Mohou se ze současných mainstreamovek stát klasiky? A z kterých?

11. srpna 2014 22:27
Offline Hoolinkah admin
Avatar
1641 příspěvků moje polička 11. srpna 2014 22:27

Název už říká vše. A nejde jen o to, jestli na to současné novinky mají, ale také jestli je to vzhledem k současnému stavu trhu vůbec možné...

Offline barbucha blogger
Avatar
24440 příspěvků moje polička 12. srpna 2014 10:58
Reakce na Hoolinkah:

Tak každá klasika byla kdysi i novinkou :-) Je taky otázka, kterou současnost myslíš - dejme tomu posledních pět let? Dva roky?

Ale mám pocit, že je teď hrozná nadprodukce, navíc i každá "celebrita" to chrlí pod tlakem... že si to člověk nedokáže ani zapamatovat. Navíc firmy často jednaj jak pomatený: co bychom my označily jako kvalitní a výhledově úspěšnou vůni, oni po chvíli zase stáhnou... takže se nemůžeš na nic spolehnout.

Možná spíš štafetu v tomto ohledu přebírají nikovky, které pomalu přejdou v mainstream :-) tudíž na nějaký zakotvení v povědomí zákazníků budou mít víc času.

Ale klidně se můžem podívat na poslední (dva?) roky, a tipnout si!

Offline barbucha blogger
Avatar
24440 příspěvků moje polička 12. srpna 2014 12:36

Tak mě postupně napadá, jak by asi ta klasika měla vypadat:

asi poměrně "velká" značka (t.j. hned tak nezkrachuje a navíc sama o sobě působí jako reklama), a samotný parfém musí být něčím specifický (přinést něco nového), ale zase ne příliš "zvláštní" (právě aby nevybočil z mainstreamu). A samozřejmě, žádná odnož už dříve vydaného.

Tak nevim. Ze starších třeba Fordova Black Orchid?

A za produkci posledních dvou-tří let možná, možná Elie Saab? Bottega Veneta? Narciso R.? Obávám se, že proslulosti - a skoro staleté obliby - takové No. 5 nebo Shalimaru hned tak nějaká nedosáhne.

Ale vlastně - povíme si to za sto let! :-))

Offline Hoolinkah admin
Avatar
1641 příspěvků moje polička 12. srpna 2014 13:21

No to byla každá klasika novinkou, jenže ten marketing se tak trochu lišil, takže ty tehdejší novinky měly úplně jiné startovací podmínky pro to stát se evergreenem. Chanel 5 nebyl uveden na trh proto, aby si ho koupilo co nejvíce rozjančených puberťaček s ještě horkou kreditní kartou.

Větší kupní síla devalvuje kvalitu spotřebního zboží a umění (zmiňuju záměrně obojí, protože v případě parfémů se podle mě tyhle dvě věci prolínají) obecně, nejen parfémů, protože chybí potřebné nároky na kvalitu a schopnost ocenit něco složitějšího.

Je toho prostě moc, kvalita jde rapidně dolů, kompozice jsou v první řadě podbízivé (takže trendově pomíjivé) a když už se objeví nějaký klenot, výrobce ho za chvíli stáhne z trhu, protože nevydělává dost (logicky).

A časové určení? Řekněme vůně po roce 2000...

Offline daniela
Avatar
1715 příspěvků moje polička 12. srpna 2014 13:30

Co taková Flower by Kenzo? Ročník 2000, to už je skoro klasika :-)

Offline Tassia
Avatar
447 příspěvků moje polička 12. srpna 2014 13:52
Reakce na daniela:

Tá ma skutočne napadla ako prvá.... 

dusty
Avatar
12. srpna 2014 14:08

Myslím, že Bottega Veneta by mohla túto métu dosiahnuť.

U Hermesov Eau Des Merveilles. 24 Faubourg dúfam už klasikou je, on sa ako klasika zrodil, hoci do kategórie nad rok 2000 nespadá.

U Bvlgari Thé Vert a hádam aj Jasmin Noir.

L. Lempicka L

U Cartiera Baiser Volé, ale myslím, že aj La Panthére má šancu.

 

 

Offline Evulik
Avatar
2 příspěvků moje polička 12. srpna 2014 14:23

budem sa opičiť tuto po kolegyni, ale všetky maistreamovky sú pre mňa zabudnuteľné až na Bottegu Venetu...

A obávam sa, že ju veľmi dlho nič neprekoná

Offline benvenuta
Avatar
56 příspěvků moje polička 12. srpna 2014 14:52

Flower (2000)

Dior Homme (2011)

Z deväťdesiatok Eau Parfumee au The Vert (1992), Lolita Lempicka (1997), Angel, Dune, Black...

Offline domenica blogger
Avatar
7461 příspěvků moje polička 12. srpna 2014 17:02

Žádná ze současných vůní nemá šanci dosáhnout podobného postavení mezi vůněmi, jako se to povedlo Chanelu 5 a Shalimaru, ani z části. Všeho je moc a na fascinaci jednou vůní není čas a prostor.

Dost lidí spíš než vůně vnímá značku. Kolikrát jsem slyšela "to je Chanel", "to je Gucci"...  a dál nic. Název vůně už si nevzpomenou, není to důležité.

Flower i Bottega Veneta jsou krásné, ale těžko říct, jestli dostatečně pronikly do vědomí širší veřejnosti. Ale přeci jenom mě napadá současná vůně, která potenciál stát se novodobou klasikou možná má. La Petite Robe Noire. Spojení velké značky, krásného klasického tvaru flakónu, dokonalého názvu, vemlouvané a intenzivní reklamní kampaně, sladké a pochopitelné vůně... 

Offline náťa66
Avatar
2269 příspěvků moje polička 12. srpna 2014 18:15

mě napadl Tresor a Poeme, ale to jsou vlastně  časné devadesátky a vlastně i klasika asi.

Organza, taky polovina devadesátek.

Tak opravdu ten Kenzo by mohl aspirovat a co Slon od Kenza ?

A co odporuje všem atributům stát se klasikou ? Myslím, že La Vie Est Belle, ale předpokládám, že za 10 let bude stále nejprodávanějším parfémem lancome.

takže za mě La Vie Est Belle

Offline Miru
Avatar
10690 příspěvků moje polička 12. srpna 2014 18:15

...souhlasím s tím, že Flower JE krásná a povedená vůně(mám sama již kolikátý flakon),

ale - je pravda - že není mezi běžnou populací až tak rozšířen, znám.

Do klasiky(byť event. kontroverzní) by se po určitých letech, resp. pokud jí to vydrží, té vůni, mohla zařadit

Chloé EdP 2008

La Vie Est Belle

(to, že jsou momentálně davové a tím pádem pro dost lidí nanervlezoucí je jedna věc, ale to, že mají i svoji kvalitu, oblíbenost, prodejnost, nezaměnitelnost - je věc druhá)

Offline Miru
Avatar
10690 příspěvků moje polička 12. srpna 2014 18:16
Reakce na domenica:

Ano,

světová proslulost napříč dobou vůní Shalimar a Chanel No. 5 je neoddiskutovatelná a věřím, že asi i nepřekonatelná...

Offline Hoolinkah admin
Avatar
1641 příspěvků moje polička 12. srpna 2014 19:12
Reakce na náťa66:

Hm, jenže Tresor už je osekaný na kost. Organzu bych ráda viděla i za x let (Já si ji snad znovu pořídím nebo co...), zatím se holka drží statečně, ale že by to byl až takový trhák?

Offline náťa66
Avatar
2269 příspěvků moje polička 12. srpna 2014 19:32
Reakce na Hoolinkah:

Hm... no ona možná i ta Chloe a La Vie bude za x let osekaná.

Já vycházím naivně z toho, co mám doma, starej Tresor a starou Organzu, navíc si myslím, že právě při současném trendu poměrně líbivých, někdy až kýčovitých vůní by starej Tresor stejně neměl šanci.

Offline náťa66
Avatar
2269 příspěvků moje polička 12. srpna 2014 19:39

pak si myslím, že velkou šanci stát se klasikou by měl  Magic, kdyby to nebyl Guerlain, protože co si budeme povídat, v dnešní době vedou vůně, které mají velkou reklamní kampaň na úrovni běžných mediálních prostředků, a to zrovna Guerlain není, že se Shalimar a Pětka staly klasikou je zároveň dle mého důsledek toho, že v době svého vzniku nebyly válcovány desítkami laciných květinovo ovocných vodiček. Byly to vůně velkého světa, známka kvality a to že je  nenosily široké masy, se na jejich vývoji kladně podepsalo.

Offline slniecko spravce
Avatar
15324 příspěvků moje polička 12. srpna 2014 22:54

tipujem, že z pánskych by to mohol byť Aventus, z dámskych ma nič nenapadá...

Offline wendulka spravce
Avatar
15374 příspěvků moje polička 12. srpna 2014 23:13
Reakce na domenica:

Taky si myslím, že žádná z těch vůní zatím nemá šanci. Kenzo Flower je sice moje oblíbená mainstreamová stálice, ale hodně jí limituje ten flakon, no a chybí ta reklama.

Offline domenica blogger
Avatar
7461 příspěvků moje polička 12. srpna 2014 23:35
Reakce na náťa66:

pak si myslím, že velkou šanci stát se klasikou by měl  Magic, kdyby to nebyl Guerlain, protože co si budeme povídat, v dnešní době vedou vůně, které mají velkou reklamní kampaň na úrovni běžných mediálních prostředků, a to zrovna Guerlain není, že se Shalimar a Pětka staly klasikou je zároveň dle mého důsledek toho, že v době svého vzniku nebyly válcovány desítkami laciných květinovo ovocných vodiček. Byly to vůně velkého světa, známka kvality a to že je  nenosily široké masy, se na jejich vývoji kladně podepsalo.

Guerlain nemá velkou reklamní kampaň v ČR, ale jinde je to dost jiné - proto taky ta zmiňovaná La Petite Robe Noire, která se dere na přední příčky oblíbenosti a prodejnosti všude možně po světě a tu roztančenou dámu v klobouku už viděl (nebo o ní přímo zakopl na ulici) každý. Ale jestli se z ní stane "klasika" nebo bude prostě "jen" jednou z nejprodávanějších vůní určitého období... 

Offline barbucha blogger
Avatar
24440 příspěvků moje polička 13. srpna 2014 10:09
Reakce na domenica:

Klasika by asi měla bejt jedna jediná, aby se nedala zaměnit s padesáti dalšíma variantama, kdy každej rok přichází nová, lepší :-)

Co se reklamy týče, myslím že to bylo už v Perfume Guide u No.5 - "chytrý marketing tě může donutit něco koupit jednou, ale opakovaně už sotva"... to na klasiku ještě nestačí. Tam to chce ještě i kvalitu, výrazně převyšující ty ostatní... patří k takovým LPRN?