Dovolím si ještě zmínit vůně Giorgio BH a Bijan, když jsem byla v 91. za velkou louží, okouzlily mě neskutečně. Luxusní vůně - také za luxusní ceny. Pozdější přeorané verze, které se za pár šupů objevily i u nás, byly k breku (nebo k vzteku).
Co jste dnes zkoušely(i) z mainstreamu?
Good Fortune (Viktor & Rolf)
Hermetica Sandalsun v levnějším provedení. Vůně je sladká, vanilkovo-oplatková, s neurčitou bílokvětinovou krémovostí ovocného jasmínu - a je v ní patrný strouhaný kokos. Sušenky s kokosovou náplní. Mohlo by to být sladké, ale ne špatné, kdyby se základ nezvrhnul do ukřičených syntetických bílých kytek s něčím zkyslým, naložených v extra prostorové uměle sladké uhlazené vanilce.
Protože jsem zvědavá, koukla jsem se na Tvou poličku. Paaani.
Mohla by ses prosím stavit u nás doma a vysvětlit mé rodině, že mít do 20 parfémů je úplně normální? Nebo do 50...Nebo do 100... Nebo...
No, mohla, ale asi to úplně normální není
Tak nic, no
...nezkoušel jste už někdo.?
Alien Goddess Intense.?
(vypadá dost slibně)
...rozčarování...:
Idole Nectar Lancome
- taková všeobecná naovocněle růzová(růže) vůně, po chvíli se rozpadajíc do neurčita ztratí
Hypnose Lancome
- jako jo, voní to stejně jako před lety. Ale ubrali tak 90% na intenzitě, hustotě i výdrži
Trésor La Nuit Lancome
- fakt pěkné - růže s kávou, trochu pačuli a kadidlo. Ale za chvíli je to tááák jemňounkaté a za další chvíli pryč
Flower by Kenzo L´Absolu
- s původním a geniálním Flower Kenzo EdP to má společného pramálo, snad jen z názvu "Flower". A L´Absolu to také není
Poison Christian Dior
- něco strašného. Nakysle zelené nevímco
Dolce Vita Christian Dior
- jako jo, voní to jako Dolce Vita kdysi. Ale jak u Hypnose = ubrali 90% intenzity, hustoty, výdrže. Ta "vůně" je prostě slabá a taková placatá...
Good Girl Glam Carolina Hererra
- vlastně si vůbec nevybavuju, co si o ní pamatuju.?!?
...jakž takž ještě ten
Addict Christian Dior EdP
- intenzita spíše intimní, ale držel pět hodin, a pořád je pěkný, takový měkce, až mléčně chumlací
...tak si jdu spravit chuť:
...tak, na netu jsem narazila na novinku
Quatre Iconic Boucheron.
Kouknu na složení a hned mi naskočil:
L ´Interdit Rouge Givenchy.
...a taky, že jo - akorát Iconic má černý rybíz a Interdit pimentovník...
Sí Passione Giorgio Armani
...růžový pepř, hruška, černý rybíz.
Fakt že jo, nekecaj´. První řádek sedí -
rybíz je zjemněný zralou hruškou máslovkou a vše je jemně provzdušněno pepřem. Takže vnímám hustě svěží ovocný úvod. Příjemný.
...pak vůně paradoxně ubere na sladkosti, i ovocnosti, přidá se rozostřená růže, trošinku prachového pylu z otočníku(jak by řekla wendulka- perlivého...) a, bohužel,
celé se to jaksi rozpadne do neurčitelna na cedrovém základu.
Ještěže je to tak jemňounkaté.
A to ten začátek byl velmi pěkný!.
Škoda...
(je pro mě celkem náročný hledat ploše kikinózní obrázky...)
Alive Hugo Boss EdP
...tymiánem/bylinně prostoupená delikátně živočišná vůně švestky s jasmínem, v nichž je rozpuštěná/roztavená skořicová tresť.
je to takový ten typ vůně, co se line z parfumerií - neurčitelný, hodně příjemný, ale také jaksi obecný, právě - neurčitelný...
...rozvařené na kompot cedroněco.
(a nebo pro ženy, co mají rády spíše vůně do pánska a nejsou náročné...)
Alive Intense Hugo Boss
Malina s vetiverem. Fakt jo. A je to fakt moc příjemný!, takový autentický.
Svěží, ovocný/fakt maliny(!), pikantní, lahodný, trochu zamazaný a trochu khaki popelově, delikátně dřevitě kouřový.
A pak, asi díky uváděnému benzoinu ve složení, jakoby se maliny utopily v jemné hladké, skoro vodové, velmi jemně nasládlé pryskyřici.
(pod níž nebo v níž tu malinovou svěžest pořád vnímám).
Jemná nenáročná vůně. Tak pro pubescentky na večírek...
Happiness: Happy (José Eisenberg) - svěží mimóza s menším množstvím pudrového pylu a čerstvě vybalenou ovocnou plátkovou žvýkačkou. V dojezdu pak zeleně mimózová pižmovka s šumivým otočníkem. Dobře udělaná a doslova "happy" letní vůně.
18 Shades of Bigarade (The Dua Brand) - svěží zelená nahožklost neroli s intenzívní bílou lilii. A po rozvonění sladce zelená lilie, ale je jí tak nějakmoc - sice se časem utlumila a zesládla do pižmova, ale na mě pořád moc, Pro liliomilky ovšem doporučuju k vyzkoušení.
Best citrus ever (The Dua Brand) - levandulově bergamotové pánské mýdlo na holení Barbus v kelímku blahé paměti, vyšlehané do jemné pěny a povýšené na hodně vysoký level. Zprvu dosti intenzívní, postupně se zjemnila a uhladila. Stará dobrá klasika.
22 Shades Of Bergamot (The Dua Brand) - lahodná bergamotová kolínská, ani ne moc sladká, ani ne moc zelená, ani ani ne moc hořká - je tak někde uprostřed. Svěží a osvěžující, bohužel intenzita i výdrž nejsou úplně silnou stránkou.
22 Shades of Everest (The Dua Brand) - nasládlý cedr s ledovým poryvem pižma a trochu upozaděný zelený bergamot vytvářejí iluzi velehor odpovídající názvu. Sice unisex, ale je dost na hraně s vůní ryze pánskou.
22 Shades of Judea's legendary fortune (The Dua Brand) - sladká svěže krémová, nektarově dřevitá. Z vyzkoušených nejvíc generická.
Smile & Shine (The Zoo) - citrusy všeho druhu, dozrálé, až malinko přezrálé, kombinace svěžesti sladkosti a nakyslosti, postupně sklouzávající až zbytečně moc do sladkého pižma. Ale je to rozverné, veselé a energizující.
Pink Grapefruit/Pamplemousse Rose (Eau de Toilette) (The Body Shop) - čerstvě rozříznutý dobře vyzrálý a šťavnatý růžový grep, s dojezdem v podobě grepového pižma. Velmi autentický, velmi příjemný a na léto ideální. Na výborném poměru cena/výkon nemění nic ani ne úplně velká intenzita (výdrž naopak solidní).
Alexander McQueen: Kingdom (EdP a Parfum)
Pokud vás jako příznivce původní Dune neoslovila LP No. 9 for Ladies (Penhaligon´s), doporučuji k laskavé pozornosti tuto vůni. Typově ji připomíná už úvodní kombinace svěží mandarinky s trpkým bergamotem, kapkou neroli a s lístečkem máty navíc. Ještě víc však orientální atmosféru rozpálené pouště navodí hřebíčkový karafiát se špetkou kmínu a kořenitá růže. A tento povědomý pocit udržuje i méně sladkým, pryskyřičnatě ambrovým základem s tóny chypre, santalem, s pálenou dřevitou myrhou navíc. Svého času si ji sice pamatuju živočišnější s větším množstvím kmínu, no oproti Dune k ní byly reformulace daleko přívětivější.
V čistém parfému vyniká navíc i strouhaná kůra z citrusů a obsahuje víc máty. Především je kulatější a živočišnější jednak díky většímu množství hřebíčkového karafiátu, kmínu a vůbec koření, podbarveném tóny růže. Rovněž v základu, který je oproti edp sametovější, je nadupanější myrhou a vřelým santalem. To vše z ní dělá osobitou a plnokrevnou kořenitou orientálkou, hodnou svého jména!
...já dnes z parfémového absťáku aspoň v místní drogerii vyzkoušela
Karl Lagerfeld
...a domnívám se, protože jsem si na flakonku nevšimla podtitulu,
že se jednalo o
Karl Paris 21 Rue Saint - Guillaume
...opravdu velmi příjemná kompzice. Hladká, pružně hebce plná, ovocnokvětinová, s jemně pižmovým zakončením. Ale vše v tom nejlepším slova smyslu.
Intenzita spíše intimní, ale držela se mě i po sprše.
A když jsem jukla, za kolik se dá pořídit, tak
super!.
(Vhodná jako dárek naslepo...)
...a pak se mi ještě líbil flakon počmáraný ve stylu značky Ed Hardy,
takže jsem zkusila
Love Generation Rock Jeanne Arthes
a
musela bych zkusit znovu(kvůli rozboru), ale pamatuji si, že to bylo neobvyklé, ale velmi příjemné. A přežilo to sprchu.
Cena za poměrně solidní vůni z drogerie je vskutku legrační...
Podle databáze je složení vůně shodné s Ange ou Démon.!..
wendulka Kingdom se zase dělá?
Nejnovější komentáře k vůním
Nejnovější články