Mon Guerlain Sparkling Bouquet (Guerlain) - ovocně květinová pižmovka, svěží, zaměnitelná. Po rozvonění kýbl duhových bublin. S předchozími odnožemi, natož s původní Mon Guerlain, nemá takřka nic společného.
Co jste dnes zkoušely(i) z mainstreamu?
Aqua Allegoria Flora Salvaggia (Guerlain) - naprosto autentická čerstvě pokosená mladá jarní tráva plná rosy a lučních květin plných nektaru. Fialka uvedená ve složení (na kterou jsem byla zvědavá nejvíc) má podobu zelených fialkových lístečků. Svěží nasládlá zeleně květinová pižmovka, velice jednoduchá a velice povedená. Na jaro jak dělaná, na léto si netroufám odhadnout (vodní meloun umí být velice zákeřný).
Musím souhlasit s tou čestvě posekanou trávou včetně různých druhů lučních květin a bylin A ano rosu tu vnímám taky, jarní ráno. Na mé kůži je bohužel hořká, melounu na sobě moc necítím. Připomíná mi typově En Passant. Škoda, že není o kapku sladší, takhle ji oželím.
Violette Macaron (Les Petits Plaisirs) - spíš sladká než kyselá přezrálá višeň, naprosto autentická (nejvišňovější vůně, jakou jsem dosud poznala). Postupně se začala vynořovat jemná růže poprášená vanilkovým pudrem. V názvu slibovaná fialka má podobu jemného nádechu fialkového bonbonu. Celek není nijak sladký, úderný ani otravný. Mým prapůvodním cílem byla sice fialka, ale ta višeň na začátku ji docela strčila do kapsy. Na to, že je to vlastně drogerková vůně, klobouk dolů.
Guilty Love Edition MMXXI pour Femme (Gucci) - jemný nasládlý tělový krém, ze kterého vystupuje lehoučký šeřík i s kouskem olistěné větvičky. Není to ale šeříková vůně - spíš hladká krémovka oslazená trochou ambry. Celé to působí jako zabalené do hedvábí.
Éclat d'Arpège Sheer (Lanvin) - jakýsi kyselý začátek, pak následovaly svěží univerzální pižmové květinky a čerstvě pokosená mladá jarní travička plná sedmikrásek. Lehká, průzračná, příjemná a každopádně povedená. Ovšem nazývat toto Eclat d´Arpege je nestydaté parazitování na zavedeném názvu.
Black Orchid Parfum (2020) (Tom Ford) - je to Black Orchid EdP oproštěná od jakýchkoliv ostrých tónů (žádný lák, žádné okurčičky). Naopak je silnější, hustší, sladší, zaoblená a celkově sametovější......ale pořád je to EdP. Intenzitou i výdrží EdP překonává.
...no, já jsem naopak z Black Orchid zklamaná.
Představovala jsem si ji více gurmánštější, s minimem, resp. žádnými zelenými tóny(okurky či cokoliv jiného).
Jenže ona, jak naschvál, zelenější je a o dost.
Teda, mně už se nelíbí ani klasická EdP, až teď, po letech tam ti okurky mám taky. A nebo ji zprznily. Protože si ji pamatuji na své kůži bez okurek.
A Parfum, místo toho, aby byl mega hustý, hutný, lahodný, je ylangově zelený. Bleee...
(jako - vnímáno jako samostatná vůně, špatná není, osobitá je určitě, ale jako event. lepší verze Black Orchid - ne.)
Já tedy vůbec nemůžu EdT, zatímco EdP docela ano. Parfém mě překvapil - čekala jsem sice původně něco trochu jíného, než "vytuněnou" EdP. Na mě ale to zelené, okurkové, co mi na EdP trochu vadí, vůbec nevylezlo, takže je to pro mě ideální varianta B.O.
Akorát se nemůžu zbavit dojmu, že B.O. byla v průběhu let trochu reformulovaná (i když to samozřejmě může být jenom mým nosem).
Izia La Nuit (Sisley) - nasládlá levná ovocná limonáda plná jemných bublinek, měnící se chvílemi na šumivý bonbon s cernorybízovou příchutí. Naštěstí tyhle syntetické spády byly utlumeny svěžími zeleně vodními květiny (tipuju na frézie uvedené ve složení). V dojezdu suše zelená dřevitá chypre, která ale průběžné sklouzává k syntetickému cedru.
jerry Izia La Nuit ma totálne sklamala, asi som mala príliš veľké očakávanie a nastal strmý spád. Súhlasím, je syntetická, časom až obťažujúca, musela som ju zmyť. Čo sa deje Sisley?
Mě docela zklamala už původní izia, ale pořád to byla proti La Nuit vyšší liga. Pro Sisley toto opravdu není typická produkce.
Tilleul (Le Chatelard) - lípa v plném květu - zpočátku se zvýrazněným suchým kosatcem, po rozvonění čistočistý lipový soliflor. Vzdušná a nikterak sladká vůně svěžích zelených lístků, květů a hlavně pylu a taky trochu nektaru. Autentická lipová vůně, prostá jakékoliv otravnosti, čistá a bez jakýchkoliv syntetických tónů. Tady chybí už jen bzučící včelky...
Po dlouhé době jsem zavítala do parfumerie (Fann) a vlastně jsem ani neměla co zkoušet - všechno mi to připadalo jako přes ovocně sladký květinový kopírák. Dorazil mě vzorek Modern Princess Blooming, který jsem dostala jako dárek k nákupu. A ano, vím, že nová Izia se tu už kriticky probírala, ovšem asi jsem potřebovala pořádnou lekci, tak jsem vyzkoušela i tu a papírek si bohužel dala do kabelky, která mi od něj načichla.
Je to nějaká plíživá epidemie, která postupně infikuje a unifikuje všechny značky tak, že ztrácejí vlastní čitelný rukopis? Nebo jsem jen stará a vzpomínkový optimismus mi přikrášluje produkci z doby před deseti, dvaceti lety?
...vnímám to stejně - všechno je to ovocíčkokvětinkovémilounkaté.
Jediné, co mě napadá jako velmi povedené z mainstreamu je Mon Guerlain EdP, EdT, Sensuelle, Cuir Intense, Ambre Eternel, Idole Intense(i když - poslední dobou mi všechno nasládlé a sladké leze tak nějak na nervy...)
Fleur Ne, to se ti nezda. Ja uz jsem uplne alergicka na takovou tu "univerzalni" vuni, ktera mi pripada jako ovocny sprchovy gel obecny z dm. Co bych za to dala, kdyby se vratila nenavidena Light blue, "Modre" Kenzo a Chance, kterym jsem nemohla prijit na jmeno!
...vnímám to stejně - všechno je to ovocíčkokvětinkovémilounkaté.
Jo, kdyby milounkaté...ono je to většinou nepěkno-otravno-kyselo-cedro-pižmové až si říkám, kdo a proč by byl ochoten se tímhle nastříkat.
Jo, kdyby milounkaté...ono je to většinou nepěkno-otravno-kyselo-cedro-pižmové až si říkám, kdo a proč by byl ochoten se tímhle nastříkat.
...joo noo, to taky...
Tak z mainstreamových novinek něco povedenějšího:
White Tea Ginger Lily (Elizabeth Arden) - svěží nasládlá pižmovka s jemně oslazeným bílým čajem, průsvitnými plátky zázvoru a proužkem citrusové kůry. Po rozvonění nasládlý sypaný bílý čaj, kupodivu s docela překvapivou výdrží.
Nejnovější komentáře k vůním
Nejnovější články