Co jste dnes zkoušely(i) z mainstreamu?

09. srpna 2014 14:45
Offline Dalia
Avatar
10851 příspěvků moje polička 19. března 2020 16:39
Reakce na Korsičanka:

Luna Hmmm, proto mě asi srdce neposlouchá, že královna pro mě není... Snad se to obojí po změně léků zvrtne

​Pro mě taky není královna. Zkoušela jsem ji během času několikrát a ne, můj nos ji nebere.

Offline Dalia
Avatar
10851 příspěvků moje polička 20. března 2020 12:02

Cheap and Chic - Moschino

Krémová …

Vcelku jednoduchá vůně s ostřejším citronem v úvodu a příjemně krémovou hebkostí v základu. Po rozvonění mi lehce připomíná již nevyráběnou Love, Chloé Eau Florale.

Vůně spíše elegantního ducha, uklidňující a příjemná.

Offline Dalia
Avatar
10851 příspěvků moje polička 21. března 2020 12:36

Deep Euphoria - CK

Taková nijaká …

Těšila jsem se, že vůně bude stejně zajímavá a pěkná jako její obal, ale smůla. Jaká tedy je? Krémová, květinová a velmi mdlá. Bez výrazu. Neurazí, nenadchne … prostě taková nijaká. Do původní krásné Euphorie má na míle daleko.

Dnes bez obrázku, protože tato vůně ve mně nezanechala žádný dojem. 

Offline jerry
Avatar
8890 příspěvků moje polička 23. března 2020 16:03

212 VIP Rosé Red (Carolina Herrera) - květinově ovocná pižmovka s lehkým závanem suché pačuli po rozvonění. Nic objevného, ale ani žádný propadák...ovšem anoncované složení mi připadá jako fantasmagiorie (rajče? malinový likér? ostré koření? tiramisu? bulharská růže?)

Opium Pour Homme (Eau de Toilette) ( Yves Saint Laurent) - svěží začátek v podobě pepře vysypaného do vlažné vody a teplého sladce kořeněného dřeva (až jsem si říkala, že to není nic zvláštního, aby to byla taková klasika). Ale potřebovala čas - rozvoněla se do dřevité vůně se sladce zakouřenou a jemně kyselou pryskyřicí. A pepř víří kolem v podobě jemného prachu. Už chápu, proč je to klasika...

Offline andry
Avatar
2696 příspěvků moje polička 25. března 2020 19:42

Original Musk (Kiehl's)

Vůně údajně vytvořená dle vonného oleje z 20. let, nalezeného na konci 50. let v lahvičce označené jako „Love Oil“.
Začíná hřejivým, přítulným, živočišným pižmem - jako zjednodušený drydown Lutensova Muscs Koublai Khan. Postupně se přidává jemná vůně mýdla a holičství (Antico Caruso od Profumum Roma), náš hrdina se přišel vymydlit a zkulturnit a voní, jako když Kublaj se svou šílenou feromonovou aurou vyleze ze sprchy. A na závěr lazebnických úprav se mu dostane masáže olejem s vůní klasické kytice opulentních květin, kde převažuje ylang, pomerančový květ, růže, podmalovaných dřevitým pačuli (např. Civet od Zoologist v drydownu).
Ačkoli by člověk čekal prostě pižmovku, vůně je vrstevnatá, s krásným vývojem, a byť nemá tu super hloubku vintage vůní a nikovek na podobu s vintage aspirující, ten nádech něčeho spíš klasického než moderního je neskutečně přitažlivý.

Offline Fleur blogger
Avatar
6064 příspěvků moje polička 25. března 2020 21:01

andry Mě hlavně podle popisu zaujalo to, že má jakoby obrácený vývoj - končí květinami a začíná pižmem. Rozhodně ale nic pro mě .

Offline Renusatko
Avatar
11565 příspěvků moje polička 25. března 2020 21:58

jerry Pánské Opium se mi líbí, protože ho nosí manžel, ale ještě lepší bylo EDP.

Offline Miru
Avatar
13806 příspěvků moje polička 26. března 2020 16:32

andry 

...zní to moc dobře...

Offline Beverly
Avatar
příspěvků moje polička 26. března 2020 17:05

andry Ta mě opravdu velice zajímá , díky moc za recenzi.

Offline jerry
Avatar
8890 příspěvků moje polička 27. března 2020 22:33

Pamplemousse Rhubarb Eau de Toilette (L'Occitane) - sladká grepová šťáva s rebarborou, hodně podobná Eau de Rhubarbe Écarlate. Ovšem ten nasládlý cypřiš s jemným hořkokyselým tónem po rozvonění je hodně zajímavý. A originální. Na léto bych si dala říct...

CK One Summer 2020 (Calvin Klein) - bergamot - čistý, až průzračný, postupně doplněný oslazenou citronovou šťávou. Po rozvonění se ještě přidal chladnoucí jemný zelený čaj a uhlazený nasládlý santal. CK One je klasika, většina jejích limitek je povedená a tato je opravdu hodně povedená.

Offline euridike blogger
Avatar
3479 příspěvků moje polička 01. dubna 2020 12:16

Ve vedlejším vlákně se probírá Flower Kenzo, tak jsem při té příležitosti vytáhla recenzi na...

FLOWER TAG Kenzo

Tohle by měl být "upgrade" původní Flower by Kenzo. Já vám nevím... Flower si svého času pro sebe ukradla zbožnou pozornost mainstreamového publika - a těžko říct, čím to vlastně bylo. Pro mě je Flower vůně bez tvarů, kontur a jakýchkoliv vlastností, což je možná právě důvod její obliby - je to prostě příjemná vůně, která neodkazuje k ničemu konkrétnímu, co znám, nevyvolává ve mně žádné asociace, vzpomínky, emoce, v podstatě na ní nic není - a to je právě to... Flower Tag tuhle specifickou vlastnost pozbyla - je šťavnatá a svěží po ovoci a jásavá sladkým jasmínem. Z původní Flower zůstala snad jen pudrová stopa, kterou s sebou nese pivoňka s vanilkovým pylem. Ne. Tohle není krok o schod výš, spíš tak nějak stranou - k průměrnosti.

Offline jerry
Avatar
8890 příspěvků moje polička 02. dubna 2020 22:24

Peau d'Ailleurs (Starck) - na začátku autentické Curacao - jen škoda, že to byl jen letmý dotek. Pak květinové pižmo, sladké a svěží. Po rozvonění ještě lehoučký ovocný nádech a občasný závan suchého hliněného prachu. Ale je to taková parfémová "chytrá horákyně" - od každého něco, ale dohromady je to málo. A intenzita je opravdu tristní...

Les Parfums Matières: Fleur d'Orchidée (Karl Lagerfeld) - pomerančový květ s lehkou zatuchlinkou postupně přecházející do nasládle dřevitého pudrového pylu.

Offline Miru
Avatar
13806 příspěvků moje polička 03. dubna 2020 04:13

jerry 

...mě od toho Starcka zauajala Peau de Soie a chtěla jsem ji vzít naslepo. Ale o ní také psali, že výdrž a intenzita nic moc...

A to jsem si říkala, výborný návrhář, ta značka...

Offline jerry
Avatar
8890 příspěvků moje polička 03. dubna 2020 13:10

Miru 

Naslepo od Starcka v tvém případě rozhodně nic - navíc Peau d'Ailleurs je vlastně nejpovedenější vůně z jeho produkce, o Peau de Soie vůbec nemluvím. Přitom paradoxně Dominique Ropion ani Annick Menardo nejsou žádní nazdárkové...

Musím říct, že pro mě je to obrovské zklamání - od věhlasného návrháře jsem čekala něco úplně jiného. Měl zůstat u designu (jeho flakón holubiček)

Offline Miru
Avatar
13806 příspěvků moje polička 03. dubna 2020 13:16

jerry 

...noo, "pěkné"...

Děkuju...

Offline euridike blogger
Avatar
3479 příspěvků moje polička 05. dubna 2020 10:09

jerry Díky za všechny nové recenze v databázi, moc ráda je čtu...

Offline jerry
Avatar
8890 příspěvků moje polička 05. dubna 2020 11:32

euridike 

To mě těší...nápodobně

Já ale spíš doháním několikaleté resty, kdy jsem nárazově vždycky čas od času kompletovala recenze k jednotlivým značkám (chystám se dneska ještě na Hermes).

Všechno zlé je pro něco dobré - nebýt toho, že musím být doma, tak bych se na to dostala kdovíkdy...

Offline euridike blogger
Avatar
3479 příspěvků moje polička 05. dubna 2020 12:42

jerry Přesně tak - já taky volný čas využívám mj. i k dopisování/přepisování/kompletování poznámek a recenzí - výhodou je, že to zaměstná mysl pozitivním/kreativním/příjemným způsobem, to je bonus...

Offline euridike blogger
Avatar
3479 příspěvků moje polička 07. dubna 2020 10:31

M MOI – Mauboussin

Jak já bych to jenom... Takhle asi – jsou mnohé mainstreamové vůně, které v sobě mají (přinejmenším pro toho, kdo už má něco za sebou & zvykl si na nadpozemský svět niché vůní) cosi nelíbivého, rušivého, nepěkného – někdy je to lacinými ingrediencemi, zpracováním, disharmonií složek – a kdo ví, čím ještě (a vlastně je to obdobný druh aspektů, které máme tendenci akceptovat např. u indie parfémů, protože umění a kreativní hledání nových cest a způsobů interpretace přece). A mě tahle „nevybroušenost“ baví i u některých mainstreamových vůní. Jednou z nich je M Moi.

Dozrávající angrešty a makové panenky tančící mezi nimi, červené sukénky se míhají i mezi květy hořců v pruské modři. A uprostřed zelených břečťanových lístků žluté odlesky. Možná okvětí narcisů. Možná motýlí křídla. Kdo ví... Mohl by to být pohádkově barvitý výjev z letního dne. Ale ne. Není. Je to jako prohlížet si tuto scénu přes střep skla, který eliminuje a ochladí všechny barvy. Ale tuším je, i když je nevidím. Nevadí. Stejně se dívám dál a dál…

Vůně, která nechce být uchopena. Trochu jako Shiro. Jako Odeur 53. Jako Perfumista. Jako DKNY Women. Jako Omnia Crystalline. Ectoplasmic floral – napsal o ní Luca Turin. No ano. Efemérnost. Pomíjivost. Neuchopitelnost. A v nich určitá znepokojivost neviditelného, neviděného. Tedy pro mě. Na mé pleti.

Jasně – líbí se mi, moc se mi líbí – takže už se nevyrábí…

Fragrantica uvádí jiné složení, než je ve zdejší databázi, tak jen pro info:

- bílý rybíz, divoké květy, hořec, břečťan

- pomerančový květ, narcis, ambrette

- pižmo, ambra, kašmírové dřevo

Offline Miru
Avatar
13806 příspěvků moje polička 07. dubna 2020 17:33

euridike 

...Vůně, která nechce být uchopena...

Jo, kolikrát stačí jediný řádek v recenzi a vůně mě zajímá...