databáze 119993 vůní od 8502 značek a 1608 parfumérů

Il Giardino delle Delizie Nobile 1942

Il Giardino delle Delizie
značka: Nobile 1942
parfumér:
rok: 2020
určení: unisex
hlava: růžové dřevo, davana, šafrán, švestka, mandlové mléko
srdce: tuberóza, vonokvětka, jasmín sambac, růže, narcis, slaměnka
základ: benzoin, myrha, styrax, kosatec, kašmír, semiš, vetiver, ambra, pižmo

kolekce Paradiso Perduto

Tito uživatelé vůni
Diskuze:
Komentáře k vůni (2)
Avatar
Korsičanka (01.10.2020 )

Tuberóza z Carnal Flower vyskakuje hned po příjemném, leč kratičkém úvodu. Chvíli jí trvá, než vyžvýká tu zpropadenou gumu, a pak se pomalu proměňuje ve švestky nasbírané do koženého váčku. Občas ještě vystrčí růžky vonokvětka nebo jasmín a vysílají své omamné závany do dáli. Všechny vůně se pomalu slévají v jednu - žensky svůdnou, ovšem okolí silně válcující vášnivku. Ještě že se tato na poslední chvíli rozhodla a zahalila své sálající tělo do kůže...Přece jen je to intelektuálka, která neodhalí své já na první dobrou:) Jenže - blížící se stopy myrrhy a benzoinu utišit rozbouřené hormony příliš nepomůžou....
Ta vůně prostě JE PROSTOPÁŠNÁ, naprosto dle úmyslu svého původce i dle slavného obrazu:)

Avatar
Fleur (25.9.2020 )

Il Giardino delle Delizie je inspirovaná slavným triptychem Hieronyma Bosche, na což hned zapomeňme, protože nic z boschovské provokativní poetiky v sobě nemá, jedině ty fantaskně naddimenzované ovocné plody.
Vůně je ódou přímo symfonických parametrů na švestku. Ve srovnání s Epidorem ubylo šťavnatosti a mandlí, na rozdíl od Aziyadé v ní není ani špetka orientální horkokrevnosti, ale kraluje zde elegantní tón zralé, temně fialové švestky, která má na sobě ještě sametově stříbřitý povlak z tuberózy. Chvílemi vůní probleskne ambrově koňakový tón a lakované dřevo.
A moje podvědomí už spokojeně hlásí, že tohle odněkud zná a že to nejsou jen vzpomínky na dřevěný zahradní altánek porostlý popínavou růží, kolem něhož už v polovině srpna kroužily vosy slétávající se na popadané švestky, které nikdo z naší nepraktické rodiny nedokázal sklidit jinak než sběrem ze země. Ne, takhle sytá vůně ojíněných švestek a dřeva mi připomněla už nevyráběnou Gio od Armaniho, ovšem bez tepla, které v Gio vyzařovaly sluncem prohřáté broskve, byť vonokvětka se prozradí oranžovou meruňkovou stopou.
Il Giardino delle Delizie je příliš dokonalá na to, abych si ji spojovala s vůní skutečné zahrady. Nakonec to může být opravdu obraz Hieronyma Bosche, technicky vynikající reprodukce ve Slovníku světového malířství, jehož lesklé stránky z křídového papíru ještě pořád vydávají specifickou vůni.
Semišová tečka na závěr trošku zdrsňuje strukturu dosud hladce plynoucí vůně, jako kdyby chtěla upozornit na to, co se skrývá pod slupkou, nejen tou ovocnou...