No.5 Chanel EdP
...zkouším, užívám, jsem si v této vůni dnes.
A je to
KLID...
...ovšem mezi lidmi takto navoněná - je to pak
klid znepokojující...
...velmi příjemně.
(mám odstřik)
No.5 Chanel EdP
...zkouším, užívám, jsem si v této vůni dnes.
A je to
KLID...
...ovšem mezi lidmi takto navoněná - je to pak
klid znepokojující...
...velmi příjemně.
(mám odstřik)
Prosím, jak vnímáte rozdíly mezi koncentracemi u vůně
Chanel No.5
EdTx EdP a
pak i novou
Chanel No.5 Eau Premiére 2014.?
Teda je to už delší doba, co jsem zkoušela toaletku, ale pamatuju si ji jako trochu méně aldehydovou a víc vetiverovější a hlavně méně intenzivnější. Jenže zrovna u Pětky jsou ty šarže v každé koncentraci vždycky trochu jiné. Zažila jsem i rozdíly z testeru v parfumérii a pak EdP, kterou jsem si koupila na elnina byla zase jiná (o tři roky starší). Takže tady fakt těžko radit, leda by ti šlo hlavně o intenzitu, potom EdP.
Oproti nim má nová No. 5 Eau Premiere lehčí aldehydový úvod, i když ne tak lehký jako ta původní. Na mně vystupuje hlavně růže, zapudrovaná vanilkou a doplněná dřevem. Líbí se mi. Teď na léto by byla určitě výborná.
...děkuji
podařilo se mi zkusit - líbí se mi obě,
každá JE trochu jiná,
nicméně EdP je plnotučnější...
Ano, plnotučnější je to správné slovo.
Light Blue Love in Capri (Dolce & Gabbana) - zimolez - sladce citronový, malinko nektarově nasládlý, zelený a jemně nahořkle svěží. Starší a výraznější sestra Le Chevrefeuille (rozhodně intenzivnější a déle držící). Asi nejpovedenější odnož L.B., která ovšem s L.B. nemá (kromě typu vůně) společného takřka nic.
Arabian Nights (Jesus del Pozo) - bílé květy (dominuje zejména gardénie a lehce zatuchlý pomerančový květ) zabalené v zakouřené kořeněné pryskyřici uprostřed lakýrnické dílny. Zpočátku sytá úderná vůně, která se ale docela rychle utlumila do přijatelné intenzity.
Joop!: All About Eve
Jablečné vůně obvykle nemám moc ráda, protože na mně často vyzní buď jako jar na nádobí nebo osvěžovač WC. Tahle si ovšem pro mě připravila zcela autentické zralá a šťavnatá rozkrájená jablka Granny Smith, která se společně se skořicí, špetkou vanilky a bílého pižma chystáme použít pro přípravu koláče nebo muffinů. Schválně nezmiňuji štrůdl, protože do toho se tenhle druh jablek nehodí a na to je tu té skořice málo a chybí tu ambra. A vlastně se ani nedá označit za gurmánku, jelikož hned vedle jablek leží kytice (dominantní je ovocný jasmín) a kromě nich ji z těch vod vzdaluje i nerušivý dřevitý základ s vetiverem. Kam se hrabe Light Blue, tohle bych potkávala jako davovku mnohem radši.
(http://purplefoodie.com)
Pistachio Ice Cream (Demeter Fragrance Library) - naprosto autentická smetanová pistáciová zmrzlina, ozdobená marcipánem a ještě teplými oříšky obalenými v cukru. Nepřeslazená, nositelná, k sežrání...
Liquid Cashmere Black (Donna Karan) - dřevěný soudek se zbytkem ovocného likéru (a pár kapkami rumu) s postupnou infiltrací ovocné sladkosti (skoro až na hranici odlehčené cukrové vaty) s jemným pačuliovým nádechem. Po úplném rozvonění lehce syntetické dřevo poprášené růžovým pudrem. Zejména finále má určité společné rysy s La Vie Est Belle.
No ovsem tu Pistachio Ice Cream mi bude asi Dandelionu dalsi, kterou mi asi bude potreba od Demeteru zkusit.
Určitě za vyzkoušení stojí - minimálně ze studijních důvodů.
...trochu jiná recenze.
Před pár dny jsem v parfumerii, jen tak, pro formu a s jistým despektem,
zkusila už druhou "reedici" vůně, kterou mi vyškrtli ze života a která jediná mi nesmírně chybí...
Ano,
konec výroby vůně
Addict Christian Dior 2002
je pro mě - stručně - jako by mi někdo umřel...
Jistě, zkusila a měla jsem následnou verzi 2012, sice to "byl/je" Addict,
ale jelikož mi v žilách koloval původní, rozdíly jsem vnímala, cítila.
Pár flakonů jsem odnosila, ráda, ale stejně to nebylo ono...
...takže už jsem je pak neopakovala
(nejvíce mi tam totiž vadil, v nose drhnul jakýsi tón tvořený převážně santalem, to je přesně ta kombinace, kdy se ingredience tváří jako gurmánské, ovšem já tam cítím rostlinstvo - onen santal s tonkou a ještě něčím, vadí mi imitace, náhražka jedlých složek rostlinnými se snahou oblbovat nositele...).
Až nyní.
Addict Christian Dior 2014
JE to Addict,
JE sice, lehce, jiný než úplně původní,
ale
JE tomu původnímu bližší než Addict z roku 2012.
I když Addict 2014 už není tolik orientální jako původní, pořád je velmi příjemný a určitě(pro ostatní) nositelnější,
ale hlavně - nemá, pro mě, tu otravnou santalovou navalovací rovinu.!
Vůně je ukryta v typickém, jako noční obloha, tmavomodrém flakonu, jenž tentokrát zdobí stříbrný proužek
(oproti zlatému lemování z roku 2012),
a přestože tvarově je též shodný s původním, má navíc sundavací víčko...
...líbí se mi to moc!
A jak tedy voní.?
Začnu trošku jinak - myslím, že uváděné složky nejsou všechny, podle mě je ingrediencí mnohem víc,
než jen mandarinkový list, absolutní jasmín, burbonská vanilka a pomerančové květy.
...třeba, určitě - petitgrain.
Delikátně hladký dřevito citrusový - pomerančovocitronový - nástup.
Velmi jemně, decentně nazelenale osvěžující, ale současně ihned měkký, hustý, hebký...
...jako chrstnout si na teplou pokožku čisté tváře kvalitní jemnou kolínskou.
V momentně, téměř okamžitě se objevuje vanilka, i když zpočátku ne svojí plnou silou, jen zvolna...
...zvolna a ruku v ruce s mírným závanem pomerančových květů vás udržují v domnění, že je zde, navzdory orientálnímu ladění,
i trochu jakési hladké namýdlovělé čistoty.
Jenže, opět v malém okamžiku, chřípí vyplní to, co znáte, co milujete...
...k úvodním složkám se přidává nadýchaně hutná, a nevím, čím, ale lahodně barevná vanilka a kašmírový jasmín.
Jasmín hustý, heboučký, chumlací, svádivý a mazlivý...
...a přivřu-li oči, vidím barvy zlatou, stříbrnou a hlavně modrou.
Odstíny tmavé modré - indigo, námořnická, pařížská.
Obloha v noci...,
světla neonů, reflektorů aut, nočních podniků a pouličních lamp a zvláštní jas tmy v zákoutích malých uliček...
Květinově orientální jemně nagurmánštělá vůně,
květy ponořené ve vyšlehané smetaně a vláčná vanilková dřeva.
Addict 2014 voní hluboce, plně, decentně pikantně,
objímá,
a elegantně svádí k mlsání...
Teď jsi mne navnadila, budu muset vyzkoušet. Původního jsem odnosila několik flakónů, ale kdesi v polovině toho posledního se mi "přejedl" a už jsem ho nebyla schopná nosit a zbavila jsem se ho.
Verze 2012 se mi nelíbila...
Tak uvidím, až budu mít čas, zaběhnu vyzkoušet předloňský, nějak jsem ho v hlavě házela do stejného pytle jako ten 2012 a ani nezkoušela.
Ty mě chceš naštvat, Miru, abych praskla závistí, že jo? Na mojí kůži ta mandarinka s těmi citrusy a jasmínem vyzní v Addict 2014 tak lacině, až to hezký není. Akorát tu vanilku tam mám z původního Addictu.
Jinak zrovna ten santal se mi ale v tom původním hodně líbil. Nicméně jako addictovou odnož, kdyby se jmenovala třeba Addict Eau fraiche bych ji asi uznala.
Nádherná recenze, budu ho muset vyzkoušet. Můžu se zeptat, zkoušela jsi ho teď v těch vedrech nebo dnes, když se ochladilo?
...no, já byla od včera a i ráno navoněná Allure EdT...
Addict přišel dopoledne,
po obědě jsem - ještě do vedra - stříkla a
dobré. Moc dobré...
Přesto si myslím, že večer nebo v chladu bude nejlepší...
Tak to zní opravdu lákavě, budu muset co nejdřív navštívit nějakou parfumerku
Fico D'India (Ortigia Sicilia) - nasládlé dřevo smokvoně zamrzlé v ledu, po rozvonění ještě sladký vybělený cedr s lehkým sladce ovocným nádechem a jemnou krémově kokosovou stopou. Nemám ráda kokosové vůně a nevyhledávám ani ty fíkové (a je jedno, jestli jde o dřevo, listy nebo fíky), ale toto je výjimka...
Ungaro Love (Emanuel Ungaro) - začátkem prosvištěl lehký pačuliový vánek, který bleskurychle nahradil sladký (leč neulepený) ovocný bonbón, položený na hromadě lehoučkého gumového jasmínu velmi podobnému tomu v Jasmin Noir L'Essence. Až sem docela příjemná vůně. Ovšem pak se začala rozpadat do generické avivážovité ovocně nasládlé pižmovky...
Já ve Fico d´India kokos nemám, spíš oříškový krém. Ale jinak se mi taky moc líbí.
Joy (Jean Patou) - EdT. Aldehydově ledová květinovka klasického ražení (typově by se zpočátku dala přirovnat k No. 5 EdT) - nejprve z květinové směsi vystoupily růže, posléze jemný sladký jasmín v podobě krémového mýdélka. Aldehydy následně vyvanuly a zůstala sametově hebká a jemně květinová vůně na polštáři z čerstvého sluncem prohřátého sena s velmi lehoučkým sladce živočišným nádechem. Vysoce elegantní (a k mému překvapení i decentní) vůně, ze které kvalita přímo čiší.
Condensed Milk (Demeter Fragrance Library) - skutečně nefalšované kondenzované mléko - ohřáté, nesladké, pouze s lehoučkou vanilkovou stopou a s plátkem rýžového chlebíčku. Ale vonět se tím?
Nejnovější komentáře k vůním
Nejnovější články