Tom Ford

11. srpna 2014 17:43
Offline wendulka admin
Avatar
16570 příspěvků moje polička 13. srpna 2014 01:44

Plum Japonais

Jak už jsem řekla, Tom mi z celou touhle novou kolekcí Atelier d´Orient udělal tak trochu medvědí službu, protože se mi všechny mimořádně líbí. Musím však říct, že nakonec to u mě vyhrála Plum Japonais právě proto, že je to nejtemnější Tomovo podání asijského orientu a to já ráda, moc ráda.

Poznáte to už od samého začátku, kdy vás v nose poštípe pikantní bylinný šafrán, doplněný jemně nasládlou a přesto také štiplavou skořicí, ta zůstává ve vůni zřetelná už po celou dobu. Pak už nastupuje švestka, hustá, sytá a hlavně pěkně tmavá a plave ve vysokoprocentní tmavé čokoládě.

(www.alanilagan.com)

Najednou tu švestku začne někdo pálit dřevo a pryskyřice, jakoby z ní chtěl vyrobit luxusní slivovici, místo toho však z tohoto pryskyřičnatého oblaku vystoupí medová sladkost zkaramelizovaného cukru. A zdá se, že tady bychom mohli skončit, jenže v tom se k té směsi švestky se skořicí, pálícími se dřevy a ambře, přidá velmi zvláštní zlatavě kyselý tón.

Není ani citrusový, ani vyloženě octový, spíš jako kdybyste do toho nejlepšího francouzského koňaku kápli ten nejkvalitnější ocet, přidali hořkoslaný tón ambergris a zamíchali a usadili se s tím do koženého křesla. Zní to možná divně, ale z těch čtyř je to nejvíc gurmánsky fordovsky zvrhlé a přesto elegantní a zároveň bezproblémově nositelné. Teď mě tak napadá: kdyby ještě existovala Japon Noir, Plum Japonais by ho v jistém smyslu skvěle doplňovala ve společnosti jako dáma.

Offline wendulka admin
Avatar
16570 příspěvků moje polička 13. srpna 2014 01:47

Rive d´Ambre

Vůně je údajně spojená s jistou asijskou tradicí představující vzácné citrusy jako dary. No a musím říct, že ač nejsem zastánce svěženek, tato se Tomovi opravdu povedla. Není to žádná unylá umělá citrusovka. Tohle je autentická, doslova jiskřící čerstvě vymačkaná citronová šťáva se štiplavým kardamomem, jemně nasekanými čerstvými bylinkami, mrkvovou natí a sušenou mátou.

Netrvá dlouho a dokonce tu najdeme i jeden vyloupnutý měsíček citrónu, posypaný tak třemi zrníčky vanilkového cukru. Po rozvonění se nám citrusy schovají do krabičky ze suchého dřeva, natřené tenounkou vrstvou cukrově-ovocného laku. Nakonec se zahřejeme sklenkou koňaku, promíchaném se špetkou ambry a suchými pryskyřičnatými tóny.

Offline wendulka admin
Avatar
16570 příspěvků moje polička 13. srpna 2014 02:08

Shanghai Lily

(http://3bp.blogspot.com)

Oficiálně se v případě této vůně hovoří o inspiraci postavou kurtizány téhož jména, kterou si zahrála Marlene Dietrich ve filmu Šanghajský express z roku 1932. A jedním z důležitých prvků ve filmu je hra se šerosvitem. Už samotný začátek se nese v této barevné hře: štiplavý pepř coby náznak polostínu rozzáří dávka jiskřivého kandovaného zázvoru s hořkou pomerančovou kůrou.

Po ní konečně nahlédneme do vlakového kupé, kde sedí Lil. V ruce má kytici bílých květů složenou z příjemné „máslové“ tuberózy, medově nasládlého jasmínu a lehce voskové růže. Uvnitř ní najdeme i pár zelených „sametových“ lístečků fialky. Je to zvláštní, ale takhle kombinace skutečně připomíná absolutně neomamnou, nepříliš zelenou, zdánlivě až křehkou lilii, posypanou jemným pudrem.

Jenže ona není tak křehká, opět nastupuje temnější aspekt a Lil se nechá obklopit chladným kouřovým oparem z kadidla. Nakonec uzná, že je na čase uchýlit se na lůžko (tmavá drhnoucí dřeva) pod hřejivou přikrývku, vyplněnou hustým „vanilkovým“ benzoinem. Nebo to vezmeme úplně jednoduše.

Pokud jste byly zklamány z Lutensovy La Vierge de Fer, ale chtěly jste elegantní lilii s dekadentními aspekty, zázvorem a máslovou tuberózou navíc a pokud jde o základ, tak se vám v jistém ohledu líbila i Tomova Tobacco Vanille, jen na vás byla příliš sladká, tak právě Shanghai Lily vám možná zvedne náladu, protože ona má tu světlou a temnou stránku skvěle vyváženou.

Offline Miru
Avatar
13812 příspěvků moje polička 13. srpna 2014 03:55

...tak ať je to antrée stylové...:

 …jako fajnšmekři poznají „guerlaina“ – ať už to je mainstream, do kterého v parfumerce pere zářivka a často můžete ve vrstvě prachu kreslit prstem, nebo ať se jedná o luxusní řadu, pro kterou si musíte osobně zajet do Paříže či mít ty správné známé na správných místech…,
 tak zrovna tak – lehce závislí poznají díla třeba Toma Forda…!
V obou uváděných případech se vůněmi zmíněných mistrů táhne jejich nezaměnitelný rukopis…
 Jestliže je Fordova Black Orchid tuhý a chuťově hutný lanýžovokoňakový krém v belgické pralince,
kdy ta „tuhost“ se kouzelně rozplyne – přesně jako když se nejlepší švýcarská čokoláda rozpustí na jazyku!…,
tak
 BLACK VIOLET Tom Ford
to je ne pipetou odměřovaná fialková esence,ale galon hustého fialkového likéru s dužninou skoro černofialových chuťově sytých švestek, jejichž sladkost je sražena a zároveň zahuštěna dřevitými tóny. Možná právě díky větvičníku to vytváří dojem nějakého výborného kvalitního alkoholu.

 A jaké jsou ty fialky?..
 Vůně pracuje velmi rychle – začátek – to je chvilinka nesladkého, ale hladkého citrusu s jemnými dřevy a v zápětí se jak černofialová tma začnou pomalu ale jistě valit ovocné tóny, gurmánské, hladké, husté, temné, opulentní a za nimi…, za nimi se tlačí -
 Fialka. Ne. Tuny fialek. Černé fialky. Přesně jako ty barvy flakonu na reklamě
 (= dokonalé barevné vyjádření vůně!)- černofialová, čokoládově hnědá, se zlatým probleskováním  světla.
 Nyní je zde ta nálož vagonu fialek. A protože jich je ohromné množství, pryč je jejich křehkost,  pudrovost, něha, nevinost…
 Právě naopak – skoro hříšně se mazlí s tekoucím ovocem, s likérovou masou temných barev, ale  lahodných chutí…
 Je to dobrý. …Tomovy vůně jsou fakt DOST DOBRÝ!.
 A co je ještě dobrý?…:

 …tohle je třeba dobrý:

 …když bereš si mě zezadu…
 a zálibně hladíš moje boky.
 Pak svými dlaněmi skoro přeštípneš mě v pase…
 a nakonec – začneš tvrdě přirážet -
 and
 I gasp for breath…

 …je to tu zase...

 …mám ve svém těle horký med…

 …tak tohle se mnou dělá
 BLACK VIOLET.

(07/06/10)

Offline wendulka admin
Avatar
16570 příspěvků moje polička 13. srpna 2014 11:00
Reakce na Miru:

Jo, přesně takhle jsem to myslela :) , Miru :P Díky.

Offline wendulka admin
Avatar
16570 příspěvků moje polička 13. srpna 2014 11:42

Tak a ani ten mainstream by se neměl vynechat, že jo :) .

Grey Vetiver

V případě této vůně jsem překvapená, že Tom má ve svém repertoáru tak jemnou vůni a zrovna pánskou. Porovnám-li ji s jeho ostatní produkcí, přívlastek Grey by se hodil spíš pro označení šedé myšky. Žádný šedivý voňavý dojem z ní totiž nemám. Ale jako decentní elegantní vůně rozhodně není k zahození.

Ihned po nástřiku se hlásí o slovo ostřejší šalvěj spolu s až kovově chladivými citrusy, které spolu s připojivším se slaným nádechem jsou to jediné, co ve mně vytváří dojem jakéhosi stříbrošedého závoje. Po nich se objevuje hodně suchý vetiver, jehož zemitosti a suchosti mírně napomáhá i pár snítek kosatcového kořene. Zbytek vůně se pak už nese vyloženě jen v tom dřevitě-vetiverovém duchu s výjimkou něco málo chyprých tónů větvičníku v základu.

Offline wendulka admin
Avatar
16570 příspěvků moje polička 13. srpna 2014 11:57

Sahara Noir

Hned při uvedení této vůně v Printemps mi prodavačka řekla, že vůně má být jakousi alternativou za staženou Amber Absolute. No na tohle musím odpovědět jaein. Tedy je to těžký kalibr jako byla AA, jenže ta byla jednoznačně vystavěná na medově sladké ambře, kde kadidlo a další pryskyřice hrálo jen okrajovou roli a po rozvonění byla vanilkově sladší, v Sahaře je to přesně obráceně.

O teplém kadidle víte už od začátku. Naštěstí to ovšem není jen to kadidlo, doprovází ho vůně páleného jehličí, suchého kouřového labdana a hořké pomerančové kůry. Po chvilce už tu máme onu medově sladkou ambru s kapkou propolisu z AA a téměř nesladkou skořicí, rozemletou na prach.

(http:akafkaesquelife.files.wordpress.com)

Spojitost z AA však nemá dlouhého trvání, neboť kadidlo s labdanem se opět vrací a tentokrát už opravdu připomínají vůni horkého pouštního písku. Ten s přicházejícím večerem trochu vychladne a taky díky studeným kamenům, které do něj položíme. Cestu si sem klestí i velejemný oud (kůže plus kapka živočišna), ale ta trocha vanilky (oproti AA je jí tak pětina) si) spolu se suchým dřevem si jeho řádění jednoznačně ohlídají.

A jako každá správná kadidlovka voní stejně dobře jak v létě, tak i v zimě. A podobně jako třeba taková Noir de Noir je to vůně, co si bezproblémově zjedná respekt, kamkoliv s ní půjdete. Jen mě trochu zaráží, proč Amber Absolute uvedli jako unisexovou a Saharu jako dámskou, protože vyzněním na mě působí přesně obráceně.

Offline blackviolet
Avatar
3312 příspěvků moje polička 13. srpna 2014 15:47

Té Black Violet je věčná škoda, že ji ukončili. Ještě dřív, než jsem si ji stihla pořídit. Aspoň mi pak nebude chybět.

Letošní novinka Mandarino di Amalfi

(www.fragrantica.com)

Offline wendulka admin
Avatar
16570 příspěvků moje polička 13. srpna 2014 16:01
Reakce na blackviolet:

Jj, oficiálně je Mandarino di Amalfi v prodeji od června :) , má zachycovat poklidnou idylku vápenných vil, lemujících útesy jihoitalského městečka Amalfi v oblasti Kampánie a spolu s další novinkou Costa Azzura, která vzdává hold středomořské Sardinii, tak s původní Neroli Portofino vytváří moc pěknou "modrou" středomořskou kolekci :) .

(www.fragrantica.com)

Offline blackviolet
Avatar
3312 příspěvků moje polička 13. srpna 2014 16:08
Reakce na wendulka:

Vypadají takhle vedle sebe moc krásně.

Mandarino di Amalfi má být podobná Neroli Portofino.

Není to typ vůně pro mě, ale jsou od Toma, takže určitě vyzkouším.

Offline wendulka admin
Avatar
16570 příspěvků moje polička 13. srpna 2014 16:17
Reakce na blackviolet:

Taky si myslím, že Mandarino di Amalfi nebude nic pro mě, větší naděje vkládám do Costa Azzura, když má ve složení levanduli, kadidlo a další pryskyřice. Představuju si jí jako reparát Lavender Palm. Na zářijové zkoušení v Berlíně se ale moc těším u obou dvou :) .

Offline Miru
Avatar
13812 příspěvků moje polička 13. srpna 2014 19:50

VELVET ORCHID Tom Ford
 …medový rum líně stékající, hladící kůru mandarinek
 (jak přejíždět dlaněmi lačně po dvou hebkých polokoulích…),
 k tomu
 citrusově sladká šťáva z pomerančů vymačkávaná do pylu z orchideí,
 na husto namačkaného a stěsnaného do korzetu z vláčných magnoliových a jasmínových květů,
 a nakonec opilost balzámů a pryskyřic obtáčející a utahující svá chapadla poživačnosti kolem  čichových buněk i mozku…
 Velvet Orchid je temná černě fialová marmeláda s pomalinku vmíchávanou teplou, až horkou, 30ti  procentní a stále houstnoucí smetanou…

 Vůně Toma Forda mají
 děj
 několik poloh
 x barev
 neuvěřitelnou hustotu
 proměnlivost
 ultra mega šťavnatost
 (neznám jiné, tak šťavnaté a přitom snadno snesitelné a nositelné, ba přímo návykové vůně)

 ukočírovanou lehkou rukou mistra parfuméra – něco jako kočí, jenž lehkým pohybem ruky, zápěstím,  zvládá plnokrevné dvojspřeží…

 Velvet Orchid je Black Violet s medovinovou smetanou…
 …a v horku je nádherná

Offline Miru
Avatar
13812 příspěvků moje polička 13. srpna 2014 19:50

Lavender Palm Tom Ford
…hm, co říct´…
…je to TOM FORD.
Měkká teplá levandule s nadýchaně vyšlehanou jemně/hedvábně sladkou vanilkou.
A někde pod tím, ve tmě, jsou osvěžující ale vláčné citrusy,
bergamot s výrazným citronovým akcentem,
nebo spíše – takové nezbedné citronkové poštipkávání z podpalubí…
Osvěžující jenže současně i konejšivá vůně.
A vůně čistoty…
…ne takové světlé, sterilní, růžovokvětinkové,
ale tmavé čistoty, temné, lákavé a lákající…
Pohodlná, pohodová a luxusní.
Jo, tohle se musí krásně nosit!.

Barvy vůně.?
Bílostříbrný flakon a měkce fialové odstíny, odstíny zlatavé šedé, antracitu a šedavé khaki v interiéru…

Offline Miru
Avatar
13812 příspěvků moje polička 13. srpna 2014 19:51

JONQUIL DE NUIT Tom Ford
Tma.
Tvář zabořená čelem/dýchá do trávy…,
a dlaně jak při vítání slunce…,
jenže teď, nad hlavou, ale škrábající v zemi, křečovitě drtí zelené stvoly, prsty si nedobrovolně bolavě vtlačují do dlaní krystalky hlíny s pískem…
Násládlé teplající zeleno, zemito…
A tma.
…jak černý šifon přes svatební fotografii, aby nebylo nic vidět…
První tóny jsou dráždivé a současně příjemné až slastné jak hrubá krajka přes ztuhlé bradavky…
Je to zvláštní vůně.
Je to milostný tanec květin, je to jejich milenecké splynutí v jedno tělo…
Je zde akát – ten, který ve vůni Gold Donna Karan trhá vnitřnosti, jenže tady se lísá,
jak slaboch se kroutí a vzpíná ruce vzhůru…
Je zde brambořík – jeho drzá jasná barva a sytá vůně se naparuje jak cikánský baron.
Je zde něco z kosatce a něco z fialek – to je ten drsný, lákající, jenže zradou chechtající se začátek ze zelenozemitých tónů.
A ten narcis.?.
Masité velkokvěté sytě žluté rostliny s mírně nakloněnými hlavinkami kývají do rytmu nočního proudění vzduchu nad zahradou, jakoby odpovídaly na otázky na místo měsíce, ke kterému lidé své němé motlitby posílají…
Všechno tohle, pak další ingredience v tmavé lékovce, ale k tomu ještě něco. Něco, co vám vede samo ruku a píšete…
Je to jak u těch receptů od Mistrů šéfkuchařů – také vám ten jediný bod neřeknou a můžete mít vše jako oni, luculskou manu neuvaříte…
Jonquile de Nuit je hladce sytá a plná vůně.
Tiše úporná.
Hrubá, ale konejšivá až klidná. Přesto dráždivá.
Není vyloženě zelená – jako když si přivoníte, strčíte nos do samého středu jakéhokoliv květu, cítíte pouze určitou barevnou vůni, ale to zeleno jen tušíte kolem, víte, že květina má stonek a listy –
je tušeně zelená…
A ty květiny v ní – jsou pod černým(nočním, proč ne) šifonem nebo organzou,
a jsou hebké a husté jak velmi kvalitní kašmír a také tak hřejí…
A trochu ta vůně i bolí…
Nevím proč.

Co nutí člověka znovu
si procházet očistcem.?.

Naivita
Nezřízený chtíč

Závislost.?

Kolikrát si ještě musí nabít ústa, aby
byl schopen odejít.
 Pryč.

Aby měl dost..?.

Znovu sloupávat kůži ze zdi,
když tváří rozdíranou
mapoval si cestu k zemi…,

do vlastní pasti lapený.

Znovu a zas
sbírat se z horské dráhy jízdy šílený…

Jestli se vám líbí čisté parfémy Champs-Elysées, Idylle, pak vůně NR for Her Musc Collection, Fidji…

13/11/12

Offline Miru
Avatar
13812 příspěvků moje polička 13. srpna 2014 19:52

CAFÉ ROSE Tom Ford
…omylem vydechnete naplno a
hebký černý pepř se rozlétne všude kolem.!.,
promíchá se s šafránem, k němuž,
rozemnutému ve špetce z prstů,
jste si chtěli opatrně přivonět…
Zaslzí vám oči, protáhne to nos,
ale
v momentě ten šedočernofialový prach dopadne na olejovitou hladinu růžového sirupu mezi nachové plátky růží, jež se tím vyrušením shora rozkomíhaly do lehce houpavého rytmu…
A zase klid –
tekutina se zklidní, okvětní lístky královny květin se dál pozvolna noří ke dnu…
Ježíši.!., je to tak líííné,
laskající, svádivé, temné, zapovězeně lahodné.
Přestože je zde nesmírná hustota, vznášíte se,
přestože je zde galon(nebo galony) růžové esence, nakyslost z její přemíry je vysvobozením – je žádoucí, protože její množství je dokonalé, a
alespoň trochu se drží člověk při smyslech…
…a káva.?.
Ach ano, chtělo by to šálek nějakého povzbuzujícího nápoje…
Jinak to nedám, jinak to nezvládnu..!.
…rty slastně namočené do pěny capuccina
na víčka si
- zvolna –
sedá
tíha
líná
a
řasy
ztěžka
pouští světlo do očí…

Něžnou silou přejet palcem přes horké rty.
Kdo jsem já?
A proč (kde) jsi ty?

…nad kouřící kávou vzpomínky zas útočí.

Kávový opar, tančící mezi molekulami vzduchu kolem vás, dráždí/nutí vaše čichové buňky lovit,
chytat ty tmavohnědě aromatické tóny, kde se jen dá…
Jo,
je to vůně kytice sytě rudých sametových růží, jejichž až olejovitá vůně vás zahltí a vůně kávy kouřící vám v dlaních do tváře…

Potřebuji ji,
tu vůni…

12/11/12

Offline Miru
Avatar
13812 příspěvků moje polička 13. srpna 2014 19:54

VIOLET BLONDE Tom Ford
Začátek asi budete znát, tedy mně je povědomý… …celkem podobno začátku Shalimar Parfum Initial = suchý nesladký bergamot, čerstvý, právě ustřižený kosatec ze záhonu, vetiver a nazelenalý semiš.
Drhne to chvilku zčerstva, ale pak vůně začíná měknout a prachovatět.
Nesladká. Sladce nesladká.
Kosatec, kosatcové máslo píší. Ano – to hrubo a drsno je promazáno vyšlehanou kosatcovou pastou, proslazenou pouze nasládlým odérem teplého těla.
V první třetině(?) rozvoje/usazování Violet Blonde se dá zachytit i tón z růží zkombinovaný právě s kosatcem – jen se to nenápadně převalí, jakoby naschvál téměř nepostřehnutelně…
A na „konci“ vůně(při finálním usazení) se v oné nestydaté, luxusně hříšné a přitom křehké tělové/pižmové mazlivosti líííně protahuje i jasmín.

Pro mě je to delikátně dřevitě pudrová vůně s měkkým heboučkým prachově krémovým nesladkým kosatcem, kdy ke konci se jak hedvábná šála sklouzne do roviny delikátně květinově pižmové, teplé…
Luxusně elegantní tělová vůně.
Svůdnice. Musím to napsat – sofistikovaná…
To není rána přes nos v akčním radiusu pěti a více metrů,
to je nebeské pohlazení čichových buněk, které se vám(nebo nejspíše muži) dostane, pokud si přivoníte v rozhalence k ženině kůži…
Je to vůně úsměvu, úsměvu blondýnky… …blondýnky,
která se sklání nad mužem,
blond vlasy jsou jak zlatý závoj nad jeho tváří,
a svými rty mu přejíždí – zlehka, jak chvění motýlích křídel – po čele, po spáncích, lehký dotek na špičce nosu, po jeho rtech a pak šeptání…

…šeptání do ucha s bezelstným výrazem, šeptání tak křehké, že musí být i oči přivřené, aby se opatrně vysílaná slova nevyplašila, šeptání, při kterém se mužovy oči nejdříve skrčí a úsměvem protáhnou do pobavených škvírek, ale pak
trochu zvážní, potemní a
začnou pomalu a nebezpečně jiskřit…

…a z těla sálá elegantně nebezpečná vůně…

22/08/11

Offline Miru
Avatar
13812 příspěvků moje polička 13. srpna 2014 19:56

Stručně:
CHAMPACA ABSOLUTE Tom Ford

- napřed je vám tahle vůně protivná(ale jen chvilku) jak na první pohled krásná a ke všemu chytrá holka.!

 Perou se ve vás různé pocity…, a nejen ty pěkné…

No ale nakonec…, nakonec jste sami pyšní na to, že se s tou správnou kočkou kamarádíte.!.

(= jediná květinovka, kterou si připustím k tělu…, a s požitkem.)

Husté a syté fialky – ty hlavně, a pak hned v těsném závěsu champaca a prachovost z orchideí – s krémově nadýchanou zelení, ohlazené vanilkou a schovávající se za korunou kvetoucího jasmínu…

Aby se vám veškerá ta květena nerozlétla do všech stran, drží ji pohromadě jantar a dřeva svojí neviditelnou silou jako kotva spuštěná na mořské dno…

Offline Miru
Avatar
13812 příspěvků moje polička 13. srpna 2014 19:57

Stručně:
URBAN MUSK Tom Ford

prachově medový jasmín s delikátně opilou černou švestkou a decentně zkouřeným pižmem…

Je to teplé a měkoučké jako mohérový pléd,

je to smyslné jako olizování tekoucí čokolády z prstů…,

je to dráždivé, jako když pubescent pozoruje dívčí šatnu skrz klíčovou dírku…,

je to skrytě zvrhlé jako pohled kněze spočinuvší na mladé dívce…,

je to úplně normální, běžné, samozřejmé jako „chvilka“ ženy a muže, jejichž děti už mají také své rodiny…

Je to božské.

20/04/11

Offline Miru
Avatar
13812 příspěvků moje polička 13. srpna 2014 19:58

AMBER ABSOLUTE Tom Ford 

…nejde jinak, on tak tvoří…:
Ambra.
Sladká.
Sladká a dráždivá jak zapovězené věci…
Nemusíte jít vůbec do složení(jako ostatně u více jeho vůní) a cítíte to, ingredience, a právě teď -
kostel.
Kadidlo.
Kouřovo, měkko, teplo, živočišno. Ale živočišno ukryté pod cudnou rouškou…
A když ten kostel – tak nepřímo i chlad a odtažitost, ale
zároveň i klid a zastavení se…
Temná a svůdná vůně… …v příšeří ohromného oltáře si prosíte o odpuštění…,
jenže slíbit, že už nezhřešíte.?.
Už to by bylo – ten samotný slib – rouhání…
Amber Absolute je narkotická.
Když si přivoníte – máte chuť se do té vůně ponořit, jak vám svojí vnitřní silou přivírá oči…
Je plíživá – jak kočka opatrně našlapující podél plotu noční rosou…
Je vznosná – jak držení těla madony s dítětem v náručí, její hrdost a láska k bezbrannému…
Amber Absolute je krásná
(…a na kůži lehce hoří…)

…a Ford je kouzelník…

18/03/11

Offline Miru
Avatar
13812 příspěvků moje polička 13. srpna 2014 19:58

VELVET GARDENIA Tom Ford 

…gardenii miluji ve vůni Jasmin Noir, kde ve spojení s jasmínem je nádherná, plyšová, prachová a křehká…
Fordova gardenie je jiná. Samozřejmě.
Ano. Sametová.
Sametová a černá. Téměř černá… Temná.
Je to zvláštní – přivoníte si ke kůži a cítíte typickou vůni gardénie ale i okamžitě či zároveň si uvědomujete tu tmu, tmavé barvy…
Je to husté. Jak roztavený kov. A docela těžké… Jako nepohodlný náklad na zádech. Ale současně je to jak lehkost, kterou si kupujete s každou další sklenicí alkoholu…
I květiny mají své temné stránky… Hříšné.?. Nečisté.?. Kdo to ví.?.
Lascivní a líné pohupování křehkých květů v podvečerním vánku…
Nadrzo si říci o to, co chci… …lehni si… …neodmlouvej a
lehni si na zem… …nic nedělej. Teď já…
Protože když nemáte to, co potřebujete – uvadáte. Jako ty květy. Bez vláhy…
Hladká vůně, jakoby šimrající svými heboulince kašmírovými chloupečky v nose, jak přejíždění květy gardénií po tváři… Mléčná…
Samotná gardénie by byla vcelku nekomplikovaná květinovka.
Tohle je provokativní labužnice, sytá švestkami, oslazená jen přírodně(co se také dá vymačkat za množství sladkého nektaru z květů jasmínu, růže, konvalinky.?.), díky pryskyřicím v roli šedých eminencí lehce dekadentní, ale pořád
křehká…
Zranitelná.
Dalo by se říci, že skoro soliflor, protože ostatní složky jsou téměř nerozpitvatelné.
Ale protože je to vůně Toma Forda – není jednoduchá. Je tajemná, hluboká a jasná. Trochu zvrhle drzá a
ohromně ženská.!
Je krásná

18/03/11