Mark Buxton ty svěží vůně prostě umí, i když výdrž nebývá jejich silnou stránkou. Hned zařazuji na seznam vůní, co chci vyzkoušet.
Co jste dnes zkoušeli/y za nikovky/exkluzivky?
Ta výdrž mě u tohoto typu vůně překvapila. Taky to, že v ní nemám ani stopu sladkosti.
Sospiro: Wardasina
Wardasina, jejíž název prý znamená "malá růže", dostojí svému názvu beze zbytku. I když se jedná o růži orientální, vidím ji jako kytici růžových růží, posypaných šafránem, někde v interiéru luxusního arabského domu, kde voní tabák a tyčinky pačuli a kde je ve vzduchu ještě závan kouře z oudového dřeva, které tam pálili den předtím.
THE AFTERNOON OF A FAUN /Etat Libre d´Orange/
Parfém srdcerváč.
Ten, který sype sůl do otevřených ran.
Ten, který z vás vypreparuje i zpopelněné emoce.
Ten, který nemilosrdně připomene, že..
... nic není tak, jak jsme si to ještě včera plánovali...
... i přes to všechno, co jsme si říkali ještě dnes k ránu...
... vše, na co chceš se svítáním zapomenout, si tě stejně najde následující noc..
Už tu skoro nejsi.
Po Tvém posledním doteku zbyl jen citrusově nahořklý chlad na mém zápěstí...
A ve vzduchu lehká vůně skořicových žvýkaček...
Pár kapek zlatého medu na desce stolu... Poslední snídaně...
Na okenním parapetu sklenka nedopitého ginu s otisky Tvých prstů... Poslední schnapps na dobrou noc...
A unavené snítky jasmínu v broušené karafě... Poslední květiny od Tebe...
A starý kožený kufr u pootevřených dveří.
A ještě pořád Tvoje vůně.
Ten věčný kouř z cigaret... A z doutnajících "bylinek" z coffee shopu...
Až se za Tebou zavřou dveře, budeš pryč...
Definitivně ale zmizíš, až otevřu okna a vítr si odnese Tvoji vůni.
... tohle není parfém, to jsou zkapalněné a koncentrované emoce...
Krása! Připomnělo mi to Prévertovu báseň Snídaně.
Zkoušela jsem Not A Perfume od Juliette Has a Gun vcelku připravena na to, že se mi nebude líbit. A docela mě překvapila vyzněním i výdrží.
Mléčné pižmo s troškou dřeva. Na kůži zteplá do pudrové podoby, na papírku zůstává ostřejší a svěžejší.
Minimalistické, ale přitom přívětivé jako interiér hipsterské kavárny zařízené nábytkem v severském stylu. V době uvedení na trh mohla být vůně stejným zjevením jako katalog IKEA u nás počátkem 90. let minulého století, dnes už ovšem v podobném žánru existují propracovanější vůně (namátkou například Freudian Wood od WienerBlut). Nicméně právě ona lineárnost by mohla být její nejsilnější zbraní - pižmové vůně bývají nevyzpytatelně proměnlivé, tahle slibuje stabilitu a ve výsledku je velmi uklidňující.
Tobě značka Etat Libre d´Orange vyloženě svědčí, co? Krása. Tak, prosím, nezapomeň recenzi i s tou předchozí dát taky do databáze. To by byla věčná škoda, aby Tvoje a recenze Luny zůstávaly jenom tady ve vlákně.
Atelier des Ors: Iris Fauve
Žlutý kosatec jsem si nedávno koupila. Od klasického modrého se odlišuje o kapku méně výraznější vůní. Na Iris Fauve to ale v úvodu, kdy v ní křehounký kosatec v kombinaci se svěžím bergamotem, najemno namletou skořicí a vetiverem nápadně připomíná moji oblíbenou kosatcovou limitku Nuances z řady Armani Privé od Nathalie Lorson, kterou vlastním, rozhodně není poznat. Intenzitu má naprosto dostatečnou.
Po rozvonění, kdy kosatec zásluhou pačuli přejde do zemitějších tónů už se ovšem podoba začne pozvolna vytrácet. V základu pak s pomocí myrhy vyloženě zdřevnatí a zbytky kosatce tak už tak dává jenom tušit hrst bílého pižma. V této fázi se pro změnu částečně typově přikloní k Bois d´Iris s tím rozdílem, že Iris Fauve obsahuje navíc kožený tón labdana. Pro mě je to zatím nejlepší vůně od této značky.
Neměj obavy - jenom ta atmosféra mi báseň připomněla .
Tobě značka Etat Libre d´Orange vyloženě svědčí, co? Krása. Tak, prosím, nezapomeň recenzi i s tou předchozí dát taky do databáze. To by byla věčná škoda, aby Tvoje a recenze Luny zůstávaly jenom tady ve vlákně.
Se mnou a Etat Libre d´Orange se to ma takhle - muj uplne prvni niche parfem, ktery jsem si sama koupila, byl prave od Etat Libre d´Orange - od te doby mam k tehle znacce vylozene osobni vztah. Ja jsem asi jeden z mala lidi, kterym voni i Secretions Magnifiques (kokosu navzdory, protoze tady je kokosove mleko spis takove nesladke a provokativni), ale na recenzi si fakt netroufam... /To by musela nastoupit velka autocenzura.../
Chceš říct, že by to byla větší divočina, než recenze Miru na Black Violet od Toma Forda, kterou mi kdysi kdosi na arome nahlásil, že prý je vulgární? (samozřejmě jsem tu přiblblou prudérní žádost ignorovala)
Jestli jo, tak to si teda rozhodně troufni!!!
Jinak mě to napadlo hned, že k té značce asi budeš mít osobní vztah jako má Miru k Tomovi Fordovi. Tak to má být. Díky za vysvětlení.
A musím se konečně taky dostat do Denim Heads v Konviktské, jestli mi to příští nebo přepříští týden vyjde, abych vyzkoušela Big Sur a Topanga Canyon (ten potom přidej do databáze taky, prosím), jestli budou mít tester. Škoda, že nemají i tu Wild Plum. Ale tak od té bych si přinejhorším někde sehnala vzorek.
...tak po Tvém příspěvku, Vendulko(a moc děkuji...)
jsem šla číst recenzi od Euridike...
Hmm, na mě ta vůně až tak nepůsobila
(ano, na husí kůži, hrdlo škrcené vlastními vzpomínkami a zasněný výraz snad doteď mám tmavě hnědé flakony...),
ale když jsem četla, co napsala -
jak já jí rozumím.!,
ano, až jsem z toho byla naměkko,
ano, píše o životě...
Ty vůně Etat Libre jsou mnohem křehčí(ale i tak plné všeho možného...)
než Tomovy, vlastně ony tu Euridike vystihují...
To byla přece samozřejmost.
Ona s tím pak ta dotyčná ještě vyrukovala ještě i ve vlákně o recenzích, jestli si vzpomínáš na tu trapnou "aféru" - asi si myslela, že mě tím tehdy přesvědčí, když se k ní asi jeden nebo dva lidi přidali - a zase měla smůlu(pak to teda s recenzemi dopadlo ještě úplně jinak, ale to už je jiné, dávno uzavřené téma).
Jj, každého vystihuje jiná značka. Tak to má být.
... ja jsem si rikala (jako uz nekolikrat), ze bych ty emotivni recenze mela eliminovat, protoze ony jsou v podstate neobjektivni (i kdyz se vzdy o urcitou objektivni popisnost alespon snazim), ale u parfemu ELd´O je to obtizne, protoze prave pro ne je signifikantni to, ze maji pusobit predevsim na nase emoce a pudy (a na me to tedy funguje)... Jen je tu pak ten problem, ktery zminila Miru, ze subjektivni vnimani takoveho parfemu muze byt u kazdeho z nas diametralne odlisne (coz me osobne bavi)...
A k Wild Plum - s JR je ten "problem", ze maji velke mnozstvi produktu v limitovanych edicich, do nabidky se vraci v urcitych intervalech, tak doufam, ze Wild Plum bude jeste k sehnani, taky ji chci zkusit.
...hmm...
Podle mě, emotivní recenze nejsou neobjektivní,
pokud se do nich naimplantuje i faktický popis složek, které zkoušející cítí, vnímá, a jak...
To, že s někým určitá vůně, značka zamává a párkrát třískne o zeď, vůbec nevadí.
Naopak.
I kdyby se jeden jediný člověk našel v tom, co právě čte, je to dobře.
Uvědomí si, a uklidní se, že i jiní lidé žijí - třeba něco - obdobného jako on, dokáže to pochopit, vcítit se...
Každé dílo, nejen parfémy, jsou o životě...
V žádném případě emotivní recenze neeliminuj. Recenze se musí psát tak, jak je člověk cítí. To je jako kdyby Luna měla najednou začít psát, co v těch vůních cítí za složky. Bylo by to divný a u tebe zrovna tak.
"Objektivní" recenze si schovej pro vůně, které na tebe až zase tak nezapůsobily. A i v nich může být rozmanitost, protože ne vždy tam člověk cítí ty samé složky, takže ani ty nejsou stoprocentně objektivní, proto jsem to dala do uvozovek. A to je, co mě na tom taky baví.
Koukala jsem, že je to u JR skoro samá limitka.
EDIT: A teď koukám, že Miru už byla ve vyjádření k recenzím rychlejší.
VŠETKY recenzie sú neobjektívne...jednoducho preto, že jednak na každom sa vôňa rozvinie inak a jednak preto, že každý máme iné veci za sebou, tým pádom nám evokujú iné veci.
... no přesně tak! I další faktory, spolehlivě zaručující neobjektivitu recenzí, by se mohly najít, například míra sympatií ke značce.
Nejnovější komentáře k vůním
Nejnovější články