Zatím nedají, ale zachytila jsem zmínku, že údajně od těch nikovek, které teď naskladnili, prý vzorky chystají, ale jak dlouho to bude trvat a jestli k nim bude patřit i tahle značka, to netuším.
Co jste dnes zkoušeli/y za nikovky/exkluzivky?
Řekla bych, že nějaký vzorky by pustit mohli. Přece jen ty jejich nový akvizice nezná úplně každej, byli by sami proti sobě... tak uvidíme.
Znáte značku S-Perfume? Narazila jsem na ni dnes náhodou v mailu od Essenzy. Zaujaly mě hlavně 100% Love, S-EX, Musk S, a samozřejmě dvě inspirovaný Japonskem - Kamakura a Himiko. Zkoušela jste některá?
ne, ale zná ji Tuřín, první zmíněná dostala 5*
Jo Malone Cologne Intense Iris & White Musk
Orris, slušná dávka tělovýho krému a - nečekaně - white musk. Pěkná, ingredience kvalitní, ale nepřicházím na to, proč si z toho množství pižmovejch kosatcovek vybrat právě tuhle.
Jo Malone Peony & Blush Suede
Pivoňku jsem nevyčichala, ale růži s červenym ovocem ano. Semiše to moc nepobralo, ale je to pěkně kyselý, ve vedrech zvlášť osvěžující. Body dolů za jednotvárnost.
Jo Malone Amber & Lavender
Velmi chlapská hrubá levandule ohozená hlínou (pačuli) a hromada máty. Kam se poděla ambra? Těžko říct, do vyvanutí se objeví už jen suchej cedr, kterej ale mátu už bohužel nedokáže ohrozit. Brr, to jsem si dala. Semišový velembře říznutý pačuli Amber & Patchouli od stejný značky se toto absolutně nemůže rovnat.
Jo Malone London Rain Wisteria & Violet
Strašlivě sladká vodní vůně. Cítím typickej parfémovej lotos s meduňkou a vůbec nechápu, odkud se bere ta příšerná sladkost. Po dvaceti minutách se do toho zaplete ještě saponát, a to už mám co dělat, abych nešla drhnout. Prostě hrozná. Odkazovat se tímto na londýnskej déšť považuju za nepovedenej džouk.
Jo Malone Silk Blossom
Jo tak tahle se ovšem povedla! Nevím, jak přesně má vonět albízie, ale protože výsledná vůně Silk Blossom se mi nepodobá na nic, co znám, budu ráda věřit tomu, že právě takhle - jako sladkokyselej pudr na pomezí růže, kosatce a mimózy, "pylovej" nesladkej heliotrop a snad trošku ostružin. Jarnička jak se patří.
Jo? Ne že by mě dědek Tuřín svým hodnocením zvlášť rozrušoval, ale takhle od pohledu na složení se mi zdají moc pěkný. Asi vyslyším volání Essenzy a zakoupím sobě vzorky.
i zakup, budu se těšit, co na to budeš říkat ty. jo a doufám, žes četla SZ :D
Fifi Chachnil
Přestože má tato vůně namůj vkus poměrně infantilní flakon, samotný obsah dětský není. Jemně štiplavé citrusy ozvlášťňuje špetka nasládlého koriandru, pak nastoupí růže s našlehaným oříškovým likérem (cítím podobu s Tonkou Imperiale, i výdrž mají stejně výbornou, jen není tak hustá). V základu se schovává tabák proslazený ambrovým prachem a kakaem.
L´Antichambre: La Memoire Retrouvee
Znovuobjevená vzpomínka na gurmánské vůně s kosatcem od Guerlainu, jen bez té jejich typické vanilky . To byla jedna z prvních věcí, která mě napadla, tedy jen v první polovině. V začátku jiskří mandarinka v prachovém obláčku sladké skořice, až z ní zůstane jen samotná kůra a v plátcích dopadne do horké lázně z tmavé čokolády. Z té vykvete nejprve zemitý kosatec pomalu se „rozpadající“ do něžných pudrových tónů. Čokoláda nám postupně tuhne a kdosi ji rozdrolí až na prach a uvolňuje tak cestu teplému mléčnému santalu a vůni máslových sušenek v mlžném kouřovém oparu.
Aneb Fifi ve fifinovskym flakonu pro nefifiny.
Jo, to je přesné :) .
Fifi Chachnil
Přestože má tato vůně namůj vkus poměrně infantilní flakon, samotný obsah dětský není. Jemně štiplavé citrusy ozvlášťňuje špetka nasládlého koriandru, pak nastoupí růže s našlehaným oříškovým likérem (cítím podobu s Tonkou Imperiale, i výdrž mají stejně výbornou, jen není tak hustá). V základu se schovává tabák proslazený ambrovým prachem a kakaem.
L´Antichambre: La Memoire Retrouvee
Znovuobjevená vzpomínka na gurmánské vůně s kosatcem od Guerlainu, jen bez té jejich typické vanilky . To byla jedna z prvních věcí, která mě napadla, tedy jen v první polovině. V začátku jiskří mandarinka v prachovém obláčku sladké skořice, až z ní zůstane jen samotná kůra a v plátcích dopadne do horké lázně z tmavé čokolády. Z té vykvete nejprve zemitý kosatec pomalu se „rozpadající“ do něžných pudrových tónů. Čokoláda nám postupně tuhne a kdosi ji rozdrolí až na prach a uvolňuje tak cestu teplému mléčnému santalu a vůni máslových sušenek v mlžném kouřovém oparu.
...vnímám ji trochu jinak, ale souhlasím - ta vůně je velmi dobrá, kvalitní.!
Tola: Misk Begum
Oficiální promo hovoří v souvislosti s touto vůní o služebné v zahradě, která si prohlíží arabské ornamenty paláce před ní a přemýšlí o všech těch vznešených dámách muslimského světa (= Begum), co si tuto krásu užívaly jako teď ona a cítí se jim nyní být rovna. Čeká na svého prince. Vlhká zeleň jí připomíná ranní rosu, přičemž vzduch je prosycen lehkou vůní pižma (= Misk). Její princ přišel. Celé to má tedy být o pocitech naděje a nostalgie.
A skutečně, jiskřivými nahořklými citrusy, orosenou zelení s jemnou konvalinkou a růží a pudrovým kosatcem vůně evokuje letní ráno v květinové zahradě. Šumivé coca cola tóny otočníku pak působí jako taková osvěžující chladivá přeháňka. Jen to pižmo ve vzduchu chvilku poněkud drhne. Nakonec však vytvoří měkce nadýchaný polštářek, na nějž ulehneme pod strom (mmm, krémový santal) do stínu, abychom se ukryli před nastupujícími horkými paprsky slunce (hřejivá, lehce pryskyřičnatá ambra). Pěkné to je, což o to, ale opravdu potřebujeme další Xerjoff notabene v ještě vyšší cenové lize?
Les Néreides: Imperial Opoponax
Znovu nemůžu s uživateli fragranticy souhlasit, pokud jde o údajnou podobnost mezi touto vůní a Myrrhiad. Tak jednak, kde by se v M. vzaly ty úvodní nahořklé citrusy ? Potom ta směs kadidla a dalších pryskyřic, které přímo doutnají, skoro se až škvaří, tu jsem v Myrrhiad taky nějak nepostřehla a o tom nechutně indolickém santalu ani nemluvě. To je opravdu jedna z mála vůní, kde je na mně tato složka živočišná, až to bolí .
Já stále čekám na nějakou tu gurmánskou stopu, jichž je v Myrrhiad pro mě tolik, že bych je mohla přehazovat vidlema. Mno, když se vůně usadí, objevuje se tedy konečně myrha, která by šla připodobnit k úvodu Myrrhiadu, pokud hodně zapojím čichovou představivost. Ještě se trochu prosladí vanilkou, jenže díky takové té vracející se „prachové přičmoudlosti“, která myrhu vysuší na troud, jí chybí ta, jak to jen říct : „krémová našlehanost“, gurmánská hravost? Tedy jako variantu vůně s myrhou ji samozřejmě lze vyzkoušet, ovšem rozhodně bych Imperial Opoponax nemohla doporučit jako náhradu za Myrrhiad, na mé kůži rozhodně ne .
Une Rose de Kandahar (Tauer)
Vůně kořeněné růže s ambrou (přpomíná mi ambru v Oriental Brulant, takovou lehce větrovou), zkaramelizovanou meruňkou a jemňounkým závojem pačuli...zpočátku úderná, ale za chvíli se usadí do vůně držící se spíše blízko kůže. Krásná.
kinoma, to jsem ráda, že v Une Rose de Kandahar cítí náznak Oriental Brulant ještě někdo :-), byl to první dojem při zkoušení. Ale pak se tam ty sušené meruňky prodraly. Vůně je to opravdu krásná.
Tak jsem si konečně udělala čas na pořádné vyzkoušení Myrrhiad (ještě jednou díky, Wendy). Ta myrha je tedy v tomhle případě dávkovaná dost opatrně a na mé kůži navíc patrná jen chvilku. Téměř okamžitě se rozpustila ve vanilce a na ruce se mi vylouplo něco, co jsem z velkým překvapením zhodnotila asi takto: Když z Angelique Noire odstraníte hrušku, výrazně ji ztišíte a nalijete do Cuir Belugy, dostanete zhruba to, co jsem cítila.
Je to taková myrha pro zbabělce, příjemně nasládlá a jen lehounce bylinkově medicínská, ale tak krááásná, až z toho mám tik v oku.
Téo Cabanel: Alahine
Tak ten nahořklý bergamotový začátek zostřený pepřem a mýdlem není špatný. Dokonce i ta „medová“ růže se mi zamlouvá, i když já bych ji spíše označila za růži namočenou ve sladké brandy. Ale co fakt nezvládám, je ten neskutečně živočišný jasmín – ano, typově bych souhlasila s jistým přirovnáním k Ubaru, ovšem Ubar, to je na mně hotový beránek. Tady se o zintenzivnění živočišna zřejmě stará i pižmo nebo nějaká další složka, no není to moc pěkná kombinace.
Po nějaké době se zespod začnou protlačovat jemné kouřové tóny labdana, které pozvolna tlumí onu živočišnost, až ji umlčí docela. Skutečně hezký je potom ten „suchý“ dojezd v podobě dodoutnávajícího santalu s nepatrnou vanilkovou stopou, který vůni přetvoří na příjemnou balsamickou záležitost, jenže to, co tomu předchází, to vážně nejde (u mě) .
Rose Ikebana - Hermes, řada Hermessence
Nádherná, lehce pikantní růže. Zpočátku doprovázená nahořklými citrusy, potom dalšími květinami. Olfaktorické "déja-senti", které jsem po chvilce zaznamenala, mi nedalo moc práce vyluštit: cítím v ní hebký semišový tón, stejný jako je v Kelly Caleche. Díky němu je výdrž docela slušná, ale musí se počítat s tím, že z růže se postupně stává už jenom slabounký závan sušených růžových lístků a převládá ona vanilkově hladká kůže.
Europie: No. 1
Za vůní této nové značky stojí francouzská parfumérka Elodie Pollet. Že vám to jméno nic neříká? Nebojte, mně taky ne :) . Zajímavější asi bude to, že se prý při tvorbě nechává ovlivňovat arabskými vůněmi. A co mi z toho díky tomu vylezlo? Podivnost v ryze montalovském pojetí.
Pěkných je jen prvních pár vteřin díky náloži svěžího a zároveň pikantního anýzu a pak už to jde do kytek . Spouštěčem je hodně gumový/žvýkačkový jasmín s trochou ovocné růže, následuje šikmý sešup po ostrouhanotužkovém cedru s listy skleníkového tabáku a vše se nakonec „utopí“ v moři pryskyřičnaté „prachové“ ambry s typem pižma, co mi tak nepříjemně připomíná čerstvě vyprané naškrobené prádlo a v úplném dojezdu chytne náznak větrovosti. Ble!
Zatím nedají, ale zachytila jsem zmínku, že údajně od těch nikovek, které teď naskladnili, prý vzorky chystají, ale jak dlouho to bude trvat a jestli k nim bude patřit i tahle značka, to netuším.
Fakt? No už aby to bylo. Mám chuť na nějakej oud a potřebuju otestovat Montalky...
Vzorky mají být k dispozici v řádu jednotek měsíců.
Nejnovější komentáře k vůním
Nejnovější články