Polská značka vznikla v roce 2019, parfémy jsou vyráběny ve Francii (Grasse), Turecku (Istanbulu) a plněny do flakónů v Polsku.
Quearmé
Oiko
Velmi ostré, téměř bodavé citrusy, kyselá svěžest ananasu s pepřem, metalické tóny a voda ve stylu calone.
Nemůžu si pomoct, ale vůně se mi vizualizuje jako nesympatický vychrtlý pán se špičatou bradou, kterou si holí u otlučeného plechového umyvadla rezavou žiletkou, utírá si bradu od pěny do zašedlého ručníku a nakonec si poplácá hubené propadlé tváře pronikavě vonící vodou po holení.
Duuoh
Poněkud agresivní citrusová svěžest je záhy překryta dřevitou vůní, která má díky vanilce téměř semišovou hebkost a měkkost, přesto tu a tam ještě ten příkrov prorazí pár ostrých tónů. Ke konci cítím starou tiskařskou čerň, takovou, která se používala v minulém století.
Treies
Semišový kosatec s posmutnělou fialkou nerozjásá ani ta špetka šafránu, vůně se bezradně vleče a neví, kam se vrtnout, ačkoliv se na začátku tvářila velmi sebevědomě. Ale zase má body za vytrvalost...
Griffon
Sympaticky vyvážený začátek, kde se mísí bergamotová svěžest s uhlazenými tóny květin a ovocnou vůní davany. Jenže potom se začnou ozývat animální tóny a najednou je z toho sako propocené v podpaží; to už nespraví ani kvalitní látka, ze které je ušito, a nepřebije ani tabák s aroma sušených švestek.
N-Geen
Oříškově vonící kmín a včelí plástev vytvářejí zajímavou kombinaci, která nedá vůni ustrnout v medové ztuhlosti, ale stále to v ní jiskří, ať už třískami dřeva, nebo zrníčky vanilky. Je to vysloveně pánská vůně a podařilo se zde udržet gurmánské složky v příjemně nejedlé podobě bez zbytečné sladkosti.
Závěrem: polsko-francouzsko-turecký původ značky i absence nějakého jasně deklarovaného záměru mě ve zkoušení neovlivňovaly, informace jsem dohledávala až poté.
Žádná z vůní mě neoslovila a kdyby můj muž, který si od vůní drží značný odstup a nosí se sebezapřením jen ty, jež mu vyberu, projevil iniciativu a chtěl některou z těchto, musela bych mu navrhout, ať raději nepoužívá vůbec nic.
Když jsem je zkoušela uspořádané podle setu vzorků, nakonec se mi z nich poskládal tristní den usmýkaného muže z poloviny 20. století: ráno se chudák holí u oprýskaného umyvadla (Oiko), potom na sebe hodí sako s ošoupanými lokty a promaštěným semišovým límečkem a spěchá do tiskárny, kde pracuje jako mistr (Duuoh). Při pauze na oběd, který představuje zabalený chléb s máslem, pozoruje slečnu ve fialovém kostýmku z kanceláře naproti tiskárně (Treies) a sní o tom, jak ji pozve do kavárny. Slečna s tím chudákem v propoceném saku samozřejmě nikam nepůjde, tak si dopřeje osamělou sklenku u nálevního pultu a vychutná malé viržinko; ostatně tím odmítnutým pozváním ušetřil (Griffon). Nejpříjemnější část celého dne je ulehnutí do postele a hlavně sny, které voní medem (N-Geen)...
...hm, ani mě to moc nepřekvapuje. Ti Poláci jsou dost akční ve všem - plno kosmetických značek, parfémových značek(viz notino), ale kvalita.? Namátkou naposled v kosmetice Ziaja. Já nevím, ale ke všemu od nich mám vztah, jakože nebrat.
A vůbec - takové ty rychlokvašky - každý dělá parfém, každý - nejlépe bio - kelímek s krémíkem, jsem na to celkem alergická...
Fleur Tvé shrnutí je úžasné! Toho rytíře smutné postavy úplně vidím! Mohl by ho hrát Jindřich Plachta - ale tomu bych strašně přála šťastný konec.
Sweet Potato Souhlasím, Jindřichu Plachtovi bych přála šťastný konec i jinou vůni .
Renusatko podle recenzí vidím, že tvé dojmy se příliš neliší od těch mých; alespoň se necítím provinile, že se mi žádná z nich moc nelíbila.
Fleur Recenze jsem dopředu nečetla, tak musím říct, že dojmy byly opravdu dost podobné. Jsem zvědavá na postřehy dalších a hlavně mužů.
Nejnovější komentáře k vůním
Nejnovější články