Aedes de Venustas

23. listopadu 2014 23:46
Online wendulka admin
Avatar
16570 příspěvků moje polička 23. listopadu 2014 23:46

Obchod s tímto názvem si v roce 1995 otevřeli Karl Bradl a Robert Gestner na Christopher Street uprostřed Greenwich Village v New Yorku. Už od počátku se zaměřili na prodej niche vůní nejrůznějších značek, ponejvíce těch evropských. Pro vytvoření dojmu starých časů svůj butik zahalili do burgundské červené, nechali jej vyzdobit křišťálovým lustrem, brokátem a sametovými závěsy, které kontrastují se zelenými rostlinami. Vůně tu na zákazníky čekají ve vitrínách v empírovém stylu. Postupně si sem našla cestu nejen řada milovníků vůní, ale i celebrit jako Sarah Jessica Parker, Liv Tyler nebo Hugh Jackman.

(http://guestofaguest.com)

Během let se však nakonec i oni rozhodli podobně jako Odin New York přijít na trh s vlastní značkou. Tou první se stala v roce 2012 vůně nesoucí tentýž název Aedes de Venustas. Vytvořena byla ve spolupráci s parfumérem Betrandem Duchaufourem. O rok později následovala Iris Nazarena v podání Ralpha Schweigera. Letošní rok završili na celkovém počtu 4 vůní, kdy ty stávající doplnila Oeillet Bengale (Rodrigo Flores-Roux) a nejnovější Copal Azur (Betrand Duchaufour).

(http://i1.wp.com)

Všechny vůně jsou vyráběny ve flakonech o objemu 100 ml a koncentraci Eau de Parfum. Od letošního roku se ke všem vůním nově vyrábí i tzv. cestovní balení o objemu 3 x 10 ml, k nímž je možno buď samostatně nebo v sadě pořídit ozdobný zlatý obal. K jejich první vůni existuje i parfémované mýdlo. Kromě nich značka produkuje i několik interiérových vůní a vonných svíček.

(zdroj: www.aedes.com, www.fragrantica.com a www.ausliebezumduft.de)

Offline barbucha blogger
Avatar
30399 příspěvků moje polička 24. listopadu 2014 10:25
Reakce na wendulka:

Iris Nazarena me naprosto uchvatila.

Tak az prijdou kluci na buben a budou levne rozprodavat...

Cervanek
Avatar
24. listopadu 2014 10:56
Reakce na wendulka:

Mně by teda zajímal ten "Bengálský KARAFIÁT"

Online wendulka admin
Avatar
16570 příspěvků moje polička 24. listopadu 2014 17:39

Aedes de Venustas

Jakkoliv jsem u takové Perle Mousse jásala, že si Bertrand Duchaufour umí poradit i s moderně pojatou vůní chypre, tohle už je na mě asi moc moderní. Na začátku je to díky rebarboře a rybízu kyselkavě svěží až štiplavé, chvilku dokonce až chladně kovové, jak to má Bertrand často v oblibě. Našla by se tu i vůně pečených jablek a rebarbory, která touto úpravou nepatrně zesládla.

Ten kontrast svěží x kyselé x chladné x nasládlé je opravdu zajímavý, ale opravdu bylo nutné ze všech druhů zeleně použít zrovna skleníkové rajčatové listí? A proč musel ty oříšky polít olejem? Aby to na mně v kombinaci se slaným tónem, který tady mohutně vydává vetiver, vyznělo co nejvíc hřejivě pižmovitě místo chyprově? To už potom nemůže zachránit ani ta trocha kadidla, nesměle doutnajícího v pozadí.

Online wendulka admin
Avatar
16570 příspěvků moje polička 25. listopadu 2014 15:32
Reakce na barbucha:

Souhlas. Vyzkoušela jsem všechny čtyři a i mně se z nich zdá Iris Nazarena nejlepší.

Online slniecko admin
Avatar
17515 příspěvků moje polička 25. listopadu 2014 20:05
Reakce na Cervanek:

Mně by teda zajímal ten "Bengálský KARAFIÁT"

mňa veru tiež!

Online wendulka admin
Avatar
16570 příspěvků moje polička 25. listopadu 2014 22:32

Oeillet Bengale

Ačkoliv jsem si jako většina v první chvíli podle názvu myslela, že půjde o karafiátovou vůni, ve skutečnosti se prý jedná o odrůdu čínské růže, která se mu vzhledově pouze podobá. V první polovině 19. století se jí povedlo vyšlechtit valonskému malíři a botanikovi Pierre Josephovi Redouté. V tomto případě má jít tedy o olfaktorické připodobnění.

(http://2.bp.blogspot.com)

A mám-li být zcela upřímná, pod vrstvou chladivého ostrého pepře s kapkou citrusů bych netipovala žádnou z obou květin, jen další hromadu koření. Tentokrát je už ale mnohem teplejší. Nejvýraznější je palčivě dřevitý hřebíček a najemno namletá skořice s příjemnými živočišnými podtóny.

Doprovází je velmi zajímavý tón kandovaných jahod, za něž je pravděpodobně zodpovědná kombinace suchého prašného šafránu a kurkumy. Kouř z labdana a dalších pryskyřic spolu se špetkou pudrové vanilky potom pomohou dovytvořit z téhle vůně, co se na začátku tvářila zubatě, nepříliš sladkou, teplou sametovou orientálku s mnohahodinovou výdrží.

Online wendulka admin
Avatar
16570 příspěvků moje polička 27. listopadu 2014 20:59

Iris Nazarena

Podle oficiálních stránek byla vůně inspirovaná zvláštním druhem kosatce Iris Bismarckiana, rostoucí v horách východně od města Nazareth - odtud alternativní přívlastek Nazarena. Nápad se opět zrodil v hlavě Karla Bradla, spoluvlastníka značky, který ji jednou uviděl na pohlednici.

(www.flowersinisrael.com)

(www.cafleurebon.com)

Jeho květ je zvláštní tím, že horní okvětní plátky jsou bílé s fialovým žilkováním a spodní zase mají krémově hnědé skvrnky, i když na obrazech ho najdete vypodobněný i v temném šedivém odstínu. Tedy dalo by se říct, že barevně odpovídá všem podobám kosatce, jak ho ve vůních potkáváme. A voní tak i ve skutečnosti?

Od začátku je to nefalšovaný zemitý a zároveň mrkvový kosatec s chladnými metalickými tóny a zelenou větrovou svěžestí (zřejmě anýz s jalovcem). Zvláštní na té mrkvi je to, že je vařená a nasládlá a mně se kupodivu líbí . Poté kosatec odhaluje svoje další dvě podoby: sušenou a zároveň jemně pudrovou a uvelebí se na měkounkém semišovém podkladu.

Vkrádají se sem i mléčné tóny, evokující vůni líčidel, hlavně tekutého pudru. Patrná je i špetka hřebíčku, naštěstí jen v takovém množství, že to kosatci pro mě místo obvyklé zatuchlosti dodává příjemnou pikantnost.

Ovšem tím nejpodstatnějším je kouřově šedý mlžný opar (kadidlo + velejemný oud) s jemně drhnoucím vetiverem, který obdivuju např. v Iris Silver Mist a kosatec tím získává svůj temný šedivý odstín, známý právě z vyobrazení této květiny. Pro mě jde jednoznačně o jeden z nejlepších kosatců roku 2013.

Online wendulka admin
Avatar
16570 příspěvků moje polička 29. listopadu 2014 19:48

Copal Azur

Jak má vonět kopálová pryskyřice, s níž se Karl Bradl setkal během své cesty po Yucatánském poloostrově a která ho k vytvoření této vůně inspirovala, netuším. Každopádně pokud znáte tvorbu Marka Buxtona a jeho "ledové" kadidlovky, budete hned doma, co od Copal Azur očekávat.

Tohle kadidlo je už od začátku studené a v první chvíli i štiplavé, než jej omyje zpěněná mořská voda a pokryjí ho větvičky s jalovcovým jehličím. Zanedlouho se však změní v kovově chladný, zaprášený balvan. Z jedné strany jej obklopuje zemitost pačuli s naplaveným dřevem a z té druhé zase trocha teplého písku z pláže.

Ale asi by to nebyl Bertrand Duchaufour, aby nám tam nepřimíchal nějakou kuriozitku, tentokrát ovšem ne vlastní, vypůjčil si mátové gumové medvídky z Aliena EdP, akorát je osladil špetkou tonky. Vůně má skvělou intenzitu a výdrž, přesto si vzhledem k tomu, jak vysokou laťku nasadili s Iris Nazarena, říkám, zda by chlapci neměli v tom chrlení nových vůní zvolnit a přijít opět s přesvědčivějším.

Cervanek
Avatar
06. prosince 2014 12:48
Reakce na wendulka:

No teda, to by mě nenapadlo, že vůně "Bengálský karafiát" je  vlastně o čínské růži.

Musím ale v každém případě zkusit, až to půjde, protože jsem jednoduše zvědavá.

Děkuji, Vendulko, za podrobnou informaci.

Offline blackviolet
Avatar
3312 příspěvků moje polička 20. prosince 2014 23:36

Copal Azur

Zajímavá kadidlová vůně, jiná než tradiční kadidlovky. Kadidlo je tady od začátku do konce, ale není to žádný temný kostel, žádný kouř. Tohle je vůně světlého kamenného kostelíka někde na pobřeží Středozemního moře. Svěží vánek od moře přináší vůni pinií, je to svěží a takové šumivé jako když se do koupele přidává karlovarská vřídelní sůl. Pak nám kadidlo trochu zesládne a ke slovu se dostane tonka, sluncem prohřátá ambra a stopa pačuli.

Copal Azur se Bertrandu Duchaufourovi docela povedla, ale mým favoritem této značky stále zůstává Iris Nazarena.

(www.weltweit-urlaub.de)

Online wendulka admin
Avatar
16570 příspěvků moje polička 22. prosince 2014 23:47
Reakce na blackviolet:

Naprosto souhlasím, Copal Azur je hodně dobrá kadidlovka, rozhodně lepší než jeho prvotina Aedes de Venustas, ale jinak i já považuju Iris Nazarena zatím za jejich nejlepší vůni.

Offline blackviolet
Avatar
3312 příspěvků moje polička 15. dubna 2015 17:21

Oeillet Bengale aneb jak vytvořit orientální karafiát? Na proužek citronové kůry nasypeme špetku skořice a kurkumy a hodně hřebíčku, který spolu s růží vytvoří dojem karafiátu. Karafiát je suchý a kouřový díky pryskyřičným tónům a suchému dřevu. Vůně je více méně lineární, ale výdrž má takřka nekonečnou. 

Jako kreace rozhodně zajímavé, ale pro mě nepřekoná Iris Nazarena.

(http://static.twoday.net)

Online wendulka admin
Avatar
16570 příspěvků moje polička 02. června 2015 22:14

Palissandre d'Or

Od doby, kdy tahle značka uvedla Iris Nazarena, pořád čekám, jestli ji některá z jejich dalších vůní dokáže překonat. V tomto případě zněla inspirace prvním typem indického růžového dřeva a sliby o mléčně, sladce růžové, lehce kouřové a hedvábné vůni více než zajímavě.

A kombinace mošusového semínka s podtóny nezralé hrušky a vlahého, lehce mrkvového kosatce se špetkou koriandru opravdu není marná. Stejně příjemná je i teplá, na prach rozemletá skořice se suchou dřevitostí muškátového oříšku. Když pak přijde na řadu mléčné, sladce růžové dřevo, člověku by až srdce zaplesalo.

Jenže pak se dostanou ke slovu pryskyřičnaté tóny, které tu mléčnost vysuší, a čajově-cedrové aroma, které zase sebere tu růžovost a zůstane vám jen hruškový čaj v dřevěné konvičce s kapkou lučního medu. Teprve když v něm to sušené mléko rozpustíme, stává se opět mléčně dřevitou, bohužel už ne růžově.

Palissandre d'Or je ve své podstatě dobrá a velmi zajímavá vůně. Dokonce má i více než uspokojivou intenzitu a výdrž. Jenom se podle mě nějak nedokáže rozhodnout, zda chce následovat ohlášenou inspiraci růžovým dřevem anebo být příjemně nositelnou čajovkou, která už s ním ovšem nemá nic společného.

Offline blackviolet
Avatar
3312 příspěvků moje polička 29. října 2015 18:15

Palissandre d'Or

Začátek je hodně slibný, dřevo s muškátovým oříškem a koriandrem člověka navnadí na zajímavou dřevitou vůni. Jenže pak je tady najednou mošusové semínko a vůně se začíná ubírat podivným směrem k nějaké umělohmotné ovocné sladkosti. Sladkost bohužel překryje i na zem spadané listí a kousky dřeva.

Online wendulka admin
Avatar
16570 příspěvků moje polička 30. října 2015 13:58
Reakce na blackviolet:

S tím mošusovým semínkem jsem tak úplně problém neměla, než nabralo na síle, ale jinak absolutně souhlasím, nadějná první půlka a pak to začalo celé působit tak nějak divně/zmateně.

Online wendulka admin
Avatar
16570 příspěvků moje polička 10. března 2016 11:20

Letošní novinka, která bude uvedena v dubnu, se bude jmenovat Cierge de Lune, což je francouzský název pro noční cereus, kaktus známý též pod názvem Královna noci, jehož květy se otevírají pouze na jedinou noc a vyznačují se sladkou vanilkovou vůní. 

No a jelikož jsem si při této zmínce nemohla nevzpomenout na moji ex-signature, která vycházela ze stejné inspirace - ano, mám na mysli nepřekonatelný Addict od Thierryho Wassera - budu i podle složení hodně zvědavá, jak si s tímto tématem poradí Fabrice Pellegrin.

složení: absolutní madagaskarská vanilka, hedion, květ kaktusu, ylang ylang, růžový pepř, černý pepř, tmavá čokoláda, ambrox, semišový akord

Online wendulka admin
Avatar
16570 příspěvků moje polička 23. května 2016 23:22

Cierge de Lune

Na rovinu přiznávám, že po přečtení propagačních materiálů byla moje představa o téhle vůni před jejím uvedením poměrně dost specifická. Jak už jsem zmiňovala před jejím uvedením, Fabrice Pellegrin se pokusil do ní vtisknout svojí vlastní představu toho jak voní noční cereus. A s květinou, jak jsem jí dosud potkávala ve vůních jako Addict, nemá společného kromě toho, že je vanilková, zhola nic. Cierge de Lune je už od počátku díky citrusovým tónům hedionu a růžovému a černému pepři chladivá jako půlnoční obloha tak, jak slibují promo materiály a zásluhou bílého pižma zase hebce sametová.

Po pár minutách se zpoza pižma začne vynořovat smetanová vůně madagaskarské vanilky. V téhle fázi hedion přejde už i do květinové polohy a snaží se vyvolat dojem rozkvétajícího kaktusu. Úspěch se však dostaví až nástupem tropického ylangu s banánovými podtóny, Ten vanilku pořádně zahustí a ta se tak stává plnotučně krémovou. Přitom pořád ale zůstává i příjemně semišová, zatímco jí ambra s kadidlem zahřívají svými paprsky. Jde i celkem slušně do prostoru a dobře drží, takže sama za sebe můžu říct, že po zmatené Palissandre d´Or je Cierge de Lune pro Aedes zase krokem k lepšímu.

Offline blackviolet
Avatar
3312 příspěvků moje polička 15. listopadu 2016 21:28

Cierge de Lune

Pudrová vanilková vůně, do níž se na začátku prolíná lehký květinový tón s ylang-ylangem a když ten zmizí z nočního nebe, hvězdný prach s kořením přidá trochu temnoty. Suchá sladkost rezonuje se semišovou kůží a lehce dřevitý ambroxan se stopou kadidla vrhají na pudrovou vanilku jemný stín.

Online wendulka admin
Avatar
16570 příspěvků moje polička 25. prosince 2016 23:16

Grenadille d´Afrique

Dalbergie patří do skupiny tropických stromů, poskytujících velmi ceněné dekorativní dřevo, známé jako palisandrové růžové dřevo. Jelikož se jedná zároveň jedná o velmi tvrdé dřevo, má svůj význam i v hospodářství. Vyznačuje se barevnými odstíny od tmavě fialové až po hnědočernou (eben). Dřevo africké dalbergie pak konkrétně voní po fialkách, od čehož získalo svůj název fialkové dřevo. A přesně tu se pokusil Alberto Morillas v téhle vůni zachytit včetně prostředí, v němž roste.

Úvodní svěží bergamot s jalovcem a levanduleí mají pravděpodobně evokovat její zelené listy třepetající se ve větru. Nechybí samozřejmě ani samotné sladké růžové dřevo, zdůrazněné sladkou vůní fialek. Kouřové tóny vetiveru a labdana, které se přidají po rozvonění, potom úspěšně vytváří dojem tropické až pouštní atmosféry. Nakonec se ustálí na vanilkovém základu s hebkým bílým pižmem. Není to znovu špatná vůně, ale po Cierge de Lune je to pro mne zase výrazný krok zpět. Méně mě nadchnula snad už jen premiérová vůně této značky.