Ten červený flakón a príbeh Marie Callas vzbudzuje aj moju pozornosť, som fakt zvedavá.....
Amouage
Tak to vypadá hodně dobře. To jsem také zvědavá, i když spíše tradičně .
Library Collection Opus IX
Až na pár výjimek je pro mě tahle kolekce takovou nepříliš hezkou nevlastní sestrou klasických vůní Amouage zvláště, když poslední Opusy byly hodně unisexové se sklony do pánska. Nicméně po nadšení ze Sunshine, rudý flakon a informace o inspiraci vystoupením Marie Callas v opeře La Traviata v roli Violetty ve mně vzbudily velkou zvědavost, že by se devítka možná mohla od tohoto trendu odchýlit.
No pro mě se bohužel neodchýlila, dáma se svěžími čajovými kaméliemi a "medovým" jasmínem se objeví pouze na začátku. Během chvilky je však zahnána mohutnou sprškou drceného černého pepře a hordou anglických gentlemanů v navoskované živočišné kůži, kteří si dávají černý čaj o paté. Čela se jim přitom lesknou slaným potem, jak čaj prostřídávají s cigaretkou (vetiver). Intenzita a výdrž doslova zabijácká. Takhle možná voněl její Alfredo, ale Violetta určitě ne.
Hm... tak to nezní moc dobře, to je škoda, docela jsem se těšila. Uvidím, jak zapůsobí na mě, ale musel by to být hodně velký zvrat, aby byla aspoň zčásti taková, jakou jsem si ji představovala.
Já jsem si jí taky představovala původně dost jinak, ale určitě ne jako osolenou Journey, jen tedy bez meruněk a medu, protože už tu jsem měla navoskovaně koženou, i když ne takhle drsně živočišně a bez slanocigaretového vetiveru.
No taky jsem zvědavá, jak zapůsobí na tebe právě proto, že Journey na tobě dopadla o něco lépe než na mně. I když nějak nadšená si z ní taky nebyla, že?
Library Collection Opus I
Amouage tenhle úvodní Opus označuje jako chypre vůni, takže jsem si před zkouškou byla téměř jistá, že to bude vůně přesně pro mě, ale ouha. Už úvodní závan hořkého pomeranče se štiplavým kardamomem mi pořádně protáhl nosní dutiny. No a jak jsem se těšila alespoň na růži, tak na mé kůži vylézá bohužel jen indolický jasmín se zelenou konvalinkou a uhnívajícím ylangem, obklopených hřejivým kadidlovým dýmem.
Teprve po hodině se ylang umravní a společně s ovocnou tuberózou s zkaramelizovanou švestkou začne vonět po přezrálých banánech a obě květiny pokryje poprašek teplé skořice. Rovněž kadidlo zkrotne pod náporem měkké dřevitosti papyru a cedru a dokonce se objeví i ty tóny chypre. Musím však přiznat, že jsem měla příležitost ji očichat i na cizí dámské ručce, kde voněla podstatně lépe už i v té první fázi jako velká Amouage.
Na Parfums už se dá koupit Sunshine.
http://www.parfums.cz/amouage/sunshine-parfemovana-voda-pro-zeny/
Dnes jsem dostala informaci, potvrzující můj soukromý odhad, že Lilac Love, kterou jsem v neděli uváděla v Novinkách http://www.parfumanie.cz/novinky/lilac-love-jako-soucast-dalsi-nove-kolekce-od-amouage:a89.htm , bude oficiálně uvedena i na ostatní prodejní místa včetně Ingredients uvedena ještě letos v září. Už teď se na ten každoroční parfémový podzim díky tomu ohromně těším.
To je dobrá zpráva :) Jako že vůbec... jen škoda, že holt nebude na jaro... ale jsem na ni ohromně zvědavá...
No v březnu bude místo toho uvedený desátý Opus http://www.parfumanie.cz/database/detail/library-collection-opus-x-amouage , který sice má v hlavě hned tři druhy růže, ale ten zbytek složení mě docela děsí, protože to vypadá, že bude v duchu těch předchozích, čili podle mě nic pro mne, takže já si v klidu počkám na září.
Dia pour Femme
S Diou jsem dosud dělala vždycky tu chybu, že jsem jí zkoušela jen v teplém počasí tak, jak jsem u většiny aldehydovek zvyklá a odsoudila ji jako vlezlou avivážovou broskev. Teprve nedávno jsem si k ní na doporučení Evanilly přičichla v zimě a ejhle, změna. Broskev skoro zmizela, aviváž úplně a místo ní tu najednou byla perlivá aldehydovka, osvěžená bergamotem a bylinkami.
Bylinky ale nevydržely moc dlouho a po pár minutách se změnila v jemné květinové mýdélko, o němž se zmiňuje jerry, v čele s ovocně svěží růží a trochou zemitého kosatce. V další fázi se k mýdlu přidala ještě labutěnka z bílého pižma a směs hladkých dřev s hřejivými pryskyřičnatými podtóny. A na to, že ji míchal Ellena, překvapivě i celkem slušně drží :) .
Těším se těším.
Novinka u Amouage: http://guerlinade.cz/2016/04/27/novinka-amouage-myths/
Tak že by nakonec byla Myths dřív, než stihnou v září uvolnit do širšího prodeje Lilac Love?
No musím říct, že v případě Myths jsem trochu opatrnější, co se týče těšení. Narcis, karafiát, to jsou složky, které mohou dopadnout buď geniálně nebo úplně naopak. A kůže je snad jediná složka, se kterou v podání Amouage nemám vůbec dobré zkušenosti. Pošťuchovala mě už v Interlude a s Journey to byla naprostá katastrofa, proto se já osobně pořád trochu víc těším na ten šeřík. Ale pamatuju si, že na tobě Journey vyzněla úplně jinak než na mně a podstatně lépe.
Já se těším automaticky na cokoli od Amouage. Ale počítám s tím, že ne vždy to musí dopadnout úplně skvěle. Poslední vůně, která mě dostala opravdu do kolen, je Fate. Potvrzeno čistým parfémem.
A tady zrovna ten narcis a květinová zelenost... u mě taky jak kdy a zádná sazka na jistotu. A přece se těším a jsem zvědavá.
Jů, ty už jsi zkoušela od Fate i ten čistý parfém? Na ten jsem zvědavá jak opice. Je alespoň o trochu intenzivnější než edp? Jestli ano, tak ho asi budu nutně potřebovat.
Já jsem byla u Fate nadšená už i edp verzí. Úplně jsem si ji zamilovala. S intenzitou a projekcí nemám problém, cítím ji kolem sebe dlouhé hodiny. Fate mi přijde jako dělaná pro mě, na míru. Léta jsem nedokázala určit si pro sebe favorita mezi vůněmi jako Ubar, Lyric, Epic, Beloved a Memoir, všechno krása... až musela přijít Fate.
Čistý parfém je pohádkový. Všechno to, co nabízí verze edp, umocňuje. Jen má o něco kratší svěžejší začátek a rychleji se noří do květinově kořeněných, chyprově orientálních vrstev.
Tak to já edp bohužel i přes opakované nošení ne. Proto jsem čekala na čistý parfém a na recenze, zda se po Lyricu a Memoiru odvážit v téhle koncentraci naslepo i potřetí. Tak teď už mám jasno. Díky.
Library Collection Opus X
Christopher Chong je kromě toho, že je kreativním ředitelem Amouage a má rád vůně, prý rovněž milovníkem hudby. Proto v případě desátého Opusu nechal vytvořit vůni inspirovanou mysteriózním filmem Krvavé housle, který pojednává o slavném italském houslistovi Bussotim. Ten, zdrcený smrtí své ženy, smíchá její krev s lakem na housle a vytvoří tak hudební nástroj se zázračným zvukem. Každý, kdo se jimi nechá očarovat, zažije jak velké okamžiky, tak i neštěstí a smrt. Čtyři struny houslí tu mají představovat čtyři druhy růže: růže stolistá, akord krvavé růže, růžové poupě a růžový oxid. A s potěšením můžu říct, že s knížní kolekcí to po katastrofální devítce ještě není úplně ztracené.
(www.cafleurebon.com)
Ze slíbených strun cítím ostře kovovou růži, dále růži, doutnající v kadidlovém plameni, šťavnatou růži v nesladkým červenovocným nádechem (červený rybíz?), která by se s trochou fantazie dala označit za krvavou a růže s natrpkle citrusovými a nazelenalými podtóny, za něž už je podle všeho zodpovědná pelargónie. A po rozvonění se už objeví i ty čerstvě nalakované dřevěné housle. Jsou uložené v ambrově a ylangově vyhřívaném pouzdře z měkké kůže na vnější straně a měkkým sametem na vnitřní straně, přičemž jsou obestřené mlžným obláčkem krotkého oudu, který jim dodává určitou tajemnost.
Tak konečně jsem se dostala k důkladnému porovnání koncentrací edp a čistého parfému u Jubilation 25 for Woman. A v podstatě jen můžu potvrdit, co už bylo řečeno v ostatních recenzích. Čistý parfém je trochu víc estragonový, méně citrusový, ale především je oproti edp květinovější a díky nižšímu poměru labdana méně kožený. Připraví si tak pro vás krásné růžové mýdlo s nejprve teplým a posléze studeným kadidlem, hořkoslanou balzamickou ambergris, dřevitou myrhou a nádhernými sametově zelenými tóny chypre.
Zkráceně řečeno na mně čistý parfém voní tak, jak voní na fije edp. Čili pokud někdo má štěstí jako ona, extrakt podlě mě skoro ani nepotřebuje. Ale pokud jste na tom jako já, že v eau de parfum je na vás toho labdana moc, potom budete z čistého parfému nadšení.
Library Collection: Opus IV
Čtyřka je první vůní, která otevřela řadu těch už ne běžně nositelných orientálních Opusů. V počátku kombinuje jiskřivé citrusy s trpce bylinným koriandrem a pryskyřicemi. Po jejich vyvanutí ukáže šípkovou růži, posypanou pikantním kardamomem a živočišným kmínem. V další fázi pak podobně jako dvojka přece jen odhalí tématické spojení s knižní kolekcí, jelikož odhalí jiný druh růže.
(https://s-media-cache-akO.pinimg.com)
Respektive jsou to okvětní plátky turecké růže s typickým červenoovocným nádechem, ukryté mezi stránkami staré knihy v kožené vazbě (labdanum) společně se sametově zelenými lístky fialek, ale i pár fialkovými bonbónky. Lístky i plátky růže postupně vyndáme ven, abychom je nakonec rozpustili v teplém kadidle, čímž získají voskový podtón. A dokonce bych řekla, že vykazuje určité vzdálené příbuzenské vazby s nejnovějším Opusem X.
Nejnovější komentáře k vůním
Nejnovější články