... Tvoje recenze na Amouage jsou nádherné...
Co jste dnes zkoušeli/y za nikovky/exkluzivky?
@euridike
Moc děkuju za kvalitnì odpověďsouhlasìm vizuál a estetika jsou hodně neo ethno global cool.
euridike Děkuji.
wendulka To mě těší, Vendulko. Já bych brala Myths i Figment, obě bych nosila. Ve Figment mám dokonce stopu své milované Mahory.
Bergamote 22 (Eau de Parfum) (Le Labo) - když se něco jmenuje Bergamot a je to od Le Labo, tak to voní jak? Přece bergamotem - čerstvě rozkrojeným, nahořkle svěžím, zeleným a celé to omotal velký kokon z bílého pižma. Bohužel počáteční intenzita šla spolu s malou výdrží vcelku rychle do ztracena.
...jo, já to nechápu.?. Tak pěkné vůně a TAK mizerná intenzita i výdrž. U všech, co jsem od značky zkoušela. Je to k vzteku. A ta cena je pak absurdní...
Ze zkoušených Le Labo to mám s výdrží tak půl na půl - a zrovna u Bergamote mě ta nevýdrž mrzí hodně, byla by to pro mě horká favoritka ke koupi.
...joo noo. Mně se taky pár vůní líbilo. A kdyby byly inenzivnější, vydržely, taky bych měla favority
Bastille Parfums: Un Deux Trois Soleil
Má evokovat důvěrně známé vůně z dětství. Ano, najdete v ní jak sklenici ledové citronové limonády, tak perlivé kokakoly. Především však nabízí pytlík bari mandlí ve vanilkovém cukru, co jste tajně uzobávali, abyste si ukrátili nedělní mši s rodiči v kostele s mramorovými sochami. Následuje střih a objeví se vzpomínka na školní penál s pastelkami, které jste si ořezávali a u toho ujídali bílou čokoládu.
Aaron Terence Hughes: Tabac
Ano, tohle je opravdu poctivá tabáková vůně. Tabák je tu sušený, krásně kořenitý, jen velice nepatrně proslazený smetanovou vanilkou. V základu už ho pak jen zahalí kouř z agarového dřeva a balzamické ambry a napadá do něj pár cedrových hoblinek. Povedla se, nicméně na mojí kůži už se přece jen kloní lehce do pánska.
Dneka jsme si ladili s Trudonem Revolution....překvápko, v počásku při dešti neproběhl uzený čoud. Kolem mě kmitala jemně pepřová dřevitá kadidlovka se šmrncovnìm kouřovým nádechem. Zitra prověřìm podobnost s Terror od Beaufort.
P.s. při ceně a promu Le Labo by měla být kvalitnì výdrž a projekce standartem.
The Longing (House of Matriarch)
Orchidejová ganache. Na mírném plameni se rozpouští s hoblinkou másla krém z vanilkové orchideje a ovocného jasmínu se lžičkou švestkových povidel, oslazený medovým pylem z hořkosladkých pomerančových květů. Pomalu se zahřívá s rozpouští do husté kompaktní hmoty. Je to gurmánka nebo květinovka? Květinová gurmánka? Santal s hřejivou ambrou, měkkou jemnou kůží a sladce pryskyřičnatým benzoinem přidají hloubku, až nakonec získáme dojem teplé mléčné čokolády se ovocným rozvarem a orchidejí a celek připomíná rozpuštěné lentilky servírované jako bodyshot v rozehřáté sauně vyzdobené gardéniemi.
Rose 31 (Le Labo)
Růže neovocná a nebulharská, s hořkokyselkavou kůrou bergamotu, měkce dřevitá a přiměřeně unisexová. Úplně nejlepší je na ní kořenitě živočišný podtón římského kmínu, jako kdyby se udýchaná svalila do sametových chypre polštářů a vdechovala jemné proužky kadidlového dýmu na znamení momentálního vítězství.
...jo, ta růže Le Labo je dost dobrá...
As Dark Things Are Meant To Be Loved (Alkemia)
Hmm, tohle je určitě jedna z těch zajímavějších vůni od Alkemie. Přiměřeně temná i sladká. Pražené hoblinky kokosu na lehce připáleném karamelu si dáme se silným černým čajem, jehož svíravě hořká chuť nás probere z gurmánské letargie. Jak nám obzor tmavne před očima, přidává se zakouřená kůže - a dobře za ni, protože přesně tohle ta vůně potřebuje. Stále to balancuje na hraně, opiové doupě a v něm kavárenský salonek, kde můžeme ochutnat pryskyřičnatou vanilkou oslazené espresso z čerstvě namleté dark roast kávy. Suché tabákové listy ležící opodál obarvily prsty, které je hbitě zpracovávají, a nechaly je načichnout jejich vůní. Je tady celý svět mezi černou a bílou, protože temný věci můžou bejt klidně labužnicky sladký. Do jisté míry vůně připomíná Fan Your Flames od Nishane, která ale působí více pánsky.
Blue Mandarine (Parfumerie Particulière) - svěže hořký citron, zpočátku naříznutá citronová kůra s výluhem ze zázvoru, po rozvonění citronová šťáva s čerstvě nakrájeným zázvorem a výraznou neroliovou zelení. Je to silné a osvěžující, bohužel ne nadlouho...
Le Pamplemousse (Miller Harris) - svěží a lehce chyprově zelená, trochu nahořklá, trochu nakysle ovocná...a byla by to moc příjemná letní vůně (nekvětinová, nesladká), kdyby se hodlala zdržet trochu déle a projevit trochu větší míru intenzity.
...protože byla obálka několik hodin v teple/horku schránka, tak i bublinky av něm pytlíček byl na omak teplý, ale
voňavý po růžích...
Harem Rose Fort Manlé
...něžně čajově(s vnitřní měkce hedvábnou kouřovostí)
naovocnělá a ambrou/pižmově delikátně živočišná růže
ve vláčně prachovém,
ultra jemně naoříškovělém benzoinu s vintage aldehydovostí a stopkou prohřívajícího alkoholu.
Husté mydlové bubliny chladí a teplo z chlastu objímá teplem.
Ale oba tyto vjemy probíhají současně. Takže pocit z vůně je zvláštně velmi příjemný, až fascinující..!.
Citim hladkost -
jak bezchybný skluz po ledové ploše a současně/ absolutně ve stejný moment s tím
si uvědomuji
i luxusně jemné drhnutí plyše - přičítám tento dojem vetiveru ukrytém pod ambrovou glazurou.
A ona zmiňovaná oříškovost - vetiver + vanilka + pryskyřice, a
vzdušnost a lehkost a plnost a...
...a v nose mám lahodnost, ze které nechci odejít.
ano,
jestli takhle to voní v harému, nedivím se, proč do něj smí jen vyvolení a proč
se tam zas oni vyvolení vracejí...
...je to droga p(r)ožitku
...děkuji za
ten
hlučně tichý
výbuch, za
až
dělat
dna
krásně
silný
výbuch...
...že by
existoval
někdo
jiný.?
Tak to
vůbec
nehrozí...
Nádherná vůně♥
...nevím, zda mám verzi z roku 2011 nebo 2021.
nicméně -
Parfém Délire de Rose Caron
...tipuji na 2011, protože vnímám čistotu/vymydlinkovanost, protože mi je na svědomí lotos,
plnost z kladné jedovosti konvalinkových hlaviček,
zelené tóny vonící teplem ze slunce/nebo těla,
a pak, do onoho tepla, se jako osvěžující akce přidá delikátní a současně plná ovocnost z liči.
Jsou to takové růžové naovocnělé, vodně pudrové vjemy s podrahovou načajovělostí ze žlutorůžových bohatě vonících růží.
Něco obdobného už jsem musela někdy zkoušet nebo cítit..?.
Zmiňovaná růžová čajovost má až ultra jemné, leč vnímatelné,
plně hebké citrusové(citron, pomeranč, grep) podtóny.
Tohle Delirium začíná pastelově růžově se slonovinovou kostí a růžovým mýdlem a teplou lázní,
ale končí, sice pořád teplými, ale růžovými, později dožluta přecházejícími
citrusy.
Řeklo by se nudná vůně růží s pár plátky grapefruitu, ale pozor -
je to maskovaná/podprahově, resp. pocitově živočišná, z růží slunečních barev
plná energie
divoška
(já už vím, co mi to připomíná!! John Richmond Eau de Parfum - tím grepem s mýdlovými květinami
)
((konzistence vůně -
v mohérové rukavici schovaná ledová kostka av ní, v té kostce teplá čajová bublina/pružně měkký čajová oblázek))
Hiram Green: Arcadia
Krajina bájné Arkádie. Zeleně svěží louky plné levandule obrostlé růžovými keři a se sem tam poházenými keříky jasmínu, trsy pačuli a stromy s vytékající olejovitou pryskyřicí. Na horizontu se tyčí pár santalovníků. Celá krajina je ponořená do krémově mlžného oparu slibujícího harmonii uprostřed idylické přírody, mýdlovou čistotu myšlenek a činů, klid a útěchu.
Ex Nihilo: Brompton Immortals
Když jsem tuhle vůni zkoušela poprvé letos na jaře v butiku značky, měla jsem jí mylně za další hezkou šafránově semišovou růži, ale až nyní v teplém počasí naplno ukázala svůj potenciál Medúzy.
Místo hadích vlasů má křehké tmavozelené jasmínové výhonky.
Z kadidlově temných očí, jimiž každého promění v kámen, jí šlehají spalující tropické blesky ylangu.
Jen když je zavře, zjeví se opět ve své původní podobě spanilé pačuliově kořenité růže s ambrovým žilkováním a alabastrovou pletí.
Její vlasy opět mají hnědou barvu a jemně voní po vanilce...
Nejnovější komentáře k vůním
Nejnovější články