1# nota di viaggio (rites de passage) (Meo Fusciuni)
|
1270 (Frapin)
Škoda ho, na mé kůži je cítit jen krátce. Pouze pyskyřice a jehličí.Jakmile se dostane z této fáze, tak už necítím nic. Budu muset vyzkoušet ještě na oblečení.Už jen zbytek. |
14 Iris Oriental / Iris Taizo (Pierre Guillaume / Parfumerie Générale)
Vzorek plast s rozprašovačem Krásná vůně asi spíš do chladnějšího počasí, protože působí spíš hřejivě. Na začátku mi v ní malinko vadí oud, ale je ho tak málo, že medová vůně ho poráží. Je sladká, trochu pudrová, orientální, průrazná, s vysokou výdrží a hlavně čím dál krásnější. |
16 Jardins de Kerylos (Pierre Guillaume / Parfumerie Générale)
Fík mám ve vůních ráda, ale tady mi k tomu moc nesedí pižmo a tuberóza. Vůně je těžká a zvláštní. |
16a Orchard (Aedes de Venustas)
Tohle moc pro mě není, ale ona celkově značka není mojí oblíbenou. Je to takové drhnoucí, omamné a přitom ostré. Nic nevyčuhuje, nemůžu říct, že bych něco cítila přímo. Drhnoucí je semiš, kůže, takové chloupky až v nose, omamná konvalinka, jak na jarní zahradě, na slunci a ostrý tón zázvoru. Není to špatné a není to pro mě |
17 Tubéreuse Couture (Pierre Guillaume / Parfumerie Générale)
2ml, plastová zkumavka a rozprašovačem. Tuberózu mám ve vůních ráda, bohužel tady se delší dobu drží s nějakým ne moc příjemným zeleným tónem. A vlastně se nic neděje. Zelený tón se trošku vytratí a převládá tuberóza, která jde do sladka. |
1873 Colette (Histoires de Parfums)
1ml, skleněná vialka. V první chvíli silná vůně ovocného mýdla v krabičce, co nám dával na vánoce dědeček. Mýdlo s vůní citrusů a později i květin, silné, které provonělo celou krabičku. Stále jsem čekala na karamel, vanilku a pižmo, ale na mé kůži přetrvala mýdlovost a po vcelku krátké době nebylo už cítit vůbec nic. |
1876 Mata-Hari (Histoires de Parfums)
Sedět si nebudeme. Liči mi ve vůních vadí a tady opravdu v začátku je. Silnější než pomeranč a ve spojení s bergamotem to je těžká rána. Brzy se přidají až omamné květiny, hlavně růže a fialka. Kosatec tam není nijak výrazný...spíš ho až marně hledám. |
1889 Moulin Rouge (Histoires de Parfums)
Krásná vůně podzimu. Skořice a švestka. Na malou chvíli vše pokazil pelyněk, který tam najednou prudce vykoukl a chtěl všem ostatním složkám ukázat svou sílu. Už jsem se lekla, že vůně půjde špatným směrem, ale je moc příjemná. Je to jedna z mála vůní, kde se postupně objevují všechny složky. Vanilka a pižmo dodají sladkost. Kosatec, se svou máslovou vůní, jemnost. Pačuli zelenou vlhkost a kůže vše zahladí. Po celou dobu je přítomná troška skořice. Něco podobně zdařilého jsem čekala podle popisů od Night - Judith Leiber , která bohužel mé očekávání nesplnila. 35ml |
190 Ans de Créations (Eau de Parfum) (Guerlain)
Konečně jsem si vyzvedla 190 Ans de Creations a nevím. V počáteční fázi bych přiznala podobnost s LHB, mýdlovost a určité spojovací prvky, později i QVLP se svou jiskřivostí a tam to mělo zůstat. Asi za to může moje nepřátelsví k růžím, ale myslí, že z toho důvodu pro mě nebude nositelná. Růže vystoupí a přerazí vše ostatní. Líbí se mi, je krásně složená, na přivonění na ruce se k ní pořád vracím, ale nošení celý den vidím už dopředu, jako otravné. Ještě se mi v ní ozývá tón nějakého vyvařeného, škrobeného ložního prádla. Prostě ten obří hrnec na sporáku, kde mamka něco vyvařovala nebo škrobila. příjemná, ale ne do parfému. 10ml |
1900 L'Heure De Proust (Les Bains Guerbois)
Citrusová vůně, v které cítím spíš černý rybíz než borůvky. Je to vůně černého čaje s rybízem a citrónem. Malinko trpká, i když je oslazená. |
1904 Madame Butterfly, Puccini (Absolu Eau de Parfum) (Histoires de Parfums)
Moc příjemná kosatcovka. Kosatec tady opravdu je a je vcelku dominantní. Není to nic opojného, nic ukřičeného ale ani žádné ....to musím mít. Vše začíná citrusy a hned i kosatcem. Ostatní složky spíš dodávají takovou měkkost a pižmo hladkost. Fialová barva jí sedne. |
1918 / Cosa Nostra (Eau de Toilette) (Beviro)
Pro muže si jí moc neumím představit, jedině, že je na muži méně zženštělá. Fialky, vanilka, šalvěj. Dost sladkosti a koření. |
1932 (Eau de Toilette) (Chanel)
1ml, skleněná vialka |
1957 (Chanel)
Nádhera. Pižmová a pudrová, malinko aldehydová, ale jemná. Elegantní a přesto líbivá. Aldehydy jsou v začátku, ale rychle se vytrácí a nahrazuje je medový tón. Kosatec dodá eleganci Zdá se mi jako trošku netradiční na Chanel. 12ml |
1969 Parfum de Révolte (Histoires de Parfums)
Pěkně postupně...ovoce v čele s broskví a bílé květy. Nic výrazného a ukřičeného co by broskev utlumilo.Já ní dokonce snad cítím alkohol, ale zase se stále neobjevuje ani čokoláda, ani káva ani bílé pižmo. |
1989 (Théo Parfums / Theodoros Kalotinis)
Pánská, ale nositelná pro všechny. Hlavní je kadidlově kořeněné olibanum a zemité pačuli. Ovoce, ale není nijak konkrétní a koření. Je to pěkné, příjemné. |
1996 Inez & Vinoodh (Byredo)
Vzorek plast a Ingredients Kůže a jalovec. To asi nebude nic pro mě. Jalovec je hodně intenzivní, zelený i se svými bobulemi, vše nadrcené a posypané dávkou pepře až to drhne v nose. Vlastně už všechny složky dávají dopředu tušit, že to je intenzivní vůně, kde vše podpoří kůži a dodají ji ještě drsnější podobu. Kosatec je zemitý a je to spíš jeho kořen, než květ. S fialkou je to stejné. Ambra a vanilka ní udělají velice příjemnou vůni, ale můj šálek kávy to není. Na konci se musím přiklonit k Viktorce je medová a je tam i peruánský balzám, kde se tam ty složky vzaly to opravdu nevím. Je tmavá, je tajemná a je i velice krásná a zajímavá. |
Ostrý pepř vás řízne do nosu s dost podobně ostrou náloží citrusů. Jemná ani náhodou. Cítím nádech nějaké chemikálie, ale ne nepříjemný, který se rychle ztrácí. Nástup kadidla je náhlý a překvapivý, doprovázený mentolovou vůní. Díky ní zůstává celou dobu svěží a štiplavá v nose. Víc než orient v ní cítím katedrály a kostely po okuřování. Je opravdu velice zvláštní, přitahuje svým nevšedním složením. Nemůžu jí přiřadit do žádné skupiny, protože svěží kadidlovka se mi moc nezdá.