1 Million Parfum (Paco Rabanne)
|
10 Aomassaï (Pierre Guillaume / Parfumerie Générale)
karamel s oříšky, ale usadí se do dřeva s kadidlem (2012) |
10:10 in Sicilia (Kenzo)
citrusy převládají |
100% Love (S-Perfume)
Tak stoprocentní láska je tedy pěkně kyselá. Nezralý červený rybíz, kterému se někdo snaží dopomoct ke kvašení kostkou kvasnic. Probublává to, sládne a z masy se vynoří jedna růže. Ale bez trochy syntetiky to asi nepůjde. Takže, voilà - tady to máme - kyselé ovocné želé posypané práškovým kakaem. |
1001 (Nobile 1942)
Pohádka ve staré knize se zažloutlými stránkami na dřevěném stole. Suchá dřevitá orientálka. Lístky bergamotového čaje ve svěžím až mentolovém zázvoru a zelený papyrus. A pak suché v hmoždíři rozdrcené koření, šafrán, kurkuma a růžový pepř s růží v pozadí. Rozsypané na santalovém dřevě s balzamickou ambrou a krémovým pižmem. |
12.1 Un Crime Exotique (Pierre Guillaume / Parfumerie Générale)
exotická, méně sladká gurmánka s kořením (2012) |
125th & Bloom / Harlem Bloom (Vilhelm Parfumerie)
kožená s šafránem, dřevitá, jen lehce šmrncnutá andělikou a fialkou |
1270 (Frapin)
koňáček se sladkým ovocem a dřevem |
1270 Extrême (Frapin)
1270 Extrême není intenzivnější 1270, je to vůně jiná, i když pár styčných bodů by se tady našlo. 1270 je balzamická vůně s koňakem, ve kterém je kandované a sušené ovoce, med a koření. 1270 Extrême ja také ambrová, ale navzdory názvu lehčí. Švestku a pomeranč vystřídal totiž ananas s jablkem. Také naložené v alkoholu, ale spíš v lehkém bílém rumu. Je tu taky květinový tón, ve kterém je znatelný jasmín, doplněný o pačuli, a základ je medově dřevitý s mandlovou tonkou. Zdá se mi, že Extrême by mohla být vlastně více dámskou verzí 1270. |
13 Brûlure de Rose (Pierre Guillaume / Parfumerie Générale)
kandovaná bulharská růžička (2012) |
14 Iris Oriental / Iris Taizo (Pierre Guillaume / Parfumerie Générale)
kosatec kořenitý (kardamom) a dřevitý s kapkou medu a vanilkou na zjemnění, dokonalost |
154 Cologne (Jo Malone)
bergamotovo-levandulová s pačuli a vetiverem, pro mě ale spíš pánská vůně |
16 Jardins de Kerylos (Pierre Guillaume / Parfumerie Générale)
Letní podvečer ve stínu fíkovníku. Na stromě jsou ještě zelené fíky, ale sladce tu voní dozrávající plody z nedaleko rostoucích broskvoní. Utrhneš si fík ze stromu a posadíš se s ním do trávy, vnímáš její svěží zeleň, vůni květin z čerstvě posečené louky a dřevitost kmene za zády. Když fík rozloupneš a zaboříš do něj nos, zavoní krémovou mléčnou šťávou. A někde tu voní i tuberóza. |
1697 (Eau de Parfum) (Frapin)
taky koňáček, na začátku spíš rum se švestkama s hřebíčkem a skořicí, kapičku natrpklý artemisií, pak taky vanilka s medem, ambrou a tabákovými lístky a to všechno takové heboučké, pižmové (zkoušeno 2013) |
16a Orchard (Aedes de Venustas)
svěží citrusy s jemnými květinami a pižmem |
17 Nandan Road (Ulrich Lang)
příjemná, citrusově suše dřevitá semišová se stopou květin, zajímavá; něco mi připomíná |
18 Cadjméré (Pierre Guillaume / Parfumerie Générale)
dřevo a jehličí, které se vyvinou ve vanilkově mléčnou gurmánku |
1831 Norma, Bellini (Absolu Eau de Parfum) (Histoires de Parfums)
Bellini: Norma - árie Casta Diva - Maria Callas. Právě ona se proslavila mimo jiné i rolí Normy ve stejnojmenné Belliniho opeře o druidské kněžce, která miluje prokonzula nepřátelských Římanů Polliona a má s ním dokonce tajně dva syny. Ten se však zamiluje do Adalgisy, která o vztahu své družky neví, a souhlasí nejdříve s jeho návrhem odejít spolu do Říma. Samozřejmě se všechno prozradí - láska, vášeň, zrada, pomsta - a nemůže to skončit jinak než tragicky. Pro divu Marii Callasovou by byla tato vůně jako ušitá. Klasická květinová vůně s prvky chypre a aldehydovo mýdlovým úvodem, který s ylang ylangem, jasmínem a růží připomíná Chanel No.5. Tady je ještě labdanum, benzoin a náznak sladké pralinky a Norma vyzní více balzamicky. |
1872 Mandarin (Clive Christian)
Mandarinka je tady opravdu dominantní a má dlouhou výdrž. Na začátku je s ní v citrusovém úvodu i bergamot, limetka a citron spolu se svěžím zázvorem, nektarinkou a zelenou bazalkou. Levandule, vetiver a pačuli ji posílají směrem k pánské kolínské, tím spíš, že květiny zůstávají hodně v pozadí a přidruží se cedr, mechový tón a mýdlové pižmo. |
1876 Mata-Hari (Histoires de Parfums)
květinová orientálka |
1881 Pour Femme (Eau de Toilette) (Cerruti)
decentní, příjemný mainstream |
1889 Moulin Rouge (Histoires de Parfums)
Moulin Rouge, skořice a líčidla |
19.1 Neroli ad Astra (Pierre Guillaume / Parfumerie Générale)
Neroliovka z nejpovedenějších. Krásné neroli s intenzivním pomerančovým květem, s hruškou a mandarinkou se zaplétá do okvětních kvítků jasmínu, které prosvítají za světle zelenými listy keře. Ze všeho vyzařuje jas a pohoda, jako při lenošení ve slunečném nedělním odpoledni na zahradě. Dolce far niente a harmonie v duši v příjemném stínu dřevitého vetiveru a chladivého mošusového semínka. |
1904 Madame Butterfly, Puccini (Absolu Eau de Parfum) (Histoires de Parfums)
Tato verze se má od parfému lišit pouze koncentrací a pokud srovnám svoje dojmy s komentáři u parfému, vše tomu nasvědčuje. Do království kosatce vede cesta nahořklým neroli, kosatec sám je jeden z nejkrásnějších, jaké znám, zemitý a sytý, lehce mrkvičkový, aby nemohl zapřít svůj původ v kořenu, později krásně pudrový s vanilkovým otočníkem a fialkou a nakonec krémově pižmový se santalem. Král Kosatec. |
1957 (Chanel)
Pižmovo pudrová vůně, milá a přítulná. Přilne ke kůži a vzbudí pocit, jako byste se právě osprchovali a použili mýdlo Chanel, pak se osušili hebkým bílým froté ručníkem a oblékli si bílé lněné šaty z dřevěné komody, ve které leží jedna snítka levandule. Je to důvěrně známý Chanel, s aldehydy, neroli, bílými květinami a chanelovským kosatcem, zakletý do kostky krémového mýdla. A s kapkou medu, který hřeje jako polibek na kůži, ještě teplé z koupele. |
pánská kolínská s jehličím, kůží a tuberózou, krémem na opalování, ambroxanem a kašmeranem