Dahlia Divin (Eau de Parfum) (Givenchy)
|
Dahlia Divin Le Nectar de Parfum (Givenchy)
nelíbí, je to divné |
Dahlia Noir (Eau de Parfum) (Givenchy)
docela mě zaujala (2012) |
Dahlia Noir (Eau de Toilette) (Givenchy)
naředěná, nevýrazná Dahlia Noir |
Dahlia Noir L'Eau (Givenchy)
Dahlia Noir jako kolínská |
Daim Blond (Serge Lutens)
jemně kožená, trochu ovocná a pudrová |
Daimiris (Laboratorio Olfattivo)
Přemýšlím, jestli si Pierre chtěl pohrát s významy slova "daim". Daim jednak jako světlá přírodní semišová kůže, jelení nebo jehněčí, a Daim jako křupavá máslovokaramelová tyčinka v mléčné čokoládě švédské čokoládovny Marabou. A k ní iris? Dobrý nápad. Na úvod rum, kardamom a šafrán a pak už tu máme to krásné semišové pouzdro. Co se v něm ukrývá? Kosatec. A tyčinka daim, skoro úplně zbavená sladkosti. |
Dama Bianca (Eau de Parfum) (Xerjoff)
Odpočinková krémová, lehce gurmánská vůně. Hladký krém z citrusového tropického ovoce, ke kterému se přidá kosatec, pudrová fialka a kvítek jasmínu. Pižmo a hladký santal s mošusovým semínkem podtrhne dojem ovocné krémovosti. Není to ale krém, který bychom chtěli ochutnat, je to spíše balzám, do kterého bychom se chtěli ponořit a v klidu relaxovat. Možná to má trochu na svědomí i ten slad, ale to je spíš taková spekulace. V pivovarské sladovně jsem už totiž byla, ale tam to nikdy takhle pěkně nevonělo. V každém případě ta sladová vanilka je moc hezká a přetrvává v téhle formě mnoho hodin. |
Dame d'Or (1907)
Elegantní klasika. Aldehydy se vznášejí nad květinovou chypre z ylang ylangu, karafiátu a jasmínu. Zlatá pudřenka s pudrem, červená rtěnka. Trochu pačuli a santalu rozpuštěné ve vanilkové ambře. Vrátila mě do doby, kdy mojí signature byla First od VC&A. |
Dance of Flowers (Danza di Fiori) (L'Erbolario)
pižmová květinovka, příjemná, neotravná, převládá pivoňka |
Dance of the Dawn (The Different Company)
I v Dance of the Dawn je lehkost typická pro značku TDC. Pepřový obláček, který vás uvítá, je intenzivní, ale svěží, protkaný nitkami pačuliové zeleně, mandarinka dostane šanci až s podporou dřeva a nezakouřeného kadidla. To se pak prolne do pudrového kosatce s vanilkou. Moderní, vzdušná, příjemná. |
Dancing On The Moon (Maison Martin Margiela)
Pižmová bílokvětinovka, která by se hodila možná spíž na pláž než na měsíc. Pokud to tedy není myšleno tak, že se má jednat o moonflower, tedy bílé květiny kvetoucí v noci jako třeba tuberóza. Tak ta tady není. Ale mýdlové aldehydy s tropickou sladkou plumérií, kokosem a zeleným jasmínem, rozpouštějící se v krémovém pižmu a kašmeranu, kterým se tady opravdu nešetřilo. |
Dandy or not G. A. (D'Orsay)
Krásná kožená vůně s černým čajem. Ale tady je to skoro naopak, čajovka s koženým tónem. Silný černý čaj, jemně oslazený kardamomem, s kůží ovoněnou pomerančovým květem a stopovým množstvím dřeva a pačuli. Jednoznačně unisex, prostorovka s dlouhou výdrží. |
Danger (Essence de Parfum) (Roja Parfums / Roja Dove)
Mýdlově aldehydová a citrusová svěžest v náruči květin v čele s růží, hřebíčkovým karafiátem a máslovým ylang ylangem. Teplý kořenitý santal a vanilka. Jemná živočišnost, podprahová smyslnost. Tělo zahřáté v prachových poduškách, mýdlo a elegantní chanelovský kostýmek. |
Dans la Peau (Louis Vuitton)
Kůže schovaná pod květinami. I tady se květiny povedly. Citrusová magnólie a šeřík, něžný zelený jasmín. A pod nimi prosvítá meruňkově oranžová semišová kůže. Pro mě by tam kůže mohlo být víc, ale... zadání znělo asi takto: udělej něco s kůží, to k našemu domu patří, ale nesmí jí tam být moc, však víš, kůže je kontroverzní tón a ne každý ji může. Tahle kůže musí být květinová a líbivá. A to vyšlo. |
Daringly Different (Diana Vreeland)
Má jít o zobrazení Dianiny náklonnosti k Maroku a Tunisku a tudíž by tu mělo být něco arabského. Pro mě tato vůně vůbec arabská není a z Maroka tady mám jedině ten kožený tón, ale na ten si musíme počkat. Nejdříve tu máme citrusovou a zelenou fialku, která se koupe v krémové tonce. Pak pudrový kosatec bez zemitých tónů a u něho pak semišově kožený tón s troškou dřeva. Oud v téhle vůni nemůžu najít vůbec, ani růži, spíš tu bílou lilii. Přesto je to pro mě jedna z nejlepších vůní této značky, ta kosatcově pudrová kůže v drydownu se mi moc líbí. |
Dark Amber & Ginger Lily (Jo Malone)
kořenitý zázvor s kapkou kadidla a něžnýma kytkama s ambrou, jemně dřevitá |
Dark Light (Prada)
krásná ambrovka s vanilkou, myrhou, orientálka, mám tam i švestku se skořicí; nutno pořídit vzorek |
Dark Saphir (Agonist)
Safír - drahokam vybroušený do mnoha fazet. Ty horní přinášejí koření s ovocným, nejdřív broskvovým, potom spíše malinovým tónem a lístky fialky. V bočních fazetách vidíme odlesk karafiátu, jasmínu a pudrového otočníku. A nejširší část, na které je to všechno postavené, je růže s pačuli a oudem spíše evropského ražení. O zjemnění se postará vanilka s krémovou tonkou a kapka zakouřeného kadidla. Vůní založených na růži s oudem je sice hodně, ale tahle je přece jenom trochu výjimečná, je mnohovrstevnatá jako stovky plošek dokonale vybroušeného safíru, ať se podíváte z jakékoli strany, ze světla nebo ze stínu, vždycky na ní bude něco zajímavého. |
Dark Velvet (Isabelle Ariana Parfums)
kožená vůně, dlouhá výdrž, drydown santalově pižmový s jemným živočišným nádechem, kůže po několika hodinách pomalu mizí |
Datura Noir (Serge Lutens)
bílokvětinovka, hlavně tuberóza a kokos |
Dawn (Frederic Malle)
Kam se mi schovává růže? Svítání se nekoná nad záhonem rozkvetlých růží, jen pár okvětních plátků se schovává v temnotě medicinálního a dřevitého oudu s pikantním pepřem, v labdanové kůži, v oříškové dřevitosti vetiveru a nakonec v kadidle vonícím jehličím. A v ranní mlze z kadidlového kouře. |
Day For Night (Prada)
ambrovka s kůží, povedená |
De Los Santos (Byredo)
z papírku: zajímavá; šalvěj a mirabelkové bonbóny,zakouřené dřevo, kosatcový kořen, labdanum a pižmo plus dobrý alkohol |
De Profundis (Serge Lutens)
zkoušeno jen z voskového vzorku - květiny a zeleň, kadidlo jsem skoro necítila, ale krásná |
jasmín, pačuli, krémový santal, ucházející