října 2014 13:07

www.keikomecheri.com fakt nejede - že by porucha?

ale jede na FB

https://www.facebook.com/Les.Parfums.Keiko.Mecheri?hc_location=timeline

Offline wendulka admin
Avatar
16579 příspěvků moje polička 03. října 2014 13:18
Reakce na MirkaU:

Keiko mela oficialni web. Jeste pred par mesici jsem na nej koukala. Bylo to to keikomecheri.com a, mely cerny podklad. Hm, tak to je zrusili.