Americká značka Demeter Fragrance Library vznikla v roce 1996, založili ji Christopher Brosius a Christopher Gable. Původní záměr byl v zachycení krásných vůní zahrady a přírody a převedení do nositelné formy. Jméno Demeter si půjčili z řecké mytologie - bohyně úrody a ochránkyně rolníků.
První tři uvedené vůně byly Dirt (Hlína), Grass (Tráva) a Tomato (Rajče).
(zdroj: http://demeterfragrance.com/)
Postupem let se nabídka vůní rozšířila, obsahuje nositelné, parfémově „běžné“ záležitosti (např. Lilac – šeřík, Lavender – levandule) i vůně navozující spíše atmosféru, než použitelné pro běžné nošení jako osobní parfém (např. Paint - Lak, Watermelon Lollipop – Melounové lízátko nebo Pizza).
Moto značky je pomoci lidem lépe se cítit na světě - tím, že si přivoní k vůni, kterou mají rádi. Vůně nemají konkurovat „opravdovým parfémům“, spíše se stát jakýmsi doplňkem, kdykoli na ně člověk dostane chuť a náladu.
Takové vůně mají být:
· * jednoduché, proto do svých flakónů zachycují vždy jednu vůni - s minimálním počtem složek vytvoří určitý čichový zážitek. Vůně jsou lineární, dále se nerozvíjejí (což může být málo pro parfémové maniačky, které oceňují naopak rozvíjení a proměnlivost „normálního“ parfému během dne a týdne nebo i v různých ročních obdobích )
· * obyčejné, v podstatě běžné vůně známé z všedního dne i třeba z dovolené. Prožitky si lidský mozek ukládá do paměti ve spojení s vůní a později taková vůně vyvolá hezké vzpomínky. Různí lidé mají samozřejmě různé oblíbené vůně a může to souviset i s předchozími zážitky.
Všechny produkty jsou vyráběné v USA a jde o ruční nebo poloautomatickou výrobu.
V Evropě jsou produkty prodávané pod značkou The Library of Fragrance.
Zdroje:
https://en.wikipedia.org/wiki/Demeter_Fragrance_Library
http://www.basenotes.net/brand/demeter-fragrance-library