Nobile 1942

07. července 2017 18:08
Offline wendulka admin
Avatar
16579 příspěvků moje polička 07. července 2017 18:08

1942 v názvu odkazuje na rok, kdy se Umberto Nobile uprostřed 2. světové války rozhodl odvážně následovat svou celoživotní vášeň pro vůně a založil si v Římě jejich vlastní značku. I přes veškeré válečné zmatky se mu podnik podařilo nejen vystavit a udržet, ale k jeho velké radosti začal o mnoho let později stejnou vášeň sdílet i jeho synovec Massimo a on tak měl komu své dílo předat.

(www.nobile1942.it)

Značka Nobile si zakládá na práci s kvalitními přírodními ingrediencemi jako sicilský citrón či florentinský kosatec. Veškeré produkty jsou vyráběny a ručně baleny výhradně v domovské Itálii a opatřeny pečetí, garantující jejich originalitu. Sortiment zahrnuje jedna základní kolekci 13 vůní, nazvanou Fragranza Suprema a kolekci 6 vůní I Rigati, každou na specifické téma: voda (Acqua), ambra (Ambra), fougere (Fougere), pačuli (Patchouli), pižmo (Muschio) a santal (Sandalo), které jsou všechny vyráběny jednak ve velikosti 75 ml (dříve to bylo 100 ml) a jednak v tzv. cestovním balení o objemu 13 ml. Další kolekce Premium zahrnuje celkem tři vůně 1001, Malia a Rudis o objemu 75 ml, vyznačující se barveným sklem flakonu.

(www.nobile1942.it)

Nobile 1942 si dává kromě obsahu záležet i na obalu, a proto myslí i na sběratele, pro něž vyrábí exkluzivní balení čistých parfémů a limitovaných edic flakonů v ligurských uměleckých sklárnách. Na děti pak myslí kolekce Alla Corte del Re. A v nabídce je i řada bytových vůní a tělové kosmetiky.

Offline wendulka admin
Avatar
16579 příspěvků moje polička 08. července 2017 16:23

Ambra Nobile

Pokud vás ambrovky ještě neomrzely, tady je jedno další pěkné klasické zpracování. Ambra je patrná už od počátku, je suše dřevitá a pryskyřičnatá. Nejprve ji doprovází hořce svěží citrusy, proti nimž stojí v kontrastu hnědý kandovaný cukr. Po té dostává prostor i suché kouřové labdanum a pačuli s prašnými a zemitými tóny, které jsou tentokrát až lehce dusivé.

V jistou chvíli dokonce vyvolává dojem, jako byste zabořili nos do hromady vlhkého popela. Za chvíli se však opět vracíme na ambrovou linku, stále dřevitou, ale nyní navíc sladce prachovou. Její sladkost v této fázi jemně zvýrazňuje i krémová bíločokoládová tonka a dřevitost zase suchý drhnoucí cedr a špetka kořenitého santalu.

Anonimo Veneziano

Když bych to chtěla hodně zjednodušit, řeknu, že Anonimo Veneziano je temperamentní italská Coco, ale vzhledem k tomu, že tohle je pro mě zatím nejpovedenější vůně od této značky, tak to trochu rozpitvám. Mandarinka asi tím, že je červená, tu působí mnohem víc šťavnatěji. Zároveň je navíc osvěžená trochou natrpklého bergamotu.

Potom se vůně rozchází, jelikož jasmín téhle Italky je narozdíl od Francouzky indolický podobně jako ylang, než se uhladí do tropicky sladkých, květinově krémových tónů. Dokonce bych si tipla, že se mezi ně přimíchal i jeden malinký kousek hřebíčku, aby tak co nejvíc zdůraznila svoji plnokrevnost a italský původ.

Nezapomíná ovšem ani na eleganci a po rozvonění ukáže růži s moderním nádechem chypre (pačuli s labdanem), špetkou vanilky a santalem, o níž psala už blackviolet a jímž se Coco zase malinko přiblíží. Růže Anonimo Veneziano je však i o kapku víc ovocnější, konkrétně broskvovější, čímž společně s umravněným ylangem působí mnohem víc zářivěji. A co kvituju, že v dojezdu není vůbec tak vlezle sladce mléčná jako Chanel.

Offline wendulka admin
Avatar
16579 příspěvků moje polička 08. července 2017 16:29

Café Chantant

Název vůně znamená v překladu kavárna se zpěvem, které se v Paříži vyskytovaly v období Belle Époque koncem 19. a začátkem 20. století. Byl to typ zábavního podniku s prvky kabaretu, koncertního uspořádání a veselohry, pro nějž byl typický otevřený venkovní prostor, i když samozřejmě ne docela. Celá tato éra se vy se vyznačovala vlnou optimismu a radosti ze života. No a musím říct, že tady už spolupráce mezi marketingovým oddělením a "nosem" zafungovala o malinko lépe.

Vůně samotná je totiž jak optimistická, tak i gurmánsky, kavárensky nebo lépe řečeno spíš cukrárensky laděná. Tedy až na ten začátek s pikantní badyánovou špičkou, jednou višní a svěže nahořklou zelení. Tu zeleň tedy považujme za onu venkovní atmosféru :D .

A pak už přichází kavárna: jemný závan sladkého kouře, napudrované dámy ("vanilkový" otočník s kosatcem), mlsající dortíky s krémově vanilkovou náplní a marcipán. K tomu střídavě popíjejí sladkou kávu a třešňovou limonádu. Problematický je ovšem ten umělý podtón, co se mi tam pořád vkrádá.

La Danza delle Libellule

Ach, jaké krásné zkaramelizované jablko, posypané teplou skořicí a zakápnuté bergamotovou šťávou na mě na začátku vykouklo. Člověk by měl v tu chvíli úplně chuť se zakousnout do ruky. Ale kterého, s prominutím, blba napadlo, nacpat k tomu laciný drogérkový cedr?
Je to sice krátká fáze, po níž nastupuje luxusní dort z piškotového těsta, plněný mléčným vanilkovým krémem a posypaný najemno namletou kokosovou moučkou a nadýchaným bílým pižmem, nad kterým by zaplesalo srdce každé vanilkářky. Jenže co z toho, když tenhle jinak dokonalý gurmánský požitek pokaždé na chvíli zhyzdí mainstreamová cedrová chemie?    

Perdizione

V začátku osvěží citrusy a chladivou aromatickou levandulí, kterou záhy prosladí pomerančový květ s výrazným tónem lesních jahůdek. Vůně si však zároveň zachovává svou svěžest díky citrusově nazelenalému petitgrainu a hořkému neroli. Základ je hebce pižmový s našlehanou krémovou vanilkou a pár hoblinkami cedru. Je to pěkné, kvalitně zpracované, ale podobně jako u vůní V Canto mi to nepřijde ničím extra výjimečné.

PonteVecchio W

Kosatcovky v drtivé míře miluju a v téhle vůni je krásný. Je to ten typ, co voní po teplé vařené mrkvi. No bohužel ho na mé kůži vraždí tuna koriandru s WC citrusy. Teprve po pořádném rozvonění se stáhnou a nechají projevit kosatec i jako křehký, jemně pudrový. Jenže to by se mu nesmělo připlést do cesty škrobové pižmo s chemickou ambrou a cedrem (ne santal to fakt neukecá).

PonteVecchio W Exceptional Edition

Jo, tak tohle už je jiné kafe! Koriandr s citrusy sice zůstal, ale brzy skloní hlavu před teplým kadidlem a kvítkem mátově svěží pelargónie. Kosatec je tu sám o sobě jen pudrový a ve spojení s kadidlem i trochu zemitý, mrkev zmizela. A potěšilo i samotné pižmo s cedrem v základu, někde cestou ztratilo tu protivnou vůni prádelny a škrobu a ve spojení s kosatcem a suchým vetiverem tak příjemně hladí v nose.        

Sandalo Nobile

Santalové dřevo se zpočátku schovává pod jemným nánosem šafránového prachu, pudrového kosatce a šťavnatého sladkého fíku. Po rozvonění ale nabere na síle a promění se v teplou, ženskou santalovku, až by srdce zaplesalo. Fík se však nehodlá vzdát o svoje místo na výsluní, a tak spolu neustále hrají přetahovanou. Každopádně je to společně s Anonimo Veneziano a Ambra Nobile teprve třetí vůně od této značky, která se mi opravdu líbí.

Offline blackviolet
Avatar
3312 příspěvků moje polička 08. července 2017 19:52

Anonimo Veneziano - Fragranza Suprema

 Tak tohle je Italka. Temperamentní, elegantní, v jednoduchých šatech a s krásnou kabelkou kráčí uličkou v Benátkách. Na očích má tmavé sluneční brýle a kolem ní se vznáší obláček vůně. Tahle vůně k ní patří už roky.

Miluje ty okamžiky v koupelně, kdy z rozprašovače vyletí obláček vůně, která je nejdřív svěží bergamotová a mandarinková, ale v okamžiku, kdy přistává na těle, se v ní objevují okvětní plátky jasmínu a sladkého ylang-ylangu. A pak, ještě dříve než vyjde z domu, je tady její vůně v plné kráse. Růže s tóny chypre vytvořené pačuli a labdanem a santalové dřevo.

 

Pontevecchio - Fragranza Suprema pánská

 Šťavnaté citrusy, ve kterých hraje nejdřív prim bergamot a vzápětí mandarinka, zralé plody, které dozrály někde v jižní itálii. Do nich začíná prolínat nejdřív kadidlo a vzápětí kosatec. A pak, když se k nim přidá i vetiver, je tu najednou - kde se vzala, tu se vzala - kožená vůně. A řekla bych, že dokonce s jemným ovocným nádechem. Že by ještě ta mandarinka? Překvapením ale ještě není konec, kůže pomalu mizí a přes dřevité tóny se nakonec usadí v pižmově santalové podobě a mám v ní i kapku balzamické ambry. A to jsme už nějakých 10 hodin po aplikaci. Kvalitní Itálie, ten název se k ní fakt hodí.

 

Chypre 1942

 Když se k pomerančovému květu na začátku přidá pačuli, zdá se, že se vůně bude vyvíjet směrem k chypre. Jenže - ona si to rozmyslí a namíří si to rovnou ke květinovce, zalaškuje si trochu s jasmínem a tuberózou a obejme růži. Pak zůstane nerozhodně stát. Jak bude vypadat její další cesta? Má přece velkou zodpovědnost, má být vůní, která je poctou ikoně italského filmu Anně Magnani. A ta si zaslouží vůni s charakterem, sebevědomou, emocionální, ale přesto křehkou. Tak ji doprovodíme tonkou a vanilkou se santalovým dřevem a obláčkem ambry, která pohladí.  Ano, to bude ona, temperamentní žena s citlivou duší.

 

Café Chantant

 Na začátku by člověk mohl nabýt dojmu, že půjde o čistokrevnou gurmánku. Sladký mandlový dezert, posypaný vanilkovým cukrem a ozdobený višněmi Amarena.  To jsou ty úžasné italské višně v sladkém sirupu s mandlovým likérem a vanilkou. Jsou výborné v různých dezertech nebo se z nich dělá zmrzlina, jedna z mých oblíbených druhů.

Sladký dezert ale mizí z talířků a ve vzduchu z něj zůstane jenom lehké aroma. Objeví se jemná kůže, k ní pak lístky tabáku a lehké závany chypre, vytvořené pačulim. A obláček pudru s kosatcem.

Takže kde to vlastně jsme?

Café chantant byly populární kavárny ve Francii doby Belle Époque, ve kterých bavili hosty písničkami lehčího rázu zpěváci nebo skupiny zpěváků. Takové první  popové koncerty. A taky třeba kolébka šansonu. O jejich popularitě svědčí i to, že se rozšířily do celé Evropy, dokonce i do Ruska nebo Turecka.  Velkou popularitu café chantant získaly hlavně v Itálii, zdá se, že se dodnes tento výraz používá. A v češtině nám chafé chantant taky něco zanechalo - slovo šantán, používáné ve smyslu kabaret. Vyrazíme do šantánu?

Offline blackviolet
Avatar
3312 příspěvků moje polička 08. července 2017 19:54

Perdizione

Ani Perdizione v sobě nezapře italský původ, který je tak typický pro vůně této značky. Je v ní italská lehkost a noblesa, slunce a pohoda.Kromě bergamotu překvapí v úvodu krásná levandule, ale jen tak lehce, jako by ji přinesl ranní vítr z levandulových polí, a pak splyne s pomerančovým květem a lehce hořkým a zeleným neroli. Pomerančový květ pomalu sládne, jako by ho někdo pokapal medem a rozsvítil slunečními paprsky ylang-ylangu, nakonec ještě zapudroval vanilkovým pudem a přidal pár hoblinek světlého dřeva.

 

Pontevecchio W

Květinovka po italsku. Hned pod mandarinkou poprášenou troškou rozemletého koriandru je kytice, ve které zpočátku jednoznačně dominuje jasmín. A po růži se konečně dočkáme i toho kosatce, ne zemitého, ale květinového, jemně zapudrovaného. Ten jasmín i růži vytlačí a usadí se na krémově pižmovém polštářku a světlém dřevu.

 

Sandalo Nobile

Santalové dřevo je tady zkombinováno se zeleným fíkem, který podporuje santalovou krémovost, s pudrovým kosatcem, který dodá eleganci, špetkou šafránu pro dotek orientu, a nakonec se dřevem fíkovníku. Hladká, vzdušná a čistá vůně s dlouhou výdrží jako bonus.

 

Ambra Nobile

Stejně jako většina vůní Nobile 1942 má v sobě i Ambra Nobile příjemný mediteránní flair. Je to poznat už na začátku, kdy se objeví svěží bergamot a nahořkle pomerančové zelené neroli. A ambra samotná tady není ta zahřívací, sladká, vanilková, se kterou se rádi tulíme v zimě u krbu, ale spíše pudrově prachová a lehká. Dojem suchosti umocňuje slaměnka a italský šmrnc přidá i labdanum, evokující italské výrobky z jemné kůže a krémová tonka s lehkou vůní tabáku, jen lehce šmrncnutá zemitým pačuli. Tuhle ambru si dovedu docela dobře představit i na letní podvečer někde na ligurské riviéře, sedím na terase v zahradě hotelu a se závanem vetiverové dřevitosti přichází italský gentleman se dvěma sklenkami grappy v ruce...

Offline Dalia
Avatar
10851 příspěvků moje polička 08. července 2017 20:37
Reakce na wendulka:

blackviolet Děkuji za krásné recenze! Pro značku mám slabost a zatím mě zaujala každá z vůní, které jsem vyzkoušela.

Ráda bych zmínila zajímavost Sandalo Nobile, který jsem zkoušela asi před měsícem a provázel mě dlouhým, únavným, ale krásně slunečným dnem. Jak na vůně s fíkem moc nejsem, tak tuto bych si klidně pořídila. V úvodu velmi příjemně osvěžující, později uklidňující a elegantní zároveň. Mně osobně přišla skutečně zajímavá, osobitá a velice povedená!

Offline blackviolet
Avatar
3312 příspěvků moje polička 09. července 2017 22:13

Malìa

Sladkost mandarinky a ovocného bonbónového tónu je na chvíli tlumena zelenou bylinou, zřejmě tou majoránkou, ne sušenou, ale zeleně šťavnatou, a štiplavým pepřem. Meruňková vonokvětka a tabákový květ zase sladkost přivedou zpět do hry a velkou šanci nemá ani špetka pačuli s balzamickým benzoinem a pižmem.

Offline Fleur blogger
Avatar
6070 příspěvků moje polička 24. října 2017 21:15

Anonimo Veneziano - hedvábné květiny. Úvod je dívčí, sladce nevinný, ovocná šťáva z pomeranče, mandarinek a meruňkového nektaru. Pak někdo zazvoní a je to nečekaně donášková služba s kyticí tak obrovskou, že sotva projde dveřmi. Přechází od červené přes růžovou až ke žluté a bílé a její vůně okamžitě vyplní všechen prostor. Je cítit medová růže, banánový ylang-ylang, chvílemi i vanilková magnólie a lotosové vodní tóny. A komu je určena? Každému, kdo si troufne přijmout kompliment a dokáže vyrovnaně přijmout vrásky, které nekompromisně ukazuje zrcadlo. Přepudrovat tvář, kolem krku přehodit hedvábný šátek a carpe diem!

Offline cinkja
Avatar
1514 příspěvků moje polička 24. října 2017 22:27
Reakce na Fleur:

Anonimo Veneziano je i moje oblíbená kytice . Tvůj popis dojmů i čichových vjemů je opět krásný. Stejně jako fotografie. A musím říci, že tvá sbírka hedvábných šátků ve mně vzbuzuje podobnou zvědavost, jako polička .

Offline Fleur blogger
Avatar
6070 příspěvků moje polička 24. října 2017 22:41
Reakce na cinkja:

Děkuji, od Tebe mě to obzvlášť těší.

Ad šátky: zjistila jsem, že je to nejrychlejší a nejekonomičtější způsob, jak si užít všech možných barev a vzorů, aniž by člověk musel kompletně obměnit šatník. A ani ve skříni nezaberou moc místa .

Offline wendulka admin
Avatar
16579 příspěvků moje polička 16. ledna 2018 09:45

Rudis

K plnému pochopení této vůně je tentokrát zcela výjimečně nutné přečíst legendu k vůni. Stefania totiž zaúkolovala Antonia Alessandriu, který je známý svou zálibou ve vytváření kožených parfémů, aby vytvořil xyrovou vůni věnovanou síle, pýše a odvaze. Stejné, kterou sbírali mladí gladiátoři ve Starověkém Římě těsně před tím, než se vydali do prašné arény a zbytky strachu umlčeli zkvašeným vínem.

A Rudis skutečně voní hlavně po zkvašených hroznech a prašném šafránu. Především je ale Rudis vůní kůže, která by společně se slaměnkou s tóny sušeného tabáku a jemných dřevitých pilin, teplým kadidlem a suchým pačuli a vetiverem s trochou fantazie vážně mohla evokovat gladiátorovu cestu v lehké kožené zbroji do sluncem rozpáleného kolosea, kde na něj diváci z tribun hází hřebíčkové karafiáty, povzbuzující jej k vítězství.

Offline blackviolet
Avatar
3312 příspěvků moje polička 18. ledna 2018 23:02

Levante

Gurmánka na italský způsob. Riviéra s kvetoucími stromy, slaný možský vzduch a slunce. Na promenádě stánek, kde se prodávají kandované delikatesy, vanilkou vonící cannoli a karamelový krém. Sednete si tady v podvečer na lavičku, a vaši kůži, která ještě voní krémem na opalování, hladí čistě vyprané bílé hedvábné šaty.

Offline wendulka admin
Avatar
16579 příspěvků moje polička 28. března 2018 14:17

Massimo a Stefania se chystají na letošní milánské Esxenci představit dva nové přírůstky v kolekci Fragranza Suprema, o jejichž přípravě se zmínili už loni na podzim v Brně. První z nich se jmenuje Il Sentiero Degli Dei, což v překladu znamená stezka bohů. Jedná se o jednu z nejkrásnějších a nejznámějších turistických stezek na pobřwří Středozemního moře. Právě v těchto místech se prý podle legendy setkal Odysseus se sirénami. Vůně tak má svěžestí citrusů a zeleně společně s květinovým uspořádáním v pudrových tónech jasmínu, růže, kosatce a pomerančového květu a hřejivým, balzamicky pižmovým základem vyjadřovat krásu zdejší krajiny.

Aktuálně je zatím dostupná jen v Japonsku, ale brzy by měla být v prodeji celosvětově.

Druhá z nich MALVS vznikla ve spolupráci s parfumérem Christianem Carbonellem a jako mnohovrstevnatá dřevitá orientálka se somálským a ománským kadidlem má prý vyjadřovat vnitřní souboj s ďáblem v každém nás, když se snažíme udržet tajemství.

Online Korsičanka
Avatar
12831 příspěvků moje polička 28. března 2018 16:01

wendulka Díky za info Zvlášť ta první zní dobře mému nosu, ale zatím netoužím - jsem jen zvědavá, zda budou tak dobré jako "1001"

Offline wendulka admin
Avatar
16579 příspěvků moje polička 28. března 2018 18:08

Korsičanka Tak to já bych si taky vzhledem k dosavadním zkušenostem naslepo netroufla ani jednu, ale s ohledem na 1001 jsem stejně zvědavá jako ty.

Offline Biely kvet
Avatar
4023 příspěvků moje polička 30. června 2018 17:37

blackviolet Páčia sa mi Tvoje recenzie....zvlášť ma zaujala recenzia na Chypre 1942. Potešilo ma, že ju vnímaš ako vôňu pre temperamentnú ženu s citlivou dušou. Myslím, že to môžem povedať aj o sebe a keby som si mala vybrať svoju signature, bola by to táto. 

Offline blackviolet
Avatar
3312 příspěvků moje polička 30. června 2018 17:50

Biely kvet Díky . To je krásné, že s tebou tak souzní, je to moc pěkná vůně a ten temperament s něhou v ní vnímám.

Offline Dalia
Avatar
10851 příspěvků moje polička 30. června 2018 19:07

Biely kvet Chypre je moc pěkná vůně s osobitým kouzlem. 

Offline Biely kvet
Avatar
4023 příspěvků moje polička 30. června 2018 19:22

Dalia  veru, je krásna a vnímaš ju zaujímavo! 

Offline blackviolet
Avatar
3312 příspěvků moje polička 06. července 2018 22:58

1001

Pohádka ve staré knize se zažloutlými stránkami na dřevěném stole.

Suchá dřevitá orientálka.  Lístky bergamotového čaje ve svěžím až mentolovém zázvoru a zelený papyrus. A pak suché v hmoždíři rozdrcené koření, šafrán, kurkuma a růžový pepř s růží v pozadí. Rozsypané na santalovém dřevě s balzamickou ambrou a krémovým pižmem.