Collection Grands Crus: Arz El-Rab (Berdoues) - svěží svěže zelený zakouřený vetiver se suchým mletým zázvorem se rozvoněl do vetiveru suchého, nasládle kouřového, s jemným pepřovým pudrem a dřevitým zázvorem.
Co jste dnes zkoušely(i) z mainstreamu?
Dámy, otázka do pléna, existuje vôbec nejaký parfémový počin strednej triedy posledných rokov ktorý by nekričal syntetikou? Som zúfalá, ani jeden parfém sa mi nepáčil, všetko išlo preč, našťastie mám staršie zásoby ale pýtam sa kam to smeruje, či obrátiť pozornosť výhradne na niche alebo na prírodné vône.
Vopred vďaka
Taky mám pocit, že u většiny mainstreamových produktů se přinejmenším v určitém úseku projeví syntetický tón/nádech, přiznávám, že mně to leckdy nevadí, někdy mě to dokonce baví, ale chápu, že někomu je to na obtíž, mně to vadí třeba u jednoduchých květinových kompozic, ale myslím, že Guerlain je v tomhle ještě pořád v těch standardních mezích, některé kousky od Molinard, Fragonard, L´Occitane, Lush...
súhlasím, niekde sú tie syntetické látky kvalitne zakomponované a výsledok je prijateľnejší. Ja ich tam zúfalo cítim.
Tethys euridike Já nerozlišuji mezi syntetickými látkami (ve smyslu uměle vytvořených složek) a přírodními ingrediencemi, protože bez těch prvních by se prostě parfémářství nemohlo vyvíjet ani udržet. Ale syntetické ve významu levně, náhražkově a uměle vyznívající, se snahou zalíbit se, to mi ve vůních také překáží. A bohužel se mi stává, že čím víc zkouším niche, tím více se vzdaluji od mainstreamu, protože pak mám pocit, že tu levnou syntetiku cítím ze všeho. Kupříkladu umělý třešňový tón ve všech LPRN... Je to pro mě jako s krásným svetrem úžasného střihu a barvy, který je ovšem z akrylu, nebo má v sobě zbytečných 5% angory, ale tím se to už nezachrání.
Co mi připadá touto tendencí nedotčené, jsou vůně typu Ô de Lancôme (byť je samozřejmě také reformulovaná), Cabochard od Grès, 24 Faubourg...
veru aj 24-ka bola reformulovaná, mala som ju ihneď keď vyšla ako novinka. Bola iná, o pár tried lepšia, unikátna, oslnivá.
Samozrejme že syntetika sa vždy používala ale IFRA tak šialene okresala výber možných zložiek že to je na zaplakanie.
Vystihla jsi to přesně, naprosto s Tebou souhlasím.
Tethys Mně připadá (na rozdíl od jiných reformulovaných, např. Dune) stále dobrá. Obávám se, že těm reformulacím se nevyhneme, budou postihovat ve stále větší míře i mladší vůně...
Faubourg je stále dobrá, ale iná. Keby som vedela tak si urobím zásoby.
Dámy, otázka do pléna, existuje vôbec nejaký parfémový počin strednej triedy posledných rokov ktorý by nekričal syntetikou? Som zúfalá, ani jeden parfém sa mi nepáčil, všetko išlo preč, našťastie mám staršie zásoby ale pýtam sa kam to smeruje, či obrátiť pozornosť výhradne na niche alebo na prírodné vône.
Vopred vďaka
Plačem s plačúcimi...
Kam to smeruje by som napísala, ale obávam sa, že odpoveď by porušila zásady fóra aj spoločenskej etikety .
Le Panthere Parfum od Cartiera je podľa mňa fajn (syntetika tam ale je nejaká aj tak, ale je dobrý). A zdá sa mi, že mainstreamové značky si všetko slušnejšie nechávajú pre exkluzívne línie.
Dokonca aj Samsaru od Guerlaina mi poondiali. Možno by sa dali skúsiť nejaké ďalšie klasiky od Guerlaina a Chanelu a dúfať, že aspoň na niečo ešte neprišlo.
Ale keď mám byť úprimná, ja som už aj dosť lenivá sa v tom hrabať v nádeji že niečo nájdem, takže sa už proste orientujem na niche a natural. Ale v nižších cenových kategóriách, pokiaľ nehľadám niečo vyslovene sofistikované sa ešte dajú v značkách ako L'Erbolario a podobne občas nájsť. Ale aj tam je to prehrabávanie sa.
Na IFRA ma se....ehm neteší, že je to v skutočnosti profesná organizácia, takže ak sa na ňu v nej združené spoločnosti sťažujú, vidím to dosť ako krokodílie slzy.
Fleur to napsala naprosto přesně (to s tím levně, uměle vyznívajícím)
a k slniecko bych ještě dodala, že v mainstreamu se už taky s nadějí nepřehrabuji, je to hledání jehly v kupce sena. bohužel navíc můj nos už delší dobu pozoruje, že do niche (těch jindy poctivých) proniká ve větší míře levně vyznívající prádlo-pižmo
alibi úplne súhlasím a ešte laktóny - mliečne vyznievajúce tóny.
alibi Jehla v kupce sena, tos vystihla přesně. Proto se taky obracíme k naturálním vůním a hledáme nové parfuméry, jenže ti se často rekrutují ze vzdálenějších zemí, kde se dostanou k zajímavým složkám, často ignorují IFRA zákazy a vyrábí v malých nákladech. Ovšem tím pádem roste i cena jejich parfémů, takže se průměrný spotřebitel bude muset více dělit o flakony s kamarády.
Breath of God (Perfume) (Lush) - Do základů vyhořelá dřevěná chata, na spáleništi zbyl jen popel a pár ohořelých trámů. Zkáze neuniklo ani pár plastových hrníčků (naštěstí plastový tón vcelku rychle zmizel). Vedle spáleniště Popelka v santalové misce přebírá pepřové kuličky smíchané s antiperlemi. Doporučuju pozornosti všech, kdož oplakávají dávno nevyráběnou Bvlgari Black.
Black Suede Hot (Avon) - pánská cedrovka s řízným citrónem a ostrým pepřem - začátek sice trochu úderný, ale rozhodně povedený. Velku rychle se umírnila do dřevité pepřovky a v dojezdu pak do příjemného sytého cedru. Vůbec není špatná...
Collection Grands Crus: Assam of India (Berdoues) - silný zelený čaj se sametově nahořklým citrónem - čaj ociluje mezi čajem (nápojem) a suchými čajiovými lístky. Celé je to hladké, jednoduché a vysoce efektivní jako životabudič. S výbornou intenzitou a výdrží je to víc než plnohodnotná náhrada za dávno nevyráběný Fraicheur Vegetale Vert od Yvese Rochera a zelené čajovky od L´Occitane.
Woman Intense Ralph Lauren
...mžik,
jak lusknutí prsty, a zrovna tak rychle vám pod nosem foukne delikátní vintage chyprovomýdlový odér,
něco jak jedna z miliónů jiskřiček ohňostroje - blik, jen jasu mžik...
(no, na ten zlomek setiny sekundy jsem se lekla, co jsem si to objednala za vůni pro babky?!..)
...to "jen" z neroli sirup svařený na nit, téměř beze stopy cukru a naopak s mikrotečkami rebarborové pikantnosti vyvolává dojem elegance květinově orientálních vůní devadesátých let minulého století(například Diorovy Poisony).
...a pak - naskakují mi vůně v následujícím pořadí - L´Interdit Rouge, L´Interdit EdT, v dálce rozmlžený Allure EdP + závan pomerančového mýdla.
U této vonné skladby vnímám stejnou elegantní stylizaci jako u vůní Hermes, hlavně 24,Faubourg...
Konzistence vůně působí dojmem ztuhlé lesklé jantarové slzy(včetně jejího typického zabarvení),
jenže s měkkostí želatinových bonbonů.
Woman Intense má intenzitu spíše intimní, ale velmi dobře se to čichá,
taková vůně vykoupaného ženského těla v saténovém župánku
...barvy toho, co cítím, jsou následující:
ale nálada vůně spíše takto:
...a s tímhle ztvárněním je to drive:
L´Extase Rose Absolu Nina Ricci
...moc pěkné.!.
Téměř nesladká marmeládovitá, hebce ambrovokouřová, nadýchaně delikátně balzamická růže.
...a překvapivě ze začátku je sladší a ke konci se naopak objevují stopy, závany "čerstvých" tónů v podobě rosy, kapek rosy sklouzavající se do středu, samotného nitra bohatých nachových květů a tam jakoby mizely v růžové hedvábně husté a hladké tavenině. A současně s tím vnímám i v oné hmotě přítomné pačuli. Ovšem rozpuštěné a pouze korigující případnou sladkost, infantilnost, naivitu, jednoduchost směrem k přitažlivosti, neprvoplánovosti, tmě...
Fakt hodně dobrá vůně!.
(asi by se mohla líbit těm, kterým voní Sí Intense. Jenže na druhou stranu - jak se vůně vyvíjí, tak pozbývá již tak akurátní sladkosti a stává se tmavší, s temně zelenými houževnatými, delikátně nadřevnatělými stonky. Takže k vyzkoušení klidně i pro ty, kteří rádi Parfums delRae Bois de Paradis a Portrait of a Lady a nevyžadují nálepku niché...)
((a potřebuje kontrast))
a nebo -
Élixir Sublime Lolita Lempicka
...prostě
krása.
Lahodnost mohérově lékořicového jasmínu v mydlinkové bublině a ve veliké dáli s navanilkovělým čajovým vánkem.
K čemu připodobnit.? Jakoby se milovaly Lolita Lempicka EdP a Jasmin Absolu, ale velmi tiše, něžně, tak, aby nikoho nerušily a jejich láska se jen jak mléčná mlha vznášela všude prostorem...
Vůně není gurmánská pecka, ani nemá grády původní Lolity L. EdP, spíše ji vnímám jako verzi do pleteniny a hlubokého křesla, prostě nagurmánštěle, podprahově vláčně pudrová, tělová vůně.
Miru Ta Lolita mě zajímá.
Nejnovější komentáře k vůním
Nejnovější články